Zielony Bazar w Katowicach już otwarty
W Katowicach przy ul. Kolońskiej 1 odbyło się dziś otwarcie pierwszego w Polsce wielkopowierzchniowego marketu, oferującego owoce i warzywa prosto od rolników - bez pośredników.
Jest to inwestycja firmy Dzida Produkt, która rodzinną tradycję uprawy warzyw kultywuje w Goczałkowicach-Zdroju już od ponad 100 lat. Jej wykwalifikowany zespół specjalistów każdego dnia dba o odpowiednią uprawę plonów, przy zachowaniu najwyższych standardów produkcji – co zostało potwierdzone wieloma prestiżowymi nagrodami i certyfikatami.
Obecnie jest to jedno z największych tego typu przedsiębiorstw w Polsce, posiadające ponad 1000-hektarowe gospodarstwo oraz kompleks przechowalni wraz ze specjalistyczną infrastrukturą do pakowania warzyw.
Dzięki odpowiedzialnemu podchodzeniu do upraw i korzystaniu z najnowszych osiągnięć technologii, grupa producentów Dzida Produkt dostarcza na Zielony Bazar najwyższej jakości warzywa i owoce oraz naturalne wyroby pochodzące z ich produkcji, w tym m.in. surówki, kiszonki, grzyby, bakalie. Na jego terenie znajduje się także bistro ze świeżo wyciskanymi sokami i aromatyczną kawą.
- Stworzyliśmy to miejsce w odpowiedzi na potrzeby osób, które mieszkając w dużym mieście mają utrudniony dostęp do certyfikowanych, świeżych owoców i warzyw o sprawdzonym pochodzeniu - prosto od rolnika. Produkty te zajmują pierwsze miejsce w piramidzie zdrowego żywienia, dlatego z myślą o swoim zdrowiu i samopoczuciu, ale także o ekologii, warto podczas codziennych zakupów stawiać na ich naturalne alternatywy, możliwie najwyższej jakości – mówi Łukasz Dzida, członek zarządu firmy Dzida Produkt.
W Zielonym Bazarze oferowane są produkty zarówno pochodzące z gospodarstw Dzida Produkt, jak i innych lokalnych gospodarstw i producentów, spełniających warunki wysokojakościowej produkcji.
Zielony Bazar jest czynny we wszystkie dni robocze od godz. 4.00 do 20.00, a w soboty do godz. 14.00.
Za działania komunikacyjne - projekt identyfikacji wizualnej Zielonego Bazaru, stworzenie strony internetowej, spot radiowy, reklamy prasowe, kampanię mediową w internecie, obsługę social mediów oraz działania public relations - odpowiada agencja 19 Południk.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.