Newsy

Rośnie rynek płatności mobilnych. Już 60 proc. telefonów na rynku to smartfony

2014-06-26  |  06:10
Mówi:Dariusz Mazurkiewicz
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:SkyCash Poland SA
  • MP4
  • Płatności mobilne pozwalają na kupno biletów komunikacji miejskiej i kolejowych, do kin czy teatrów, wnoszenia opłat za parkingi – bez konieczności odwiedzania kas, kiosków i biletomatów. Zdarza się, że dla płacących telefonem cena usługi jest niższa niż dla kupujących tradycyjnie. Wraz z rosnącą liczbą smartfonów na rynku będzie rosła również oferta usług mobilnych.

    Według danych firmy Bain & Company użytkownicy płatności mobilnych to na razie, w zależności od kraju, 3-7 proc. osób kupujących za pomocą urządzeń mobilnych, ale w ostatnich dwóch latach ich liczba na całym świecie dynamicznie wzrasta.

    Potencjał rynku płatności mobilnych jest wprost proporcjonalny do tzw. smartfonizacji społeczeństwa. Im więcej smartfonów, wysokowydajnych urządzeń z dostępem do środowiska aplikacyjnego, tym większa popularność transakcji mobilnych – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Dariusz Mazurkiewicz, dyrektor zarządzający SkyCash Poland.

    Według danych operatorów sieci telekomunikacyjnych już ponad 60 proc. telefonów na polskim rynku to smartfony, a jedna czwarta ich użytkowników korzysta z dodatkowych funkcji – poza wysyłaniem wiadomości SMS i telefonowaniem – jakie smartfony oferują.

    Dziś użytkownicy telefonów oczekują znacznie więcej niż tylko podstawowych funkcji. Tym bardziej że i twórcy aplikacji pracują nad swoją ofertą, proponując coraz to nowe rozwiązania, które będą zaspokajały zmieniające się potrzeby konsumentów. Mogą oni przez telefon zapłacić za parking, kupić bilet autobusowy, bilet kolejowy czy wejściówkę do kina lub teatru. Unikają w ten sposób problemu braku drobnych w portfelu czy stania w kolejkach.

    Usługi komunikacyjne i transportowe oraz opłaty parkingowe są najbardziej popularne wśród użytkowników – mówi Dariusz Mazurkiewicz. – Komórka zastępuje w tym momencie biletomat, parkomat, kasę, okienko, kiosk, jak widać telefon potrafi bardzo wiele aspektów ludzkiego zmienić.

    Oferowana przez SkyCash usługa mobiParking wraz z usługą płatności jest bardzo popularna wśród użytkowników smartfonów. Można z niej korzystać w strefach płatnego parkowania w ponad 30 miastach w Polsce.

    Widać też zmiany przyzwyczajeń klientów w kupowaniu biletów do kina. Bez kolejki do kasy użytkownik dokonuje pełnej transakcji wraz z rezerwacją miejsca na dowolny film w sieci Multikino, Helios czy w mniejszych placówkach kinowych. Do potrzeb kontroli również wystarczy telefon – zapewnia Mazurkiewicz.

    Użytkownicy smartfonów za pomocą aplikacji mogą również korzystać z innych usług finansowych – m.in. przelewać środki na numer telefonu, doładować telefon na kartę, opłacić rachunki czy zapłacić za zakupy internetowe.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia

    Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.

    Prawo

    W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania

    W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.

    Finanse

    Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

    Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.