Newsy

AIG kontynuuje działalność jako Colonnade Insurance. Ubezpieczyciel gwarantuje ciągłość polis dla swoich klientów

2017-07-17  |  06:35

Marka AIG znika z rynku, bo z początkiem lipca przejęła ją kanadyjska spółka Colonnade Insurance, która debiutuje w Polsce. Polski rynek ubezpieczeniowy jest bardzo innowacyjny i ma duży potencjał wzrostu – podkreślają przedstawiciele spółki i zapowiadają całą paletę innowacyjnych produktów. Dotychczasowym klientom ubezpieczyciela AIG zostanie zapewniona ciągłość obsługi ich polis ubezpieczeniowych. 

– Polski rynek jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest też ósmym największym rynkiem ubezpieczeniowym w Europie w segmencie non-life. Patrząc na współczynnik penetracji, daleko mu do średniej europejskiej. Polska jest również innowacyjnym rynkiem, na którym powstaje wiele ciekawych rozwiązań ubezpieczeniowych, możliwości generowania i oferowania nowych produktów. Jeszcze nie wszystkie szanse biznesowe zostały wykorzystane, dlatego wydaje się, że potencjał wzrostu – krótkofalowy i długoterminowy – jest tu bardzo duży – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor generalny Colonnade Insurance.

Colonnade to część kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, obecnej w ponad 30 krajach świata. Marka – znana z innowacyjnej oferty i zdecentralizowanego zarządzania lokalnymi oddziałami – zastąpi na polskim rynku ubezpieczyciela AIG. Na mocy porozumienia zawartego w październiku ubiegłego roku grupa Fairfax przejęła zarówno aktywa, jak i pracowników AIG.

 Grupa Fairfax, której częścią jest spółka Colonnade, podjęła decyzję o ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szukała partnerów, z którymi może współpracować, lub szans akwizycyjnych. Taką szansę dostrzegła w Polsce. W ubiegłym roku Fairfax i AIG podpisali porozumienie strategiczne dotyczące przejęcia portfela i praw do odnowień. Tym sposobem od 1 lipca br. dotychczasowe operacje AIG, zespół i aktywa operacyjne zostały przeniesione, a pracownicy AIG rozpoczęli pracę w Colonnade – wyjaśnia Paweł Holnicki-Szulc, który objął funkcję zarządzającą w nowo utworzonym polskim oddziale spółki.

Głównym zadaniem Pawła Holnickiego-Szulca, który pracował w AIG od 1999 roku, będzie sprawne przeprowadzenie firmy przez proces transformacji właścicielskiej oraz budowa nowej, uproszczonej i zdecentralizowanej struktury organizacyjnej

– Oferujemy produkty podstawowe, jeśli chodzi o segmenty korporacyjny, majątkowy, odpowiedzialności cywilnej i odpowiedzialności cywilnej członków zarządu. Mamy też szereg produktów niszowych, w których jesteśmy liderem i które zostały wprowadzone na polski rynek przez AIG. Chcemy je kontynuować jako Colonnade. Mam tu na myśli ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych, ubezpieczenia środowiskowe, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej członków zarządu dla instytucji finansowych, polisy od porwań i wymuszeń. Oprócz standardowych produktów mamy też całą paletę innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych – mówi Paweł Holnicki-Szulc.

W ciągu roku Colonnade oczekuje, że obsłuży ponad 8 tys. klientów korporacyjnych i 200 tys. klientów indywidualnych.

 Nie ścigamy się o miejsce w rankingach. Ścigamy się o dobrą jakość obsługi oraz o to, żeby nasi partnerzy byli zadowoleni z zakresu usług, które oferujemy. Chcemy być firmą, która przynosi stabilne zyski w dłuższym okresie. Nie koncentrujemy się na tym, aby składki rosły w tempie, które mogłoby mieć negatywny wpływ na szkodowość. Chcemy to robić w sposób zbilansowany i zrównoważony. Poziom serwisu i satysfakcja klientów są dla nas większym wyznacznikiem niż poziomy wzrostu sprzedaży – deklaruje Paweł Holnicki-Szulc.

