Newsy

Banki będą zatrudniać więcej ekspertów od e-bankowości i obsługi zamożnych klientów

2015-02-09  |  06:35

Wraz z przenoszeniem bankowości do internetu instytucje finansowe będą zmniejszały sieć stacjonarnych placówek. W związku z tym wiele nowych miejsc pracy w tym sektorze będzie związanych z nowoczesnymi technologiami. Poszukiwać pracowników będą też działy zajmujące się zamożnymi klientami. Z kolei branża ubezpieczeniowa będzie poszukiwać wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy pomogą we wdrażaniu unijnej dyrektywy Solvency II.

Sektor bankowości i ubezpieczeń się konsoliduje. Na pewno będzie coraz mniej podstawowych profili agentów, bo większość usług przenosi się do internetu. Wiele nowo tworzonych miejsc pracy będzie wiązało się właśnie z media społecznościowymi i niekonwencjonalnymi metodami dotarcia do klientów – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający Hays Poland.

Według opracowanego przez Hays Poland „Raportu płacowego 2015” ten rok upłynie w bankowości i instytucjach finansowych pod znakiem rozwoju nowoczesnych technologii. Wraz z upowszechnianiem e-bankowości i zmniejszaniem liczby tradycyjnych oddziałów będzie pojawiać się więcej ofert dla specjalistów tego typu.

Na pewno będą to bardziej dochodowe stanowiska. Będą poszukiwane osoby z dużo większymi kwalifikacjami i tym samym średnio w tym sektorze pensje na osobę będą rosły nawet dwucyfrowo – prognozuje Michał Młynarczyk.

Wzrośnie zapotrzebowanie również na profesjonalnych sprzedawców obsługujących zamożnych klientów i na pracowników zajmujących się pomnażaniem i ochroną ich majątku. Hays ocenia, że poszukiwani będą również eksperci ds. ryzyka rynkowego, operacyjnego oraz kredytowego. W związku z rozwojem praktyk przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy rośnie zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie.

Z kolei na rynek pracy w branży ubezpieczeniowej największy wpływ będzie miał rozwój kanałów dystrybucji i centralizacja większości usług oferowanych przez ubezpieczycieli.

Będzie na pewno dużo ofert dla zawodów analitycznych, tworzących nowe rozwiązania i poszerzających to, co do tej pory w ubezpieczeniach było standardem. Będziemy starali się w tej branży penetrować nowe nisze i proponować je klientom. To jest bardzo konkurencyjny rynek i na pewno będzie na nim dużo przetasowań – mówi Młynarczyk.

Firmy ubezpieczeniowe będą też poszukiwać specjalistów, którzy pomogą w dostosowywaniu przepisów do wymogów unijnej dyrektywy Solvency II, szczególnie aktuariuszy i menadżerów ryzyka. Chodzi m.in. o zmianę procesów biznesowych, opracowanie dokumentacji, przeprowadzenie Własnej Oceny Ryzyka i Wypłacalności, weryfikację jakości danych i systemów IT.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.