Mówi: | Małgorzata Morańska |
Funkcja: | specjalista ds. PR i marketingu |
Firma: | Europ Assistance Polska |
1/3 Polaków korzysta z assistance. Zimą liczba zgłoszeń w ramach assistance samochodowego rośnie o około 30 proc.
Co trzeci Polak deklaruje posiadanie polisy z pakietem usług assistance, gwarantującym wsparcie w awaryjnych sytuacjach. Zdecydowana większość to assistance samochodowy, dołączany do obowiązkowych ubezpieczeń OC. Zimą częstotliwość korzystania z oferowanych w ten sposób świadczeń wzrasta o ok. 30 proc.
– Szczególnie zimą warto rozszerzyć swoje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej o usługi samochodowego assistance – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Morańska z Europ Assistance Polska. – Gwarantują one pomoc w sytuacji na przykład rozładowanego akumulatora czy zamarznięcia płynów, wycieraczek bądź zamków. Zapewniają także całodobową pomoc na drodze w sytuacji kolizji, zdarzenia czy przebitej opony.
W miesiącach zimowych liczba zgłoszeń z powodu trudniejszych warunków pogodowych rośnie o około jedną trzecią.
Jak wynika z ostatniej edycji Ogólnopolskiego Badania Assistance, przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska, 34 proc. ankietowanych posiada polisę z pakietem assistance (w 2010 roku było to 27 proc.). Wśród nich największy udział (93 proc.) stanowią pakiety samochodowe. Blisko 90 proc. badanych przyznało, że najbardziej przydatną usługą jest holowanie pojazdu i pomoc drogowa.
Liczba kierowców posiadających assistance rośnie. Wynika to m.in. z rosnącej świadomości o korzyściach oraz pozytywnych doświadczeń z korzystania z tego typu wsparcia. Dodatkowo koszt takiego pakietu, jak wskazuje Morańska, jest stosunkowo niewielki w stosunku do oferowanych funkcjonalności.
– Ceny rocznej polisy assistance zaczynają się od około 80 zł – podkreśla przedstawicielka Europ Assistance Polska. – Jest to niewielki koszt w porównaniu do tych, które trzeba pokryć z własnej kieszeni w sytuacji braku takiego ubezpieczenia, np. skorzystania z pomocy drogowej. Cena holowania w Polsce wynosi około 400 zł. Kilkaset złotych może kosztować naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia. Za granicą koszty te są zazwyczaj dużo wyższe. Za usługę usprawnienia pojazdu trzeba zapłacić nawet kilkaset euro.
Cena pakietu zależy przede wszystkim od zakresu usług, jakie on obejmuje, oraz zakresu terytorialnego. Jak podkreśla Morańska, przed podpisaniem umowy trzeba zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, w których wyszczególnione są m.in. wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela.
– Nie zawsze ubezpieczyciel w definicji awarii zamieszcza wszystkie zdarzenia, podczas których będziemy potrzebować pomocy – tłumaczy Morańska. – Warto sprawdzić, czy możemy liczyć na pomoc, kiedy akumulator rozładuje nam się pod domem. Może być tak, że ubezpieczyciel włączył to w definicję awarii, ale tylko wówczas, gdy zdarzenie ma miejsce w promieniu minimum 50 kilometrów od miejsca zamieszkania.
Istotny jest także zasięg terytorialny obowiązywania takiej polisy.
– Podpisując umowę, trzeba sprawdzić, czy na ewentualną pomoc będziemy mogli liczyć tylko na terenie Polski, czy także poza jej granicami, na przykład na Słowacji, w Niemczech czy Francji – radzi Morańska. – Warto także wiedzieć, jakie świadczenia przysługują w razie ewentualnej awarii za granicą oraz jak tam jest ona definiowana przez ubezpieczyciela.
Czytaj także
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Długie korzystanie ze smoczka jest związane z ograniczonym zasobem słownictwa u dzieci. Logopedzi zwracają też uwagę na inne problemy
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-07-09: Systemy komunikacji poszczególnych służb nie są ze sobą zintegrowane. Ich sprawne działanie to podstawa zarządzania kryzysowego
- 2024-06-10: Warszawski transport walczy o kolejnych pasażerów. Tylko w 2023 roku przewiózł ich prawie miliard
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-06-04: Nowe systemy biletowe muszą lepiej chronić dane osobowe pasażerów. To cenny łup dla cyberprzestępców
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.