Mówi: | Tomasz Frączek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Coraz więcej osób zna usługi assistance. Korzysta z nich już 1,8 mln Polaków
Popularność usług assistance rośnie. Liczba osób korzystających ze wsparcia podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o niemal 60 proc. – do prawie 1,8 mln osób. Najczęściej Polacy korzystaj z assistance samochodowego, medycznego i turystycznego.
‒ Coraz więcej Polaków, wie czym jest assistance. W stosunku do zeszłego roku liczba osób, które skorzystały z takich usług wzrosła o blisko 60 proc. – z nieco ponad 1,1 mln do prawie 1,8 mln. To jest gigantyczny wzrost – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Polska dla Mondial Assistance, w 2014 r. 93 proc. dorosłych Polaków (ponad 18 mln osób) posiadało produkty ubezpieczeniowe lub bankowe. Spośród nich co dziesiąty, czyli niemal 1,8 mln osób, skorzystało z dołączonego do tych produktów pakietu assistance, czyli usług pomocy podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Kolejne 5,6 mln osób jest świadomych, że może z nich skorzystać.
Nadal 10,7 mln osób, czyli ponad 50 proc. ubezpieczonych, nie ma albo nie wie o tym, że ma usługi assistance. Liczba ta jednak spadła o ponad 2 mln w porównaniu z poprzednim badaniem.
‒ Na korzystanie z usług assistance przełożyła się rosnąca świadomość wśród klientów ‒ podkreśla Frączek. ‒ Cenimy sobie te usługi jako dodatek do usług bankowych czy ubezpieczeniowych i głównie z tymi dwoma segmentami rynku finansowego kojarzymy te usługi – wyjaśnia.
W 2014 r. już 64 proc. Polaków wiedziało, czym jest assistance – o 22 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Niemal wszyscy – 93 proc. użytkowników – skorzystali ze wsparcia w ramach produktów ubezpieczeniowych. Najpopularniejsze obszary wykorzystania tych usług to zdecydowanie ubezpieczenia komunikacyjne i samochodowe (np. holowanie), medyczne (np. domowa wizyta lekarska) i turystyczne (np. leczenie za granicą). Jako usługi o największej wartości wskazuje je po ok. 60 proc. Polaków. Niemal 40 proc. Polaków docenia assistance domowy, np. związany z wizytą fachowca.
‒ Mężczyźni zdecydowanie chętniej korzystają z usług samochodowych oraz ubezpieczeń turystycznych, kobiety preferują usługi domowe. Kiedy mężczyzna nie naprawi kranu, to one same biorą się za organizację usługi domowej. Wizyty medyczne, czyli lekarz do domu, to również w dalszym ciągu bardziej usługa dla kobiet – mówi Frączek.
Jak wynika z badań, 57 proc. posiadaczy ubezpieczenia assistance to mężczyźni. Prawie 40 proc. z nich to osoby z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach. Zmiany w świadomości i ocenie usług assistance widać jednak szczególnie wśród kobiet. W 2014 r. niemal dwukrotnie zwiększył się odsetek kobiet, które doceniały assistance samochodowe (do 56 proc.), turystyczne (do 53 proc.) i domowe (do 44 proc.). Wśród mężczyzn świadomość tego typu usług również rośnie, jednak nie aż tak szybko.
Czytaj także
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-07-22: Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
- 2024-08-02: Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-06-14: Elektroniczna karta szczepień ułatwiłaby życie pacjentom i pomogła egzekwować obowiązek szczepień. System jest gotowy na takie e-rozwiązanie
- 2024-06-04: Zjawiska pogodowe powodują coraz więcej zniszczeń upraw. Większość rolników nie decyduje się na ich ubezpieczenie
- 2024-04-17: Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
- 2024-05-27: Wojciech „Łozo” Łozowski: Kiedy miałem chore serducho, to napady częstoskurczu zdarzały się podczas koncertu. Kładłem się na scenie, a ludzie myśleli, że to jest jakiś artystyczny performance
- 2024-01-19: Ewel0na: Po operacji w Turcji prawie straciłam życie, już śmierdziałam trupem. Pojechałam tam, bo ktoś mi to zaproponował w zamian za reklamę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.