Newsy

9 mln zł na promocję superprodukcji "Bitwa pod Wiedniem"

2012-06-20  |  15:52
Mówi:Mariusz Łukomski
Funkcja:Prezes
Firma:Monolith Films
  • MP4

    Ruszyła kampania promocyjna „Bitwy pod Wiedniem” przed jesienną premierą. Dystrybutor filmu Monolith Films chce przeznaczyć na nią nawet 9 milionów złotych. Film będzie pokazywany w Polsce i 50 krajach na świecie. Ta wielka międzynarodowa superprodukcja historyczna, z udziałem nagrodzonego Oscarem F. Murraya Abrahama, wejdzie do kin w Polsce 12 października. Film wyreżyserował Włoch Renzo Martinelli.

    Jak zapewnia szef Monolith Films Mariusz Łukomski, premiera tego filmu oraz poprzedzająca ją promocja to największe otwarcie w historii.

     - Szczerze powiem, że to największy budżet P&A, czyli print and advertising budget. Zarówno liczba kopii, bo jest ich 200 w Polsce plus skala wydatków promocyjnych jest obecnie największą, o jakiej kiedykolwiek decydowałem. Wartość tego wszystkiego to jest około 8-9 mln złotych. Dużo, ale zależy nam na dotarciu do każdego - mówi Mariusz Łukomski.

    Wypromowanie wartej 50 milionów złotych produkcji nie byłoby możliwe bez wsparcia sponsorów. Na spory udział w tym przedsięwzięciu zgodził się koncern KGHM.

     - W mojej ocenie ten film ma dużo wartości edukacyjnych, ale również i biznesowych, a ten aspekt był dla na też ważny - mówi dyrektor ds. zarządzania i zrównoważonego rozwoju w KGHM, Bogusław Graboń.

     - To pozwala robić większą kampanię informacyjna, nie tylko o filmie, ale o faktach historycznych. To jest bardzo ważne przedsięwzięcie nie tylko w dziedzinie filmowej, ale ogólnie w kulturze polskiej. Dzięki współpracy z Polską, z Monolith Film, KGHM i Polskim Instytutem Sztuki Filmowej - mówi Alessandro Leone, producent filmu.

    W to, jak ważną rolę w dystrybucji odgrywa promocja nie wątpi odtwórca roli Leopolda I Habsburga, Piotr Adamczyk.

     - Jest to film w języku angielskim, z oscarowym aktorem F. Murray Abrahamem, z wielkimi scenami batalistycznymi, dotyczący bardzo ważnego wydarzenia historycznego, które zmieniło losy Europy i losy świata - mówi aktor.

    Film opowiadający o zwycięstwie wiedeńskim, zapowiadany jest hasłami: "Polskie zwycięstwo, które zmieniło losy świata". Oprócz Piotra Adamczyka w filmie głowne role zagrali: Alicja Bachleda-Curuś, Daniel Olbrychski i Borys Szyc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.