Newsy

Ericpol chce wzmocnić swoją pozycję na polskim rynku. Wzrośnie zatrudnienie w Łodzi i Krakowie

2014-07-04  |  06:25

Ericpol jest największym polskim eksporterem z branży teleinformatycznej. Blisko 90 proc. przychodów spółki pochodzi z zagranicznych rynków, ale udział polskiego ma się w najbliższym czasie zwiększać. Mają to zapewnić m.in. projekty dla administracji oraz rozwiązania dla biznesu, również dla branży medycznej, logistycznej i automotive. Firma zapowiada poszukiwania inżynierów do pracy w Łodzi i Krakowie oraz w oddziałach zagranicznych.

Ericpol jest jedna z największych firm informatycznych w Polsce: z ponad 300 mln zł obrotu i 2 tys. pracowników w czterech krajach.

Od wielu lat jesteśmy czołowym eksporterem rozwiązań informatycznych, zawsze w pierwszej piątce, a od kilku lat umacniamy naszą pozycję na rynku polskim – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szczerkowski, dyrektor generalny i wiceprezes zarządu Ericpol.

Po ponad 20 latach istnienia w 2013 r. Ericpol wszedł na rynek zamówień publicznych w Polsce. Firma planuje zwiększać udział rodzimego rynku w generowanych przychodach. Na razie pozostaje on niewielki – około 10 proc. Równolegle Ericpol chce dalej umacniać swoją pozycję na zagranicznych rynkach, szczególnie w segmencie outsourcingu i konsultingu.

Teraz koncentrujemy się na rynku niemieckim. Otworzyły się też ciekawe perspektywy, jeżeli chodzi o rynek północnoamerykański. Klientom w Stanach Zjednoczonych będziemy oferować głównie usługi outsourcingowe, natomiast naszym europejskim klientom bardziej zaawansowane produkty i usługi informatyczne – mówi Szczerkowski.

Dotychczas Ericpol zrealizował ponad 800 projektów w 75 krajach. Firma posiada biura w Łodzi, Krakowie i Warszawie oraz spółki zależne na Białorusi, Ukrainie i w Szwecji. Specjalizuje się w usługach outsourcingu i konsultingu IT, dostarcza też rozwiązania m.in. dla firm telekomunikacyjnych, sektora ochrony zdrowia czy też banków.

– W najbliższym roku będziemy przede wszystkim inwestować w rozwój naszych własnych rozwiązań. Chodzi o produkty dla logistyki, medycyny, oraz workflow, czyli rozwiązania dla przedsiębiorstw i urzędów państwowych. Poszukujemy także klientów z obszaru automotive, zajmujemy się dostarczaniem rozwiązań i systemów embedded [systemów wbudowanych – red.]. To jest to, co znajduje się w konsoli środkowej w samochodzie, czyli coraz więcej elektroniki i software’u. To są rzeczy, które nas interesują – wymienia wiceprezes Ericpola.

Ericpol ogłosił w maju, że chce zatrudnić 250 nowych pracowników w Krakowie i Łodzi, przede wszystkim osoby z wykształceniem technicznym lub ścisłym.

Będziemy inwestować w nabywanie coraz większych kompetencji, ciągle poszukujemy dobrych inżynierów w Łodzi, Krakowie, również w naszych lokalnych sekcjach za granicą. Inwestujemy też w infrastrukturę, właśnie kończymy inwestycję w powierzchnie biurowe w Łodzi – to jeden z ciekawszych budynków, który tam powstanie – ocenia Paweł Szczerkowski.

Wśród partnerów biznesowych Ericpolu dominują duże, dojrzałe firmy. Współpraca z nimi pozwala spółce oferować bardziej konkurencyjne produkty w porównaniu z firmami z Dalekiego Wschodu, których atutem są niskie koszty. Według Szczerkowskiego efektywna i elastyczna współpraca z partnerami jest podstawą ekspansji na zagranicznych rynkach.

Dziś bardzo mało jest firm, które samodzielnie dostarczają wszystkie elementy rozwiązania. Potrzebny jest sprzęt i licencje. Dzięki partnerstwu z dużymi firmami jesteśmy w stanie efektywnie startować i wygrywać tego typu kontrakty. A bycie partnerem powoduje, że ma się dostęp do lepszej wiedzy, współpraca pozwala lepiej kształtować rozwiązania dla klientów – wskazuje wiceprezes Ericpola.

Kolejnym, bardzo istotnym źródłem przewagi konkurencyjnej firm teleinformatycznych jest współpraca ze środowiskiem naukowym. Ericpol wspiera zacieśnianie kontaktów między sferą biznesu i nauki w ramach platformy współpracy z uczelniami wyższymi „Ericpol Science Ecosystem”. Firma stale współpracuje z Politechniką Łódzką, Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Łódzkim oraz Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Pracownicy Ericpolu prowadzą zajęcia dla studentów telekomunikacji, matematyki stosowanej i informatyki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów

W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych​. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.

Infrastruktura

Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna

Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.

Edukacja

Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć

Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.