Newsy

AIG kontynuuje działalność jako Colonnade Insurance. Ubezpieczyciel gwarantuje ciągłość polis dla swoich klientów

2017-07-17  |  06:35

Marka AIG znika z rynku, bo z początkiem lipca przejęła ją kanadyjska spółka Colonnade Insurance, która debiutuje w Polsce. Polski rynek ubezpieczeniowy jest bardzo innowacyjny i ma duży potencjał wzrostu – podkreślają przedstawiciele spółki i zapowiadają całą paletę innowacyjnych produktów. Dotychczasowym klientom ubezpieczyciela AIG zostanie zapewniona ciągłość obsługi ich polis ubezpieczeniowych. 

– Polski rynek jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest też ósmym największym rynkiem ubezpieczeniowym w Europie w segmencie non-life. Patrząc na współczynnik penetracji, daleko mu do średniej europejskiej. Polska jest również innowacyjnym rynkiem, na którym powstaje wiele ciekawych rozwiązań ubezpieczeniowych, możliwości generowania i oferowania nowych produktów. Jeszcze nie wszystkie szanse biznesowe zostały wykorzystane, dlatego wydaje się, że potencjał wzrostu – krótkofalowy i długoterminowy – jest tu bardzo duży – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor generalny Colonnade Insurance.

Colonnade to część kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, obecnej w ponad 30 krajach świata. Marka – znana z innowacyjnej oferty i zdecentralizowanego zarządzania lokalnymi oddziałami – zastąpi na polskim rynku ubezpieczyciela AIG. Na mocy porozumienia zawartego w październiku ubiegłego roku grupa Fairfax przejęła zarówno aktywa, jak i pracowników AIG.

 Grupa Fairfax, której częścią jest spółka Colonnade, podjęła decyzję o ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szukała partnerów, z którymi może współpracować, lub szans akwizycyjnych. Taką szansę dostrzegła w Polsce. W ubiegłym roku Fairfax i AIG podpisali porozumienie strategiczne dotyczące przejęcia portfela i praw do odnowień. Tym sposobem od 1 lipca br. dotychczasowe operacje AIG, zespół i aktywa operacyjne zostały przeniesione, a pracownicy AIG rozpoczęli pracę w Colonnade – wyjaśnia Paweł Holnicki-Szulc, który objął funkcję zarządzającą w nowo utworzonym polskim oddziale spółki.

Głównym zadaniem Pawła Holnickiego-Szulca, który pracował w AIG od 1999 roku, będzie sprawne przeprowadzenie firmy przez proces transformacji właścicielskiej oraz budowa nowej, uproszczonej i zdecentralizowanej struktury organizacyjnej

– Oferujemy produkty podstawowe, jeśli chodzi o segmenty korporacyjny, majątkowy, odpowiedzialności cywilnej i odpowiedzialności cywilnej członków zarządu. Mamy też szereg produktów niszowych, w których jesteśmy liderem i które zostały wprowadzone na polski rynek przez AIG. Chcemy je kontynuować jako Colonnade. Mam tu na myśli ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych, ubezpieczenia środowiskowe, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej członków zarządu dla instytucji finansowych, polisy od porwań i wymuszeń. Oprócz standardowych produktów mamy też całą paletę innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych – mówi Paweł Holnicki-Szulc.

W ciągu roku Colonnade oczekuje, że obsłuży ponad 8 tys. klientów korporacyjnych i 200 tys. klientów indywidualnych.

 Nie ścigamy się o miejsce w rankingach. Ścigamy się o dobrą jakość obsługi oraz o to, żeby nasi partnerzy byli zadowoleni z zakresu usług, które oferujemy. Chcemy być firmą, która przynosi stabilne zyski w dłuższym okresie. Nie koncentrujemy się na tym, aby składki rosły w tempie, które mogłoby mieć negatywny wpływ na szkodowość. Chcemy to robić w sposób zbilansowany i zrównoważony. Poziom serwisu i satysfakcja klientów są dla nas większym wyznacznikiem niż poziomy wzrostu sprzedaży – deklaruje Paweł Holnicki-Szulc.

