Newsy

Carrefour stawia na innowacje. Sieć będzie szukać ciekawych pomysłów wśród małych firm technologicznych oraz innowacji z zakresu e-commerce

2017-03-28  |  06:35
Mówi:Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji, Carrefour Polska

Bożena Nawara-Borek, dyrektor Działu Handlowego Marketplace, Carrefour Polska

Michał Malanowski, dyrektor ds. informatyki, Carrefour Polska

  • MP4
  • Francuska sieć handlowa chce budować swoją przewagę dzięki innowacjom. Carrefour stworzył właśnie pierwszy polski inkubator dla start-upów, których zadaniem jest opracowanie nowoczesnych rozwiązań dla branży handlowej. Tegoroczne plany sieci zakładają też rozwijanie e-commerce i kanału mobilnego. 

    – Carrefour Retail Lab to pierwszy inkubator technologiczny stworzony przez sieć handlową. Celem tej inicjatywy jest wspieranie przedsiębiorczości i młodych talentów. Liczymy na innowacyjne pomysły. Ten projekt umożliwi pozyskiwanie i wdrażanie innowacyjności w naszych sklepach oraz testowanie nowych funkcjonalności i najnowocześniejszych technologii przez klientów. Wszystko to realizowane jest w kierunku customer experience –mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Katarzyna Orlińska, dyrektor do spraw digitalizacji w Carrefour Polska.

    W Warszawie sieć udostępniła wybranym start-upom 650 mkw. przestrzeni biurowej. Koncepty i innowacje technologiczne wypracowane w inkubatorze – zwłaszcza aplikacje i cyfrowe rozwiązania, które mogą być przydatne w zakresie interakcji z klientami i optymalizacji procesów biznesowych – będą testowane w jednym ze sklepów Carrefour.

    Ze wsparcia mogą skorzystać zarówno firmy rozpoczynające działalność, jak i przedsiębiorstwa z ugruntowaną na rynku pozycją oraz instytuty i wyższe uczelnie o profilu informatycznym lub handlowym. Oceny zgłoszeń Carrefour dokona wspólnie z Madiff, firmą doradczą z zakresu innowacji cyfrowych i nowych technologii. Partner przedsięwzięcia jest wyspecjalizowany w akcelerowaniu start-upów do momentu ich wejścia na giełdę i rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji.

    Jak zauważa dyrektor do spraw digitalizacji w Carrefour Polska, korzyści tego projektu są obopólne. Start-upy uzyskają wsparcie w trakcie całego procesu pracy nad nowym rozwiązaniem, które następnie będą mogły przetestować w warunkach rynkowych i na końcu wdrożyć. Francuska sieć zyska natomiast innowacyjne rozwiązania, które poprawią efektywność procesów biznesowych i wpłyną na poprawę jakości obsługi klientów.

    – Klienci zdecydowanie zyskują dzięki customer experience. Ułatwiamy im zakupy, sprawiamy, że są prostsze i przyjemniejsze, dzięki czemu chętniej do nas wracają – mówi Katarzyna Orlińska.

    Dzięki utworzeniu inkubatora C4 Retail Lab Carrefour chce zbudować na rynku handlowym swoją przewagę konkurencyjną. Temu służą również wdrażane ostatnio rozwiązania, bo sieć przechodzi teraz duże zmiany. Nieco ponad rok temu uruchomiła swój sklep internetowy, dzięki czemu jest obecna już we wszystkich kanałach sprzedaży: od dużych hiper- i supermarketów, po sklepy osiedlowe i specjalistyczny oraz e-commerce. W ramach tego ostatniego rozwija usługę click & collect, dzięki której klienci mogą odebrać w wybranym sklepie stacjonarnym produkty zamówione przez internet. Teraz Carrefour wprowadza kolejną funkcjonalność pod nazwą Marketplace.

    – Koncept Marketplace opiera się na tym, że chcemy udostępnić naszą platformę e-commerce’ową również tzw. trzecim sprzedającym. W tym przypadku będą to sprawdzeni, zweryfikowani partnerzy, z którymi chcemy współpracować – mówi Bożena Nawara-Borek, odpowiedzialna za sprzedaż w kanale internetowym Carrefour.

    W tym modelu biznesowym Carrefour będzie występował w dwóch rolach. Pierwszą jest rola sprzedawcy, a drugą – pośrednika pomiędzy klientami a innymi podmiotami, które poprzez platformę internetową sieci będą oferować swoje usługi i produkty. Rolą sieci będzie nadzór i zapewnienie wsparcia obu stronom transakcji zawieranych za jej pośrednictwem.

    – Wszystkie zmiany, które będziemy wdrażać w tym roku, są ukierunkowane na klientów. Ten projekt powstaje po to, żeby zapewnić im w ramach naszej platformy jak najszerszą ofertę produktową. Dlatego zamierzamy pracować ze sprawdzonymi partnerami, również zagranicznymi – zapowiada Bożena Nawara-Borek.

    Carrefour zamierza w tym roku wdrożyć zmiany nie tylko w e-commerce, lecz także w kanale mobilnym. Od ośmiu miesięcy działa nowa odsłona aplikacji mobilnej Mój Carrefour, która w dniu premiery zajęła pierwsze miejsce na liście najczęściej pobieranych z App Store i drugie w Google Play. Łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła w ubiegłym roku 500 tysięcy.

    Nowa wersja aplikacji jest rozbudowana o mobilny program lojalnościowy. Użytkownicy mogą przenieść do niej dotychczasową plastikową kartę lojalnościową i korzystać z jej benefitów oraz kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach stacjonarnych. W kolejnym kroku aplikacja mobilna ma zostać zintegrowana z kanałem e-commerce poprzez wykorzystanie trendów związanych z ekonomią współpracy.

    – Usługa Collaborative Economy jest funkcjonalnością, która połączy sklep internetowy i aplikację Mój Carrefour, skierowaną do osób starszych, mających problemy z wykonywaniem codziennych zakupów, do osób młodych, które borykają się z brakiem czasu oraz do millenialsów, którzy są mocno zaangażowani w lokalne społeczności – mówi Michał Malanowski, dyrektor informatyki w Carrefour Polska.

    Uzupełnieniem kanału mobilnego i aplikacji Mój Carrefour będzie usługa Skanuj i Płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Ta forma płacenia skróci czas oczekiwania przy kasie.

    Carrefour Polska jest częścią międzynarodowej sieci handlowej obecnej na polskim rynku od dwudziestu lat. Pod jej szyldem działa w Polsce 800 sklepów w różnych formatach, należy do niej również 20 centrów handlowych. W ubiegłym roku sieć zapoczątkowała największą w swojej dotychczasowej historii kampanię wizerunkową (której twarzą został Napoleon), która cieszy się 92-procentowym wskaźnikiem pozytywnych opinii wśród odbiorców. Ubiegłoroczne nakłady zainwestowane w modernizacje i otwarcia nowych sklepów przekroczyły 265 mln zł.

    W 2017 roku firma planuje utrzymać dotychczasowy poziom inwestycji. W ramach nakładów na nowe projekty Carrefour, jako pierwsza sieć w Polsce, wdroży omnikanałowe usługi takie, jak marketplace, collaborative economy, płatności mobilne oraz uruchomi inkubator dla start-upów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Super woda Alcalia

    Firma

    Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

    Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

    Prawo

    Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

    Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

    Konsument

    TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

    Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

     

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.