Zoltan Varga uhonorowany prestiżową Europejską Nagrodą Biznesową GLOBSEC
FleishmanHillard
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl
Wyróżnienie to jest wyrazem uznania dla znaczących wkładów wybranych europejskich osobistości w promowanie jedności i siły na całym kontynencie, szczególnie w trudnych czasach. Zoltan Varga dołączył tym samym do znakomitej grupy dotychczasowych laureatów, co jeszcze bardziej umacnia prestiż nagrody i jego własny wpływ na europejski krajobraz biznesowy.
Uzasadnienie przyznania nagrody GLOBSEC - Przywództwo Zoltana Vargi znacząco kształtuje niezależne media i innowacje biznesowe w Europie Środkowej i Wschodniej. Nagroda jest uznaniem jego niezwykłych osiągnięć jako inspirującego i wizjonerskiego przedsiębiorcy i właściciela mediów.
Jako CEO i prezes Central Media Group, jednej z największych niezależnych spółek medialnych na Węgrzech, Zoltan Varga wykazał się wyjątkowym zaangażowaniem w budowę regionalnego holdingu medialnego, który promuje wolność słowa i wartości demokratyczne. W ostatnich latach został udziałowcem polskiej grupy Gremi Media Plc. oraz placówek w Czechach i na Słowacji.
- Jestem zaszczycony otrzymaniem wyróżnienia od GLOBSEC – powiedział Zoltan Varga.
- Wierzę w siłę niezależnych mediów, które mogą informować, inspirować i pociągać władzę do odpowiedzialności. W Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie krajobraz medialny może być czasami trudny, pozostaję oddany obronie wolności prasy i promowaniu innowacji, ponieważ wierzę, że silne, wolne media są niezbędne dla rozkwitających demokracji – dodał Varga, który zadedykował nagrodę swojemu zespołowi w Central Médiacsoport i Central Group.
Zoltan Varga przejął Central Media w 2014 roku, stając się właścicielem jednej z największych niezależnych spółek medialnych na Węgrzech. W 2023 roku wykonał znaczący ruch na polskim rynku medialnym, nabywając duży udział w Gremi Media, właścicielu gazety Rzeczpospolita i dziennika biznesowego Parkiet. Central Media jest również głównym inwestorem w medium Refresher skierowanym do pokolenia Z na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji.
***
O Zoltanie Varga
Zoltan Varga jest międzynarodowym przedsiębiorcą i inwestorem z Węgier, najbardziej znanym jako CEO i prezes Central Media Group. Jego kariera obejmuje ponad trzy dekady w finansach, inwestycjach i mediach. Jest oddany wspieraniu niezależnego dziennikarstwa i promowaniu wartości demokratycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.
O GLOBSEC
GLOBSEC to globalny think-tank z lokalnymi biurami w Bratysławie, Brukseli, Kijowie, Wiedniu i Waszyngtonie, który angażuje się w zwiększanie bezpieczeństwa, dobrobytu i zrównoważonego rozwoju w Europie i na całym świecie. Jego misją jest wpływanie na przyszłość poprzez generowanie nowych pomysłów i rozwiązań dla lepszego i bezpieczniejszego świata.
Poprzednimi laureatami GLOBSEC European Business Award są: Andreas Treich, który pełnił funkcję CEO Erste Group, dużej grupy bankowej w Europie Środkowej i Wschodniej; Arkadiy Dobkin, CEO, President i Chairman of the Board w EPAM Systems, globalnej firmie zajmującej się usługami transformacji cyfrowej i inżynierią produktów; lub Thierry Déau, CEO i założyciel Meridiam, globalnego inwestora i zarządzającego aktywami specjalizującego się w zrównoważonych projektach infrastrukturalnych i transformacji energetycznej.
O Central Media
Central Media jest jedną z wiodących niezależnych spółek medialnych na Węgrzech. W swoim zróżnicowanym portfolio jest obecna z najbardziej znanymi i lubianymi markami Węgier: magazynami rozrywkowymi, informacyjnymi, lifestylowymi, a także produktami cyfrowymi, które docierają do szerokiego grona czytelników. Dzięki 14 magazynom drukowanym, ponad 20 wydaniom specjalnym i magazynom książkowym oraz 19 publikacjom internetowym Central dociera do ponad 6 milionów osób miesięcznie.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.