Mówi: | Paweł Rek |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Amadeus Polska |
Aplikacje mobilne pomagają zaplanować podróż służbową. Zainteresowanie takimi rozwiązaniami szybko rośnie
Przedsiębiorcy chcą, by organizacja podróży służbowych była coraz prostsza. Na rynku jest dostępnych coraz więcej narzędzi do samodzielnej rezerwacji oraz aplikacji mobilnych. Rozwiązania na smartfony i tablety pozwalają m.in. wprowadzać zmiany również podczas trwania podróży i szybko znaleźć poszukiwane miejsce czy sklep.
– Innowacje w planowaniu podróży służbowych będą szły głównie w kierunku online. Wzbogacanie oferty turystycznej, która jest dostępna za pośrednictwem narzędzi do samodzielnej rezerwacji albo jest dostępna dla agenta, który w tradycyjny sposób będzie nam te rezerwacje robił, jest bardzo ważne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Rek, dyrektor generalny Amadeus Polska.
W ocenie Reka, coraz więcej podróżnych będzie też korzystać z aplikacji mobilnych. Taki trend jest już wyraźnie widoczny na rynku chińskim.
– Duża część podróży rezerwowana jest z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych. Przez to, że chińscy podróżni mają bardzo łatwy dostęp do tanich smartfonów, aplikacje mobilne stały się bardzo popularne i zyskują popularność również w Europie. Chcemy być cały czas online, chcemy mieć na bieżąco informacje, chcemy wiedzieć, gdzie na lotnisku znaleźć przejście czy sklep, który nas interesuje – mówi Rek.
Wciąż przybywa aplikacji, które ułatwiają nie tylko planowanie, lecz także sam wypoczynek bądź wyjazd służbowy. Na rynku coraz więcej jest programów mobilnych, które pomagają najtaniej zarezerwować bilet lotniczy i hotel, sprawdzić recenzje pensjonatów lub wyszukać darmowe Wi-Fi.
Przemieszczając się, chcemy coraz częściej czuć się jak u siebie. Stąd wzrost popularności aplikacji informujących o komunikacji publicznej, ruchu w mieście, oraz o najlepszych i najtańszych restauracjach. Według specjalistów dzięki aplikacjom jeżdżenie do nowych miejsc nie będzie wiązać się już z podejmowaniem ryzyka i niepewnością.
– To będzie coraz bardziej popularne. Ich wykorzystanie przyspiesza bardzo szybko – mówi Paweł Rek.
To odpowiada na zapotrzebowanie podróżujących. Z badania Amadeusa wynika, że wśród nich duża grupa to osoby nastawione na wykonanie zadania.
– Dla nich istotne będzie to, żeby w sprawny sposób przedostać się z jednego miejsca na drugie, załatwić sprawę i wrócić. To oczywiście niekoniecznie muszą być osoby podróżujące służbowo, ale to mogą być ludzie, którzy jadą na jakieś rodzinne spotkanie albo wyjeżdżają w jakimś innym celu – wyjaśnia Paweł Rek.
Z badań Amadeusa wynika, że większość przedsiębiorców (75 proc.) oczekuje zmian w sposobie zarządzania podróżami służbowymi. Wielu z nich podkreśla, że powinno to być prostsze, szybsze i bardziej przejrzyste w procesie organizacji i wyceny. Chcieliby również, żeby nie było to obciążone formalnościami.
30 proc. firm i instytucji chciałoby korzystać z rozwiązań IT do zarządzania podróżami służbowymi, które pomagałby w ich organizacji od momentu wystawienia wniosku delegacyjnego, poprzez rezerwację podróży, aż po jej rozliczenie.
Czytaj także
- 2025-07-17: Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-11: Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.