Mówi: | Andrzej Sowiński |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Lenovo Polska |
A. Sowiński (Lenovo): polski rynek IT kurczy się
Prognozy rynku, którymi dysponuje Lenovo Polska, wskazują na to że polski rynek komputerowy ma do czynienia ze spowolnieniem.
- Rynek będzie się w ciągu następnych kwartałów kurczył. Wprawdzie niewiele, bo są to jednocyfrowe, ale jednak spadki - mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.
Z najtrudniejszej sytuacji mogą znaleźć się firmy i specjaliści zajmujący się segmentem enterprise, czyli produkty tworzone z myślą o kliencie biznesowym, które mają pomóc mu w prowadzeniu firmy. Jego zdaniem pozostałe segmenty nie powinny odczuć spowolnienia.
- W dalszym ciągu rynek SMB i konsumencki oceniam jako stabilne. Trzeba się spodziewać, że te segmenty rynku również będą zainfekowane syndromem spowolnienia gospodarczego, ale myślę, że sobie z tym poradzimy - wyjaśnia szef polskiego Lenovo. - Nie spodziewałbym się, że polski rynek będzie się kurczył w dramatycznym tempie, ale do jednocyfrowych spadków musimy się na pewien czas przyzwyczaić.
Ten okres Lenovo Polska chce wykorzystać do wytężonej pracy, by ciągu najbliższych dwóch lat stać się najważniejszym graczem na lokalnym rynku. Już teraz, pomimo spowolnienia gospodarczego, firma chwali się bardzo dobrymi wynikami.
- Na przestrzeni ostatniego roku powiększyliśmy nasze udziały rynkowe z nieco ponad 3 proc. w ubiegłym roku do ponad 9 proc. w tym roku. Więc w ciągu czterech kwartałów udało nam się potroić udziały w rynku. Rynku, który jest niełatwy, wymagający, dotknięty spowolnieniem, więc to duże osiągnięcie - twierdzi Andrzej Sowiński.
Lenovo stara się oprzeć swój sukces na równomiernym rozwoju we wszystkich segmentach rynku: enterprise, SNB, konsumenckim.
- To pozwala nam trochę zbalansować słabszą kondycje rynku w jednym segmencie, poprawiając wyniki w innym. Więc nasze prognozy są bardzo optymistyczne. Spodziewam się, że w krótkim czasie będziemy liczyć się w czołowej trójce dostawców komputerów w Polsce i osiągniemy dwucyfrowy wynik udziałów w rynku - mówi dyrektor generalny firmy.
Lenovo to chińska firma działająca od 1985 roku. Zajmuje drugie miejsce w globalnym obrocie na rynku IT. 1/4 produktów spółki trafia na rynek japoński. Dysponuje w swoim portfelu m.in. markami ThinkPad (przejęta od IBM) i NEC (spółka joy venture działająca w Japonii), szykuje się również do rozwinięcia biznesu w Brazylii i podbicia Ameryki Południowej. W Polsce obecna jest od 20 lat.
Czytaj także
- 2024-03-19: Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców
- 2024-03-01: Kraje afrykańskie w bezprecedensowym kryzysie żywnościowym. Potrzebne wsparcie rozwojowe dla lokalnego rolnictwa
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2024-03-04: Wpływ robotyzacji na rynek pracy będzie bardziej widoczny w ciągu dekady. To dobry czas na zaplanowanie zmian w systemie edukacji i zabezpieczenia społecznego
- 2024-01-31: 85 proc. mokradeł i torfowisk w Polsce jest zdegradowanych. Na wdrożenie czeka strategia odbudowy takich obszarów
- 2024-01-19: Rosnące koszty życia powodują coraz większą presję na wzrost wynagrodzeń. Inflacja i spowolnienie gospodarcze wśród największych globalnych wyzwań na najbliższe dwa lata
- 2024-01-17: Global Risks Report: Dezinformacja największym zagrożeniem w 2024 roku. Długoterminowym wyzwaniem wciąż pozostają zmiany klimatu
- 2024-01-03: Warszawa chce trwale rozwiązać problem bezdomności. Czerpie z rozwiązań, które wprowadziła Finlandia
- 2023-12-05: W Polsce jest ok. 30 tys. osób bezdomnych. Zima jest dla nich najtrudniejszym okresem w roku
- 2023-10-09: PKEE: Polska przeznaczyła stosunkowo niewielkie środki na łagodzenie skutków kryzysu energetycznego. Ceny energii w Polsce jedne z najniższych w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.