Newsy

Lion's Bank jako pierwszy na świecie wprowadził metalową kartę kredytową

2013-12-13  |  06:25
Mówi:Jarosław Augustyniak, prezes Lion's Banku

Remigiusz Dymek, twórca koncepcji wizualnej, dyrektor artystyczny Lion's Banku

  • MP4
  • Aktualizacja 2013-12-13 10:50

    Lion's Bank postanowił wyróżnić się na rynku i wprowadzić jako pierwszy na świecie metalową, ciętą kartę kredytową. Karta ta jest także jedyną w Europie kartą pionową z ukrytymi z tyłu numerami seryjnymi. Ze względu na oryginalny projekt karty, bank określa ją jako biżuterię bankową. Nie jest to jednak produkt skierowany wyłącznie do kobiet.

     – Karta ta zapewne nie będzie używana w codziennych sytuacjach, na przykład do drobnych płatności. Jest to karta prestiżowa, którą niejeden mężczyzna będzie chciał mieć w portfelu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jarosław Augustyniak, prezes Lion's Banku.

    Srebrna karta wykonana jest ze stopu metali, takich jak miedź, cynk i nikiel. Ma minimalistyczny, nowoczesny design i polerowany, lustrzany logotyp. Kształtem przypomina klucz, co ma symbolizować dawanie dostępu do wszystkich drzwi.

     – Usunęliśmy z jej frontu wszystko, co mogło wpływać na czystość jej powierzchni – mówi Remigiusz Dymek, twórca koncepcji wizualnej, dyrektor artystyczny Lion's Banku. – Widać tylko to, co najważniejsze, jak lustrzany logotyp lwa, będącego symbolem naszego banku. Sądzę, że ta karta nie może pozostać niezauważona po jej wyjęciu. To produkt dla niepokornych osób – dodaje Dymek.

    Karta jest przeznaczona dla wybranych klientów Lion’s Banku.

     – Będą z niej korzystać osoby zamożne, którym to prawo przyzna zarząd – mówi Augustyniak. – Nie chcę mówić o ich aktywach, wartości majątku, ale jest oczywiste, że będą to osoby korzystające z private bankingu.

    Jej cechą szczególną jest też brak górnego limitu zadłużenia. Posiadacze karty będą mieli dostęp do usług concierge zapewnianych przez londyńską Quintessentially Lifestyle.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.