Mówi: | Artur Chodacki |
Funkcja: | Dyrektor Bankowości Korporacyjnej |
Firma: | BZ WBK |
BZ WBK: po fuzji z Kredyt Bankiem większy nacisk na ofertę dla firm
Firmy, które są klientami Kredyt Banku i BZ WBK będą miały po fuzji tych instytucji dostęp do większej ilości produktów dla nich właśnie dedykowanych. Bank już widzi wzmożone zainteresowanie ofertą grupy Santander.
– Większy bank ma większe limity koncentracji. To pozwala większym firmom uzyskać dostęp do większych kwot finansowania. Nowy bank zaproponuje, szczególnie klientom, którzy do tej pory korzystali z obsługi Kredyt Banku, dostęp do nowych produktów, do których ta część ex BZ WBK już miała dostęp w związku z tym, że jesteśmy już od jakiegoś czasu częścią grupy Santandera. Widzimy, że to cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów – podkreśla Artur Chodacki, dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Chodzi tu również o produkty dla firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną.
– Kryzys i spowolnienie, którego doświadczyliśmy w ostatnim czasie, zmotywowały klientów do tego, żeby sięgać po rynki zagraniczne. Takim obszarem, gdzie coraz częściej nasi klienci szukają kontraktu bądź zakładają swoje spółki zależne, jest Ameryka Południowa. To cieszy się naprawdę ogromnym zainteresowaniem - podkreśla dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK.
Opłaca sie kredytowanie samorządów
Artur Chodacki podkreśla też znaczenie oferty dla jednostek samorządu terytorialnego. Mogą one zaciągać kredyty na bieżące potrzeby, ale też na finansowanie inwestycji, które realizowane są w części ze środków Unii Europejskiej. To jednak niełatwy rynek.
– Między bankami panuje od trzech miesięcy ostra konkurencja o finansowanie jednostek samorządu terytorialnego. Ceny, które są oferowane na rynku przybierają charakter wojny – mówi dyrektor.
Umowy z samorządami są dla banków bardzo atrakcyjne ze względu na to, że są zwykle zawierane na długi czas i są obarczone mniejszym ryzykiem niż kontrakty z firmami.
Czytaj także
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.