Zysk netto MLP Group w I kwartale wyniósł 113 mln zł
MLP Group opublikowało skonsolidowane wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 r. W tym okresie Grupa osiągnęła 42,8 mln zł przychodów, natomiast zysk netto wyniósł 112,6 mln zł, co oznacza niemal dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wartość kapitałów własnych (aktywów netto) wzrosła do poziomu 1,05 mld zł, co koresponduje z wyceną nieruchomości inwestycyjnych brutto, która zwiększyła się przez trzy pierwsze miesiące 2020 roku o 12% do 2,14 mld zł.
MLP Group pozostaje w dynamicznym trendzie wzrostowym. Bogata oferta powierzchni magazynowych jest stale zwiększana. Strategicznym celem Grupy pozostaje ekspansja w Polsce oraz na rynku niemieckim, a także rozwój w Austrii oraz Rumunii.
- Pierwszy kwartał br. był dla nas bardzo udany. Pomimo panującej na świecie niepewności ekonomicznej związanej z pandemią koronawirusa, osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe. Aktualna sytuacja gospodarcza nie miała wpływu na naszą działalność operacyjną. Inwestycje realizowaliśmy zgodnie z harmonogramem, podpisywaliśmy nowe umowy najmu, a najemcy regulowali terminowo wszystkie należności wynikające z zawartych umów. Biznes cały czas prowadzimy „as usual”. Co warte podkreślenia kontrybucja operacji europejskich na wyniki finansowe, szczególnie w Niemczech, będzie miała coraz istotniejszy wpływ na wyniki Grupy. Jest to już wyraźnie widoczne w wynikach pierwszego kwartału. Zakładamy, że wartość osiąganych przychodów i aktywów w Polsce oraz w Europie zrównoważy się do 2023 roku – powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
Deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych, w pierwszym kwartale 2020 roku uzyskał 42,8 mln zł przychodów, czyli 23% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. MLP Group zanotowało jednocześnie 191,9 mln zł zysku na działalności operacyjnej, co jest wynikiem ponad ośmiokrotnie lepszym w ujęciu r./r.. Na znaczącą poprawę pozytywny wpływ miał zysk z aktualizacji wyceny nieruchomości inwestycyjnych, który wyniósł ponad 171,6 mln zł. Na wzrost wartości godziwej nieruchomości największy wpływ miały poniesione nakłady na prace budowlane w realizowanych parkach, zawarcie nowych umów najmu oraz uzyskanie pozwolenia na budowę kolejnych obiektów. Istotne znaczenie miała również deprecjacja polskiej waluty o 6,9% względem euro.
MLP Group zanotowało jednocześnie blisko dziewięciokrotny wzrost zysku netto do 112,6 mln zł względem 12,9 mln zł uzyskanych w pierwszym kwartale 2019 r. Z tego kontrybucja działalności na rynku niemieckim wyniosła ponad 40%. Deweloper powierzchni magazynowych na koniec marca
2020 r. posiadał kapitały własne (aktywa netto) o wartości 1,05 mld zł, czyli o 12% wyższe niż wartości wykazane na koniec 2019 roku. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła przez pierwsze trzy miesiące roku o 12% do 2,14 mld zł.
W pierwszym kwartale 2020 r. deweloper zakończył budowę blisko 60 tys. m2. W efekcie na koniec marca br. Grupa oferowała blisko 645 tys. m2 gotowej nowoczesnej powierzchni magazynowej. Poziom pustostanów w ramach powierzchni wybudowanej był na bardzo niskim poziomie około 3%. W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku zawarte zostały nowe umowy najmu na 44,3 tys. m2. Spowodowało to, że łączna powierzchni wynajęta (uwzględniająca także projekty w trakcie budowy i w planach) wzrosła do 737,8 tys. m2. Łączny potencjał zabudowy na posiadanych gruntach wynosi obecnie blisko 1,3 mln m2. MLP Group posiada działki i szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech, Rumunii i Austrii.
Pomimo pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 branża magazynowa pozostaje silna i perspektywiczna.
- Zapotrzebowanie na nowoczesne magazyny utrzymuje się na wysokim poziomie. Według danych rynkowych łączna podaż na polskim rynku przekroczyła już poziom 19 mln m2. Duży popyt pochodzi od firm z sektora e-commerce, ale także od firm logistycznych i handlowych. Niepewność gospodarcza wywołana koronawirusem, w średniej i długiej perspektywie, znacznie zwiększy sprzedaż sklepów internetowych kosztem zakupów w sklepach stacjonarnych. W efekcie zwiększy się również istotnie zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową – dodał Radosław T. Krochta.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Doceniają to najemcy, którzy przez cały okres współpracują z tymi samymi osobami odpowiadającymi za wysoką jakość świadczonych usług.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.