Spółka zapewnia, że zmiana właścicielska nie będzie powodować żadnych zmian w istniejących umowach, a wynikająca z nich ochrona ubezpieczeniowa będzie kontynuowana aż do momentu wygaśnięcia polis. Dyrektor generalny Colonnade Insurance w Polsce zapowiada, że tak jak dotychczas marka będzie stawiać na innowacyjność i na bieżąco reagować na zmieniające się oczekiwania klientów. W zakresie dystrybucji swoich produktów postawi na multikanałowość i rozwijanie specjalne platformy dla brokerów.

 Multikanałowość, dywersyfikacja portfela i kanałów sprzedaży są w centrum naszej strategii na najbliższe lata. Oprócz kanału brokerskiego i sprzedaży bezpośredniej stawiamy również na telemarketing, bancassurance, programy partnerskie oraz sprzedaż online przez stronę internetową. Mamy również specjalną platformę dla naszych partnerów biznesowych, przede wszystkim brokerów, którą chcemy intensywnie rozwijać w najbliższych latach – zapowiada Paweł Holnicki-Szulc.

Colonnade Insurance ma siedzibę w Luksemburgu. Spółka została utworzona, aby umożliwić grupie Fairfax strategiczną ekspansję na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność prowadzi za pośrednictwem oddziałów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz spółki zależnej na Ukrainie, jednak usługi ubezpieczeniowe oferuje we wszystkich krajach Europy. Colonnade zatrudnia około 200 specjalistów, a jej roczny przypis składki wynosi ponad 40 mln euro.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wirtualna rzeczywistość wkracza w kolejne gałęzie biznesu. Najnowocześniejsze technologie wykorzystują już biura podróży, medycyna i edukacja

Kolejne gałęzie biznesu korzystają z możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość. Technologia rozwija się m.in. w medycynie, edukacji czy hotelarstwie. Eksperci prognozują, że okulary do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz dodatkowe kontrolery będą coraz lepiej dopasowane do mobilnego użytkownika. Według ekspertów do 2020 roku rynek VR i AR może osiągnąć wartość nawet 160 mld dol. 

Transport

Firmy logistyczne poszukują chętnych do pracy. Rośnie zapotrzebowanie na magazynierów i kierowców

Rozwijający się rynek usług przyspiesza wzrost branży logistycznej. Oznacza to, że coraz większe będzie też zapotrzebowanie na kadrę, przede wszystkim pracowników operacyjnych – kierowców i magazynierów. W III kwartale tego roku wzrost zatrudnienia przewiduje co siódmy przedsiębiorca z sektora transport/logistyka. Pracodawcy kuszą pracowników stabilnym zatrudnieniem, wsparciem w podnoszeniu kwalifikacji i pakietami socjalnymi.

Polityka zagraniczna

Jan Lubomirski-Lanckoroński: wizyta brytyjskiej pary książęcej miała ocieplić relacje polsko-brytyjskie

Obecność księcia Williama i księżnej Kate w Polsce Jan Lubomirski-Lanckoroński określa mianem miłej, rodzinnej wizyty. Jego zdaniem miała ona ocieplić wizerunek Wielkiej Brytanii w trudnym czasie negocjacji ws. brexitu oraz podkreślić bliskie relacje z Polską. Świadczy o tym chociażby fakt, że brytyjska para książęca zabrała ze sobą dzieci. Arystokrata bardzo ceni działalność społeczną księcia Williama.

Patronat Newserii

Edukacja

We wrześniu będą znane szczegóły dużej reformy szkolnictwa wyższego. Rok akademicki 2017/18 okresem przygotowań uczelni do zmian

Nadchodzący rok akademicki 2017/18 ma być okresem intensywnych konsultacji i debat dotyczących nowego modelu szkolnictwa w Polsce. To będzie rok spokoju przed wielkimi zmianami - zapowiada wiceminister Piotr Dardziński. Resort skupia się obecnie na projektowaniu nowej ustawy, regulującej działalność uczelni wyższych. Szczegóły reformy mają zostać ujawnione we wrześniu.

Handel

Reklamy mogą być skuteczniejsze o 30–40 proc. To dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów

Dzięki dopasowaniu reklam do potrzeb i preferencji zakupowych konsumentów ich efektywność wzrasta o 30–40 proc. Taki przekaz jest przez odbiorcę lepiej postrzegany, przez co rośnie skłonność konsumenta do danego zakupu. Chodzi o to, by informacje o aktywności w przeszłości przełożyć na próbę przewidywania zachowań w przyszłości – wyjaśnia ekspert Together Data. Z danych na temat użytkowników sieci korzysta zdecydowana większość marketerów.