Newsy

Citi rozszerza działalność w Polsce. W nowym centrum bankowości transakcyjnej pracę znajdzie 100 osób

2019-04-15  |  06:25

Aktualizacja, 16.04.2019, godz. 9:40

W centrum usług wspólnych Citi Service Center Poland pracuje już przeszło 4 tys. specjalistów. Bank zdecydował właśnie o rozszerzeniu jego zakresu działalności, dodając nowy obszar: TTS EMEA Front Office Hub, czyli jednostkę biznesową zajmującą się wsparciem klientów korporacyjnych na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.  W ciągu dwóch lat planuje stworzyć około 100-osobowy zespół, składający się m.in. ze specjalistów w zakresie zarządzania projektami i rozwoju produktów oraz fachowców od nowych technologii, w tym SAP i API. Jak podkreśla szef implementacji bankowości transakcyjnej Citi na region EMEA Mark McAteer – dotychczasowe dobre doświadczenia w Polsce i dostęp do wykwalifikowanej kadry naturalnie przesądziły o wyborze lokalizacji.

– Citi wybrało Warszawę na siedzibę swojego centrum obsługi dla bankowości transakcyjnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mark McAteer, szef implementacji bankowości transakcyjnej Citi na region EMEA.

W Polsce działa Citi Service Center Poland – centrum usług wspólnych, które rozpoczęło pracę w 2005 roku, zatrudniając na początek 57 pracowników. Teraz w CSC pracuje już ponad 4 tys. pracowników i jest to największy z tego typu zespołów Citi w regionie EMEA. W lokalizacjach w Warszawie i Olsztynie realizowane są wyspecjalizowane usługi dla klientów Citi w 94 krajach Europy, Azji, Afryki, Australii oraz obydwu Ameryk.

Bank postanowił właśnie rozszerzyć swoją obecność Polsce i rozbudować Citi Service Center Poland o nowy obszar: TTS Front Office Hub na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Będzie to zarazem pierwsza tego typu jednostka w Polsce. W ramach TTS Citi prowadzi operacje bankowości transakcyjnej i jest liderem tego sektora. Ma oddziały w ponad 100 krajach i każdego dnia obsługuje transakcje o wartości ponad 4 bln dol.

– Citi już od dawna prowadzi działalność na terenie Polski. Nasze centrum usług wspólnych, które znajduje się tu już od ponad 10 lat, zatrudnia ponad 4 tys. pracowników. Zatem rozszerzenie go o centrum obsługi klienta wydało się dla nas czymś zupełnie naturalnym – mówi Mark McAteer – Mamy bardzo pozytywne doświadczenia związane z prowadzeniem działalności w Polsce, mamy tu dostęp do dużej liczby dobrze wykształconych pracowników, którzy są nastawieni na wykonywanie swojej pracy na wysokim poziomie.

W związku z rozszerzeniem zakresu działalności swojego centrum, Citi prowadzi już rekrutację pracowników. W TTS EMEA Front Office Hub powstają nowe stanowiska m.in. w zakresie zarządzania projektami, prowadzenia rachunków i opracowywania produktów oraz w obszarze technicznej integracji klienta. W tym momencie w TTS EMEA Front Office Hub pracuje już 30-osobowy zespół, ale w ciągu dwóch lat liczba zatrudnionych ma już wzrosnąć do setki.

– Część z tych stanowisk zostanie obsadzona pracownikami przeniesionymi z naszego centrum obsługi w Londynie. Pozostałe obejmą nowi pracownicy. Będziemy poszerzać naszą pulę fachowców, zatrudniając specjalistów od nowych technologii, takich jak API – mówi Mark McAteer.

Do nowych ról w ramach TTS EMEA Front Office w Polsce Citi poszukuje przede wszystkim specjalistów z zakresu zarządzania projektami, opieki nad klientem i rozwoju produktów bankowych.

– Pod kątem wymaganych przez nas umiejętności nie szukamy tutaj stricte osób z wykształceniem bankowym. Chcemy jednak przyjąć doświadczonych specjalistów dysponujących, zależnie od pozycji, na którą aplikują, różnymi umiejętnościami, w tym m.in. z zakresu zarządzania projektami, obsługi klienta oraz komunikacji. Na bardziej techniczne stanowiska szukamy znajomości SAP, XML oraz API – mówi Mark McAteer.

Jak podkreśla, Citi to duża, zróżnicowana i globalna organizacja o ugruntowanej pozycji w przeszło 100 krajach, co czyni z niej perspektywiczne miejsce pracy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.