Newsy

Czapki z Biedronki wesprą 30. Finał WOŚP. Cała kwota ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą

2022-01-13  |  06:05

Biedronka dołączyła do firm wspierających Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W placówkach sieci od 10 stycznia za 9,99 zł można kupić zimowe czapki, a całkowity dochód ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą, którą w tym roku wspiera WOŚP. – Zależało nam bardzo na tym, żeby czapka była w przystępnej cenie, która pomoże każdemu się zaangażować. Pierwsze dni sprzedaży pokazują, że to szczególne nakrycie głowy stało się gorącym towarem – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.​

– Zachęcamy wszystkich klientów do nabycia czapki, która pomaga. Ten specjalny produkt trafił do naszej oferty w ostatnich dniach. Cała kwota, którą klient zostawia w sklepie, wędruje na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, czyli będzie wspierała jubileuszowy 30. Finał WOŚP, w którym poprawiamy standardy leczenia okulistycznego dla dzieci – mówi agencji Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa.

Kolekcja jest dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka i występuje w pięciu wariantach kolorystycznych dla dorosłych oraz w dwóch – dla dzieci. Czapki są z 10-proc. domieszką wełny naturalnej, a wypełnienie z włókniny Thinsulate absorbuje wilgoć bez utraty właściwości cieplnych. Dlatego sprawdzą się nie tylko w mieście, ale i w górach.

 Pierwsze godziny i dni sprzedaży wskazują, że to bardzo gorący i chodliwy towar – ocenia Arkadiusz Mierzwa. – Stworzyliśmy czapkę fajną, przyjemną w dotyku, ciepłą i dodatkowo bardzo ładną, w której wesoła Biedronka namawia do tego, żeby wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Klienci sieci w portalach społecznościowych sami wskazali, że warto mieć i nosić taką czapkę, bo ogrzeje nie tylko głowy, ale i serca. Czapka kosztuje 9,99 zł. W ofercie Biedronki znalazły się też kubki termiczne WOŚP o pojemności 350 ml w cenie 24,99 zł i szereg innych gadżetów z logo WOŚP.

– W każdym z ponad 3,2 tys. sklepów sieci Biedronka nasi klienci już od kilku tygodni znajdują puszki przy kasach, do których można wrzucać datki. Oferujemy też różnego rodzaju produkty. Czapka to hit, ale mamy również kubki termiczne, koszulki i smycze – wymienia dyrektor ds. komunikacji i CSR w Biedronce.

Sieć Biedronka została sponsorem głównym 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz pierwszy.

 Obserwowaliśmy przez wiele lat to, jak wiele dobrego robi w Polsce Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Obserwowaliśmy naszych klientów, pracowników, którzy angażowali się w tę akcję, i czuliśmy, że to jest coś, co warto zrobić i do czego my jako sieć również możemy dołożyć swoją cegiełkę – tłumaczy Arkadiusz Mierzwa.

W tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra dla oddziałów i pododdziałów okulistyki dziecięcej. Od początku działalności w 29 edycjach na sprzęt i programy medyczne WOŚP zebrała ponad 1,3 mld zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Prawo

Finanse

Część mikro- i małych firm może nie przetrwać podwyżek cen gazu. Kiepskie nastroje przedsiębiorców

370 proc. – o tyle zgodnie z cennikiem PGNiG wzrosły stawki za gaz dla przedsiębiorstw w ciągu ostatniego półrocza. Taki wzrost kosztów z pewnością przełoży się na ceny produktów i usług, o czym mówią pesymistyczne prognozy dotyczące inflacji, ale nie wszystkim firmom uda się w ten sposób zrekompensować podwyżki. To z kolei może wpłynąć na większą skalę upadłości, szczególnie wśród mniejszych podmiotów. Doraźne krótkoterminowe inicjatywy rządu mogą nie poprawić sytuacji – ocenia Konfederacja Lewiatan.

Telekomunikacja

Polskie firmy mogą uczestniczyć w wyścigu na rozwiązania 5G. Model otwarty może zrewolucjonizować budowę tej sieci

Open RAN, czyli tzw. model otwarty, polega na dopuszczeniu wielu dostawców do dostarczania elementów sieciowych 5G, pozwalając im ze sobą konkurować. To odwrotność obecnego status quo, w którym dominującą pozycję w budowie sieci ma kilku dostawców i operatorów telekomunikacyjnych. – Open RAN te monopole rozbija – mówi dr Sławomir Pietrzyk, prezes polskiej spółki IS-Wireless, która dostarcza rozwiązania sieciowe 5G oparte na własnej technologii właśnie w otwartym modelu. Jak podkreśla, globalne trendy w budowie sieci nowej generacji będą coraz bardziej podążać w tym kierunku. Potwierdzają to chociażby deklaracje europejskich operatorów, np. Orange, który planuje, że od roku 2025 każdy nowy, wdrożony przez firmę element sieci będzie kompatybilny z modelem Open RAN.

IT i technologie

Polska technologia rewolucjonizuje obrazowanie diagnostyczne. W czasie rzeczywistym tworzy trójwymiarowe hologramy narządów

Nawet o jedną trzecią można skrócić czas zabiegu operacyjnego, posiłkując się przed nim i w jego trakcie trójwymiarowym hologramem operowanego narządu. Takie możliwości stwarza system opracowany przez polski start-up medyczny MedApp. Narzędzie współpracujące z goglami VR może także pomóc lekarzom w wyjaśnianiu diagnozy i proponowanego leczenia pacjentowi. Rozwiązanie jest już stosowane w kardiologii, onkologii, ortopedii czy laryngologii w Polsce i kilku innych krajach europejskich oraz w Brazylii. Twórcy chcą je rozwijać z myślą o kolejnych specjalizacjach i nowych rynkach. Według analityków branża medycznej holografii do 2026 roku zwiększy przychody niemal czterokrotnie.