Zwyczaje zakupowe Polaków
Gorączka świątecznych zakupów trwa w najlepsze. Jak co roku chcemy sprawić radość naszym najbliższym i poszukujemy dla nich wyjątkowych prezentów. Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, przeprowadził wśród Polaków badanie dotyczące ich planów i preferencji związanych z zakupem prezentów świątecznych. Okazało się, że większość stawia na zakupy stacjonarne, a swoich bliskich obdaruje głównie kosmetykami i słodyczami.
Mogłoby się wydawać, że zakupy online są najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Nic bardziej mylnego. Jak wynika z badania, niemal 60% ankietowanych po większość prezentów planuje udać się do sklepów stacjonarnych w centrach lub parkach handlowych. Łatwej podjąć decyzję o zakupie danej rzeczy, widząc ją na żywo, ale też mamy wokół mnóstwo inspiracji, które mogą się przydać, gdy brak nam pomysłu na świąteczne podarunki.
Kiedy i jakie prezenty kupią Polacy?
Podczas gdy wielu z nas rozpoczęło już zakupy prezentów, 30% przyznaje, że zostawi to na ostatni moment, wybierając się do sklepów zaledwie na tydzień przed świętami. Co najczęściej Polacy planują podarować swoim bliskim pod choinkę? Ponad połowa badanych wskazała na kosmetyki. Produkty do pielęgnacji, czy makijażu to trafiony wybór, szczególnie jeśli wiemy, co sprawi radość obdarowanej osobie, a w sklepach nie brakuje świątecznych zestawów kosmetyków. Słodycze zakupi 45% z nas, 38% zabawki i również 38% podaruje pod choinkę książki.
Ubrania i akcesoria są zawsze przydatnym i praktycznym prezentem. Wcześniej powinniśmy się jednak upewnić, czy są w guście osoby, której chcielibyśmy je podarować. Warto stawiać na dobrej jakości materiały oraz ponadczasowe klasyki lub zgodne z aktualnymi trendami modele. Odzież pod choinkę da w prezencie blisko co trzeci ankietowany. Primark oferuje najnowsze trendy i artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego. Produkty dostępne są już we wszystkich sklepach stacjonarnych Primark w Polsce, w tym w niedawno otwartych lokalizacjach we Wrocławiu i Łodzi.
Jaki budżet Polacy przeznaczą na tegoroczne zakupy?
Primark skupił się także na analizie tego, ile planujemy wydać w tym roku na świąteczne prezenty. Wyniki badania wskazują, że 27% ankietowanych planuje przeznaczyć na ten cel między 300 a 500 zł, a 26% wyda nawet 1000 zł. Co ciekawe, blisko ¾ respondentów odpowiedziało, że na tegoroczne zakupy wyda tyle samo lub więcej środków finansowych niż w poprzednim roku.
Co wpływa na świąteczną atmosferę w domach Polaków?
Magię świąt czujemy, ubierając choinkę, nakrywając wigilijny stół, czy dekorując domy migoczącymi lampkami i ozdobami. 20% ankietowanych, zgodnie przyznało, że ogromną radość sprawia im także pakowanie prezentów. Chcemy, żeby wyglądały one wyjątkowo i pięknie prezentowały się pod świątecznym drzewkiem. W tym celu możemy sięgnąć po kolorowy ozdobny papier w świąteczne wzory lub w duchu zero waste wykorzystać do pakowania prezentów papierowe torby Primark. Co ważne, materiał, z którego zostały wykonane posiada certyfikat FSC i nadaje się do recyklingu.
Niezależnie od tego, czy na liście zakupów pozostał wyłącznie papier do pakowania, czy wybór prezentów wciąż jeszcze przed nami, dzięki kolekcji świątecznej Primark uporanie się ze sprawunkami będzie dużo szybsze i prostsze. W ofercie sklepu dostępne są wszelkie niezbędne świąteczne artykuły - od ozdób i dekoracji, poprzez upominki i zabawki, aż po świąteczne stylizacje.
Biorąc pod uwagę, że większość kupujących (85%) woli porównywać ceny produktów przed dokonaniem zakupu, klienci mogą odwiedzić stronę internetową Primark, aby zapoznać się z ofertą i sprawdzić dostępność produktów przed wizytą w sklepie. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.primark.com/pl-pl.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Primark w listopadzie br. na reprezentatywnej próbie 1004 Polek i Polaków.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.