Mówi: | Artur Chodacki |
Funkcja: | Dyrektor Bankowości Korporacyjnej |
Firma: | BZ WBK |
BZ WBK: po fuzji z Kredyt Bankiem większy nacisk na ofertę dla firm
Firmy, które są klientami Kredyt Banku i BZ WBK będą miały po fuzji tych instytucji dostęp do większej ilości produktów dla nich właśnie dedykowanych. Bank już widzi wzmożone zainteresowanie ofertą grupy Santander.
– Większy bank ma większe limity koncentracji. To pozwala większym firmom uzyskać dostęp do większych kwot finansowania. Nowy bank zaproponuje, szczególnie klientom, którzy do tej pory korzystali z obsługi Kredyt Banku, dostęp do nowych produktów, do których ta część ex BZ WBK już miała dostęp w związku z tym, że jesteśmy już od jakiegoś czasu częścią grupy Santandera. Widzimy, że to cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów – podkreśla Artur Chodacki, dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Chodzi tu również o produkty dla firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną.
– Kryzys i spowolnienie, którego doświadczyliśmy w ostatnim czasie, zmotywowały klientów do tego, żeby sięgać po rynki zagraniczne. Takim obszarem, gdzie coraz częściej nasi klienci szukają kontraktu bądź zakładają swoje spółki zależne, jest Ameryka Południowa. To cieszy się naprawdę ogromnym zainteresowaniem - podkreśla dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK.
Opłaca sie kredytowanie samorządów
Artur Chodacki podkreśla też znaczenie oferty dla jednostek samorządu terytorialnego. Mogą one zaciągać kredyty na bieżące potrzeby, ale też na finansowanie inwestycji, które realizowane są w części ze środków Unii Europejskiej. To jednak niełatwy rynek.
– Między bankami panuje od trzech miesięcy ostra konkurencja o finansowanie jednostek samorządu terytorialnego. Ceny, które są oferowane na rynku przybierają charakter wojny – mówi dyrektor.
Umowy z samorządami są dla banków bardzo atrakcyjne ze względu na to, że są zwykle zawierane na długi czas i są obarczone mniejszym ryzykiem niż kontrakty z firmami.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-01: Mały wybór mieszkań na rynku zwraca inwestorów w kierunku domów. Ceny materiałów budowlanych przestały drożeć w szybkim tempie
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2024-01-16: Rok 2024 może w końcu przynieść stabilizację na rynku nieruchomości. Wiele zależy od tego, jak zaprojektowany będzie nowy rządowy program
- 2023-12-04: Polscy studenci tworzą innowacje o światowym potencjale. Pracują nad dronem badającym lodowce czy diagnostyką guzów mózgu z łez
- 2023-12-01: Banki i fundusze skoncentrowane na zielonych aspektach finansowanych projektów. UE stawia przed nimi coraz więcej wymogów
- 2023-11-08: Co czwarty kredyt dla małych i średnich firm jest objęty gwarancją de minimis. W ciągu 10 lat uratowały one płynność i inwestycje 263 tys. podmiotów
- 2023-11-03: Prezes BGK: Współpraca kobiet i mężczyzn daje wartościowe projekty. Zamiast dyskutować o różnicach, trzeba je wykorzystać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.