Newsy

Ceny usług IT w Polsce zbliżają się do zachodnich. Nasz rynek staje się bardzo atrakcyjny dla międzynarodowych firm z branży

2014-09-30  |  06:15
Tagi: Ericpol, IT
Mówi:Mariusz Topór
Funkcja:menadżer ds. rozwoju
Firma:Ericpol
  • MP4
  • Ceny usług informatycznych w Polsce zbliżają się do tych na Zachodzie, a jakościowo już im dorównują. W ten sposób nasz rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny dla międzynarodowych firm. W kraju zwiększać zaangażowanie chce również Ericpol, największy polski eksporter z branży teleinformatycznej.

    Okazuje się, że ceny, które jesteśmy tu w stanie uzyskać za nasze usługi, powoli zaczynają się zbliżać do cen zachodnich – mówi agencji informacyjnej Newseria Mariusz Topór, menadżer ds. rozwoju spółki Ericpol. – W związku z tym coraz bardziej opłaca się pracować na rynek polski także z tego powodu, że jest po prostu bliżej, to naturalne, że chcemy i powinniśmy działać tutaj. Powoli się okazuje, że jesteśmy w stanie pracować w Polsce i uzyskiwać takie same efekty, jak na rynkach zachodnich.

    Ericpol zatrudnia w całej Europie blisko 2 tys. pracowników, ma siedzibę w Polsce i oddziały w kilku krajach. Blisko 90 proc. przychodów spółki pochodzi z zagranicznych rynków, ale udział polskiego ma się w najbliższym czasie zwiększać. Mają to zapewnić m.in. projekty dla administracji oraz rozwiązania dla biznesu oraz branży medycznej, logistycznej i automotive.

    W perspektywie 5 czy 10 lat  cena i jakość, czyli finalny produkt, na rynku polskim i na Zachodzie będą porównywalne – podkreśla przedstawiciel spółki Ericpol. – Nie ma szans, żeby istniejący jeszcze dzisiaj rozdźwięk dało się długo utrzymać.

    Jak wynika z przygotowanego pod patronatem resortu gospodarki raportu Computerworld TOP 200, w roku 2013 w branży IT w Polsce działały 302 firmy o rocznych przychodach przekraczających 1 mln zł. Było ich o jedną trzecią więcej niże przed rokiem. Ich łączne przychody wzrosły w zeszłym roku o 17 proc., sięgając 50,5 mld zł.

    Polski rynek usług informatycznych jest bardzo rozwinięty i bardzo konkurencyjny – ocenia Mariusz Topór. – Działa na nim dużo firm: małych, średnich i dużych, które mają już swoich stałych klientów, mają bardzo dobre relacje w pewnych obszarach, mają dobre produkty, umieją na polskim rynku funkcjonować w bardzo dobry sposób. Wejście na ten rynek, od razu z dużym sukcesem, byłoby bardzo trudne, ponieważ wymagałoby bardzo dużych inwestycji i wiązałoby się z dużym ryzykiem.

    Ericpol odniósł międzynarodowy sukces, dostarczając usługi informatyczne w krajach Europy Zachodniej i Skandynawii. Spółka przyznaje, że dotychczas nie doceniała rynku polskiego. Dziś odnalezienie się tu jest dla niej ciekawym wyzwaniem.

    Widzimy szansę w tym, że jesteśmy w stanie dostarczać to, czego klient oczekuje, bazując na doświadczeniach z pracy z klientami zagranicznymi. Są takie trzy najważniejsze elementy: zmieścić się w budżecie, zmieścić się w harmonogramie i dostarczyć to z odpowiednią jakością. Wbrew pozorom umiejętność robienia czegoś takiego nie jest powszechna – zaznacza Mariusz Topór.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Transport

    Transport

    Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

    Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

    Problemy społeczne

    Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

    Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.