„Znamy przepis na Pyszne.pl” – akcja Pyszne.pl i Stowarzyszenia Zdrowy Rower
29 września z okazji Dnia Kuriera i Przewoźnika Pyszne.pl szkoli swoich kurierów w centrali firmy we Wrocławiu. Celem akcji lidera rynku food delivery jest zwiększenie świadomości zasad bezpiecznego poruszania się jednośladami na drodze oraz zwrócenie uwagi opinii publicznej na bezpieczeństwo osób, które co dzień dostarczają posiłki milionom Polaków.
– Bezpieczeństwo, które zapewniamy naszym kurierom, dotyczy kilku obszarów. Po pierwsze jesteśmy jedyną platformą, która gwarantuje bezpieczeństwo zarobków: zatrudniamy w oparciu o umowę zlecenie, oferujemy stawkę godzinową i elastyczny grafik – kurierzy wiedzą, ile pieniędzy zarobią, niezależnie od liczby zamówień, za które otrzymują dodatkowe bonusy. Druga rzecz to pokrycie dodatkowego ubezpieczenia OC i NNW dla każdego kuriera, te koszty bierzemy całkowicie na siebie. Z trzeciej strony, dbamy o ich bezpieczeństwo w sensie fizycznym: nasi kurierzy są zobowiązani do jazdy w kasku, dostają go od nas w wyposażeniu wraz z kompletem dobrze widocznej na drodze odzieży przeciwdeszczowej i letniej – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
„Znamy przepisy na Pyszne.pl" to akcja organizowana przez platformę we współpracy ze Stowarzyszeniem Zdrowy Rower. Jego członkowie nie tylko promują rower jako ekologiczny i zdrowy środek transportu, ale także edukują społeczeństwo w zakresie bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Organizacja zasłynęła m.in. kampanią edukacyjną „150 cm dla roweru”, mającą pokazać, jak ważna jest odległość samochodu od wyprzedzanych rowerzystów.
– Poruszanie się po ulicach wśród samochodów i motocykli, biorąc pod uwagę godziny szczytu, korki oraz nieustające remonty, nie jest łatwe. Dzięki rozwijanej infrastrukturze czy rosnącej świadomości społecznej – tak w kwestiach zdrowia, jak i ekologii – rośnie liczba rowerzystów oraz użytkowników hulajnóg elektrycznych – mówi Piotr Łuczyński ze Stowarzyszenia Zdrowy Rower. – To z jednej strony dobra wiadomość w kraju, w którym jest najwięcej samochodów na 1000 mieszkańców w UE. Jednak stanowi to dodatkowe utrudnienie w poruszaniu się po drodze. Dlatego każda inicjatywa podnosząca świadomość uczestników ruchu drogowego jak niezwykle ważna.
Wśród tematów szkolenia znalazły się, m.in. zasady bezpiecznego użytkowania infrastruktury rowerowej i poruszania się po mieście, zagrożenia oraz problemy występujące na polskich drogach czy najczęstsze grzechy zarówno kierowców, jak i samych rowerzystów. Wydarzenie odbywa się w formie stacjonarnej oraz jest transmitowane online, aby każdy kurier mógł skorzystać z informacji przekazywanych przez ekspertów. Dodatkowo 29 września obchodzony jest Dzień Kawy. Z tej okazji do akcji została zaproszona dolnośląska rzemieślnicza palarnia kawy speciality ©, która przygotowała wyjątkowe Cold Brew z brazylijskich ziaren dla wszystkich uczestników spotkania.
W planach Pyszne.pl jest kontynuacja akcji „Znamy przepisy na Pyszne.pl” również w innych polskich miastach, jak np. Warszawie.
– Nasza usługa wspiera restauratorów, którzy nie posiadają własnej logistyki dowozów jedzenia. Jesteśmy w 36 miastach w Polsce, wykorzystując sprawdzony model dostaw rowerowych oraz na skuterach. W ten sposób jesteśmy w stanie utrzymać średni czas realizacji dowozów nieprzekraczający 40 minut. Bezpieczeństwo kurierów i kurierek jest dla nas niezwykle ważne, dlatego cieszymy się z dużego zainteresowania dodatkowymi szkoleniami. Pozwala to rozszerzać wiedzę, którą nasi dostawcy zdobywają podczas obowiązkowych szkoleń wprowadzających i okresowych, o praktyczne zagadnienia – komentuje Robert Schmidt, Country Manager Logistics Poland, Pyszne.pl, Scoober.
Firma zatrudnia obecnie blisko 2 000 kurierów i kurierek, obejmując zasięgiem dostaw aż
15 000 miejscowości w całej Polsce. Zespół Pyszne.pl odpowiedzialny za obsługę klienta, sprzedaż, logistykę i sprzęt składa się z ponad 450 osób.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.