Newsy

BMW liczy na wzrost sprzedaży eko-samochodów

2012-07-25  |  06:05
Mówi:Ireneusz Nogalski
Funkcja:Prezes
Firma:BMW Financial Services Polska
  • MP4

    Według BMW rynek samochodów elektrycznych należy do perspektywicznych i to tu należy spodziewać się zwiększonego zainteresowania ze strony klientów. Potwierdzają to analizy globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, z których wynika, że sprzedaż eko-aut w Polsce powinna osiągnąć w 2017 roku ok. 4,4 proc. udziału w rynku osobowych i lekkich samochodów dostawczych.

    Frost & Sullivan prognozuje, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, powinna przekroczyć 60 tys. sztuk w ciągu najbliższych pięciu lat. To spory skok, jeśli weźmie się pod uwagę, że w 2011 w tym regionie sprzedano zaledwie 245 takich aut.

    Firma doradcza prognozuje, że tylko w tym roku odbędzie się około 15 światowych premier nowych pojazdów elektrycznych, a rosnące ceny paliw przyspieszą rozwój rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz zasilanych na baterie.

    Aby tak się stało należałoby stworzyć sprzyjające regulacje prawne i odpowiednią infrastrukturę.

    – Jest ona jeszcze nieporównywalna do Europy Zachodniej, nie jest tak rozwinięta. Jednak przyszłość zaczynamy budować już jutro i w najbliższych latach to zaplecze się pojawi – przekonuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ireneusz Nogalski, prezes BMW Financial Services Polska.

    Jako przykład pozytywnych rozwiązań wskazuje na Japonię i Francję, gdzie przepisy podatkowe i rejestracyjne preferują samochód nieemitujący spalin. To sprawia, że samochody elektryczne są tam dużo tańsze niż w Polsce.

    – Oczekujemy, że rynek rozwijający się, tzw. emerging market, pozwoli nam w dalszym ciągu zwiększać sprzedaż – wyjaśnia Ireneusz Nogalski. – Nasze prognozy przewidują, że również rynek aut popularnych w Polsce będzie cały czas się rozwijał. Prognozowana średnia długoterminowa stopa wzrostu to ok. 5 proc.

    Jak na razie prognozy dla całej branży motoryzacyjnej nie są pozytywne, zwłaszcza dla rynków rozwiniętych, w tym Europy Zachodniej.

     – Natomiast Polska cały czas dobrze się broni. I ten rozwój sprzedaży chcieliśmy wesprzeć naszymi usługami finansowymi – mówi Ireneusz Nogalski, który niedawno objął stanowisko prezesa BMW Financial Services Polska, zajmującego się leasingiem samochodów tej marki.

    Co ciekawe, według niemieckiego koncernu, coraz więcej Polaków jest zainteresowanych segmentem premium.

     – Tutaj prognozy są dużo bardziej optymistyczne. Zakładamy, że rynek ten wzrośnie szybciej niż aut popularnych – uważa przedstawiciel firmy.  – Nawet historyczne wyniki segmentu premium pokazują, że Polacy kupują samochody lepszej jakości, przygotowane na ich indywidualne potrzeby.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

    O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

    Handel

    Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

    Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

    Problemy społeczne

    Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

    Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.