Mówi: | Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów, PAYBACK Polska Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM, Kaufland Polska |
Coraz więcej firm decyduje się na programy lojalnościowe. Już 70 proc. Polaków należy przynajmniej do jednego takiego programu
Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc. Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego.
Dane SalesBee pokazują, że w dużych sklepach nawet 37 proc. sprzedaży to efekt dobrej znajomości preferencji konsumentów. W Polsce wciąż relatywnie niewiele firm korzysta z big data. Z danych Eurostatu wynika, że jest to zaledwie 6 proc., ale świadomość jego roli w efektywnym prowadzeniu biznesu konsekwentnie wzrasta. Przekłada się to na zainteresowanie wdrażaniem i rozwijaniem programów lojalnościowych, w tym także multipartnerskich, takich jak PAYBACK, do którego właśnie dołączyła duża sieć marketów – Kaufland.
– Wszystkie firmy, które wiedzą, że informacja staje się kluczowa, chcą rozwijać programy lojalnościowe, po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania klienta. To istotne szczególnie dla firm z branży retail – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Głos, dyrektor ds. kluczowych partnerów w PAYBACK Polska.
Tomasz Głos podkreśla, że uczestnictwo w programie multipartnerskim daje możliwość szerszego poznania zachowań konsumentów dzięki pogłębionym analizom prowadzonym w różnych sektorach rynku handlowo-usługowego.
Wejście nowego partnera, zwłaszcza tak dużej i popularnej sieci jak Kaufland, przekłada się też na wymierne korzyści dla uczestników, którzy w przypadku PAYBACK mogą jeszcze łatwiej i szybciej zbierać punkty, wymieniać je na nagrody lub wykorzystywać do realizacji zakupów.
– Chcieliśmy zaoferować naszym klientom więcej niż konkurencja, która prowadzi zamknięte programy lojalnościowe. My oferujemy program multipartnerski, który oprócz możliwości zbierania punktów w sieci marketów Kaufland i wykorzystywania ich do realizacji zakupów, daje klientom również możliwość korzystania z oferty ponad trzystu partnerów PAYBACK w ok. czterech tysiącach punktów sprzedaży – tłumaczy Norbert Czyżewski, dyrektor pionu CRM w Kaufland Polska.
Z ubiegłorocznego badania Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” wynika, że 70 proc. Polaków korzysta co najmniej z jednego programu lojalnościowego. Z kolei Monitor Programów Lojalnościowych, opublikowany przez ARC Rynek i Opinia w 2017 roku, wskazuje, że w ciągu roku odsetek użytkowników takich programów zwiększył się o 17 pkt proc., a 35 proc. klientów kupuje więcej dzięki uczestnictwu przynajmniej w jednym z nich.
– Programy lojalnościowe w Polsce rozwijają się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Polacy je polubili. Widzimy wyraźnie, że klienci są gotowi dzielić się informacjami na swój temat, na temat swoich decyzji zakupowych, ale oczekują za to specyficznego traktowania, dobrze dopasowanych, atrakcyjnych ofert, które pozwolą im korzystać na tych programach lojalnościowych – komentuje Tomasz Głos.
– Od kilkunastu lat obsługujemy miliony polskich klientów i dzięki temu byliśmy w stanie poznać dosyć dobrze ich oczekiwania. Kiedyś bardzo ważna była najniższa cena, w tej chwili równie ważna jest bardzo wysoka jakość oraz przyjemne, wygodne zakupy i spersonalizowana oferta. Dzięki dołączeniu do Programu PAYBACK będziemy w stanie właśnie to zaoferować naszym klientom – mówi Norbert Czyżewski.
Monitor Programów Lojalnościowych pokazuje także, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie obecnie najbardziej w mniejszych miejscowościach, do 100 tys. mieszkańców, oraz na wsiach, zwłaszcza w kategorii hipermarkety i dyskonty.
– Kaufland ma markety zarówno w większych ośrodkach miejskich, jak i w mniejszych miastach, gdzie programy lojalnościowe szczególnie się rozwijają. Klienci Kaufland uzyskają dzięki Programowi PAYBACK możliwość zbierania punktów w naszych sklepach, płacenia nimi za zakupy, dostęp do wielu nagród, a przede wszystkim spersonalizowane oferty, które będą trafiały dokładnie w ich potrzeby – podkreśla Norbert Czyżewski.
Czytaj także
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2025-01-24: Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-09: W przyszłym tygodniu wchodzi w życie część przepisów nowego prawa autorskiego. Wzmacniają pozycję twórców i mediów oraz zapewniają im prawo do wynagrodzenia
- 2024-08-27: Ogromny postęp w leczeniu dotychczas nieuleczalnego rdzeniowego zaniku mięśni. Poprawę stanu zdrowia i kondycji psychicznej odnotowało aż 80 proc. pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Handel
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.