Spółka zapewnia, że zmiana właścicielska nie będzie powodować żadnych zmian w istniejących umowach, a wynikająca z nich ochrona ubezpieczeniowa będzie kontynuowana aż do momentu wygaśnięcia polis. Dyrektor generalny Colonnade Insurance w Polsce zapowiada, że tak jak dotychczas marka będzie stawiać na innowacyjność i na bieżąco reagować na zmieniające się oczekiwania klientów. W zakresie dystrybucji swoich produktów postawi na multikanałowość i rozwijanie specjalne platformy dla brokerów.

 Multikanałowość, dywersyfikacja portfela i kanałów sprzedaży są w centrum naszej strategii na najbliższe lata. Oprócz kanału brokerskiego i sprzedaży bezpośredniej stawiamy również na telemarketing, bancassurance, programy partnerskie oraz sprzedaż online przez stronę internetową. Mamy również specjalną platformę dla naszych partnerów biznesowych, przede wszystkim brokerów, którą chcemy intensywnie rozwijać w najbliższych latach – zapowiada Paweł Holnicki-Szulc.

Colonnade Insurance ma siedzibę w Luksemburgu. Spółka została utworzona, aby umożliwić grupie Fairfax strategiczną ekspansję na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność prowadzi za pośrednictwem oddziałów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz spółki zależnej na Ukrainie, jednak usługi ubezpieczeniowe oferuje we wszystkich krajach Europy. Colonnade zatrudnia około 200 specjalistów, a jej roczny przypis składki wynosi ponad 40 mln euro.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Bankowość

Ponad połowa Polaków trzyma oszczędności w skarpecie. Tylko niewielki odsetek decyduje się na inwestowanie swoich środków

Polacy bardzo ostrożnie podchodzą do inwestowania – tylko niewielki odsetek decyduje się na oszczędzanie w jednostkach funduszy inwestycyjnych, inwestycje w akcje i obligacje czy odkładanie pieniędzy w ramach IKZE lub IKE. Zdecydowana większość gospodarstw domowych nadal trzyma środki w skarpecie lub na nisko oprocentowanych lokatach. Eksperci oceniają, że niechęć Polaków ma wiele przyczyn. Z jednej strony może to być brak jakiejkolwiek wiedzy o inwestowaniu i przekonanie, że ma się niewystarczające fundusze. Z drugiej strony mogą to być złe doświadczenia czy utrata zainwestowanych w przeszłości środków. 

Bankowość

Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.

Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę od początku 2018 roku. I połowa roku może przynieść nawet 20-proc. wzrost – szacują eksperci BZ WBK Leasing. To zasługa wzmożonych inwestycji firm.

Handel

Ograniczenie handlu w niedziele na razie nie wpływa na decyzje inwestujących w nieruchomości. Większym zagrożeniem jest dla nich rozwój e-handlu

W 2017 roku całkowita wartość transakcji inwestycyjnych osiągnęła historyczne 5,1 mld euro, z czego 2,1 mld euro przypadło na centra handlowe. Obecny rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w pierwszym kwartale właściciela zmieniły nieruchomości wyceniane na ponad 2 mld euro, przede wszystkim z sektora handlowego. W tym roku w wynikach transakcji nie będzie raczej widać efektów ograniczenia handlu w niedziele – oceniają eksperci Colliers International. Bardziej niż ten zakaz na decyzje inwestorów wpływać będzie dalszy rozwój sektora e-commerce

 
 

Konsument

Certyfikat „Teraz Polska” przekłada się na nawet 30-proc. wzrost sprzedaży. Klienci coraz częściej kierują się nim, wybierając produkty

Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje się dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin. Laureatów poznamy w połowie czerwca.