Komunikaty PR

Zebrane tony odpadów i posadzone drzewa – kampania Kręci nas recykling

2022-04-26  |  14:15
Biuro prasowe

Kampania Kręci nas recykling to wspólny pomysł Oponeo.pl oraz znanego ekologa i podróżnika Dominka Dobrowolskiego. Przyłączyło się do niej kilkadziesiąt społecznych inicjatyw oraz kilkaset serwisów oponiarskich z całej Polski. Projekt był odpowiedzią na wciąż  za niski poziom świadomości dotyczącej możliwości oddawania zużytych opon, który potwierdzony został przez badania przeprowadzone przez redaktorów bloga Oponeo.pl.

Budowanie świadomości poprzez realne działania

Dzięki zaangażowaniu twórców projektu oraz lokalnych działaczy, w trakcie miesiąca udało się przeprowadzić w całej Polsce 68 akcji sprzątania terenów zielonych. W ramach akcji zbierano nie tylko porzucone nielegalnie zużyte opony, ale również inne odpady, które mogły zostać następnie poddane odpowiedniemu recyklingowi.

Dodatkowo firma Oponeo.pl zapewniła swoim klientom korzystającym z usługi kupna opon z montażem, możliwość pozostawienia za darmo zużytych opon w wybranych serwisach partnerskim.

Za każde 4 opony zebrane podczas trwania całej akcji Oponeo zadeklarowało się posadzić 1 nowe drzewo. Za główny cel na ten rok przyjęto posadzenie 1500 drzew. Jednak już wiadomo, że udało się go przekroczyć, dzięki czemu sprzedawca opon posadzi 2872 drzewa do końca roku.

Odpowiedzialność za siebie i świat

Opona pozostawiona w środowisku naturalnym z upływem czasu ulega defragmentacji. W konsekwencji wydzielany jest toksyczny mikroplastik, który zatruwa glebę i przenika do wody, stając się zagrożeniem dla ludzi i zwierząt.

Oponeo.pl poprzez swoje działania prowadzone między innymi w ramach kampanii Kręci Nas Recykling nakłania do oddawania zużytych opon do wyznaczonych do tego punktów. Dzięki temu mogą zostać one bezpiecznie przetworzone i ponownie wykorzystane do produkcji nowych dóbr.

Więcej informacji na temat kampanii oraz odpowiedniego recyklingu opon znaleźć można na stronie: https://www.oponeo.pl/kreci-nas-recykling

 

Wszelkie pytania na temat kampanii, zarówno ze strony dziennikarzy, jak i innych osób zainteresowanych jej szczegółami prosimy kierować do:

Michała Pawlaka michal.pawlak@oponeo.pl  tel. 609046921

OPONEO.PL S.A. zajmuje się sprzedażą online części i akcesoriów do pojazdów samochodowych (głównie opon i felg) działając w Polsce i na zagranicznych rynkach. Spółka jest notowana na giełdzie
i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej OPONEO.PL.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.