Newsy

BZ WBK: po fuzji z Kredyt Bankiem większy nacisk na ofertę dla firm

2013-04-23  |  05:55
Mówi:Artur Chodacki
Funkcja:Dyrektor Bankowości Korporacyjnej
Firma:BZ WBK
  • MP4
  • Firmy, które są klientami Kredyt Banku i BZ WBK będą miały po fuzji tych instytucji dostęp do większej ilości produktów dla nich właśnie dedykowanych. Bank już widzi wzmożone zainteresowanie ofertą grupy Santander.

     – Większy bank ma większe limity koncentracji. To pozwala większym firmom uzyskać dostęp do większych kwot finansowania. Nowy bank zaproponuje, szczególnie klientom, którzy do tej pory korzystali z obsługi Kredyt Banku, dostęp do nowych produktów, do których ta część ex BZ WBK już miała dostęp w związku z tym, że jesteśmy już od jakiegoś czasu częścią grupy Santandera. Widzimy, że to cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów – podkreśla Artur Chodacki, dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Chodzi tu również o produkty dla firm zainteresowanych ekspansją zagraniczną.

     – Kryzys i spowolnienie, którego doświadczyliśmy w ostatnim czasie, zmotywowały klientów do tego, żeby sięgać po rynki zagraniczne. Takim obszarem, gdzie coraz częściej nasi klienci szukają kontraktu bądź zakładają swoje spółki zależne, jest Ameryka Południowa. To cieszy się naprawdę ogromnym zainteresowaniem - podkreśla dyrektor bankowości korporacyjnej w BZ WBK.

    Opłaca sie kredytowanie samorządów

    Artur Chodacki podkreśla też znaczenie oferty dla jednostek samorządu terytorialnego. Mogą one zaciągać kredyty na bieżące potrzeby, ale też na finansowanie inwestycji, które realizowane są w części ze środków Unii Europejskiej. To jednak niełatwy rynek.

     – Między bankami panuje od trzech miesięcy ostra konkurencja o finansowanie jednostek samorządu terytorialnego. Ceny, które są oferowane na rynku przybierają charakter wojny – mówi dyrektor.

    Umowy z samorządami są dla banków bardzo atrakcyjne ze względu na to, że są zwykle zawierane na długi czas i są obarczone mniejszym ryzykiem niż kontrakty z firmami.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.