Newsy

Czapki z Biedronki wesprą 30. Finał WOŚP. Cała kwota ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą

2022-01-13  |  06:05

Biedronka dołączyła do firm wspierających Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W placówkach sieci od 10 stycznia za 9,99 zł można kupić zimowe czapki, a całkowity dochód ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą, którą w tym roku wspiera WOŚP. – Zależało nam bardzo na tym, żeby czapka była w przystępnej cenie, która pomoże każdemu się zaangażować. Pierwsze dni sprzedaży pokazują, że to szczególne nakrycie głowy stało się gorącym towarem – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.​

– Zachęcamy wszystkich klientów do nabycia czapki, która pomaga. Ten specjalny produkt trafił do naszej oferty w ostatnich dniach. Cała kwota, którą klient zostawia w sklepie, wędruje na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, czyli będzie wspierała jubileuszowy 30. Finał WOŚP, w którym poprawiamy standardy leczenia okulistycznego dla dzieci – mówi agencji Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa.

Kolekcja jest dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka i występuje w pięciu wariantach kolorystycznych dla dorosłych oraz w dwóch – dla dzieci. Czapki są z 10-proc. domieszką wełny naturalnej, a wypełnienie z włókniny Thinsulate absorbuje wilgoć bez utraty właściwości cieplnych. Dlatego sprawdzą się nie tylko w mieście, ale i w górach.

 Pierwsze godziny i dni sprzedaży wskazują, że to bardzo gorący i chodliwy towar – ocenia Arkadiusz Mierzwa. – Stworzyliśmy czapkę fajną, przyjemną w dotyku, ciepłą i dodatkowo bardzo ładną, w której wesoła Biedronka namawia do tego, żeby wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Klienci sieci w portalach społecznościowych sami wskazali, że warto mieć i nosić taką czapkę, bo ogrzeje nie tylko głowy, ale i serca. Czapka kosztuje 9,99 zł. W ofercie Biedronki znalazły się też kubki termiczne WOŚP o pojemności 350 ml w cenie 24,99 zł i szereg innych gadżetów z logo WOŚP.

– W każdym z ponad 3,2 tys. sklepów sieci Biedronka nasi klienci już od kilku tygodni znajdują puszki przy kasach, do których można wrzucać datki. Oferujemy też różnego rodzaju produkty. Czapka to hit, ale mamy również kubki termiczne, koszulki i smycze – wymienia dyrektor ds. komunikacji i CSR w Biedronce.

Sieć Biedronka została sponsorem głównym 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz pierwszy.

 Obserwowaliśmy przez wiele lat to, jak wiele dobrego robi w Polsce Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Obserwowaliśmy naszych klientów, pracowników, którzy angażowali się w tę akcję, i czuliśmy, że to jest coś, co warto zrobić i do czego my jako sieć również możemy dołożyć swoją cegiełkę – tłumaczy Arkadiusz Mierzwa.

W tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra dla oddziałów i pododdziałów okulistyki dziecięcej. Od początku działalności w 29 edycjach na sprzęt i programy medyczne WOŚP zebrała ponad 1,3 mld zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Finanse

Wynagrodzenia w IT coraz wyższe. Pracodawcy walczą o talenty benefitami sięgającymi 100 tys. zł i obsługą prywatnego consierge’a

COVID-19 nie spowolnił wzrostu wynagrodzeń w branży IT. Tylko w pierwszej połowie ubiegłego roku kontraktorzy zatrudnieni w modelu B2B mogli liczyć na zarobki wyższe od 12,5 do 20 proc. – wynika z danych Just Join IT. Popyt na wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów też jest coraz większy, dlatego firmy zaczynają kusić potencjalnych pracowników już nie tylko wysokimi zarobkami, ale i coraz bardziej wymyślnymi benefitami. – Ostatnio firmy wprowadzają takie rozwiązania jak premia za podpis, która czasami dochodzi nawet do 100 tys. zł, czy możliwość skorzystania z prywatnego concierge’a. To są nowości, które pojawiają się na polskim rynku i z których korzysta coraz więcej pracodawców – mówi Piotr Nowosielski, prezes Just Join IT.

Ochrona środowiska

Recykling turbin wiatrowych to problem dla branży OZE. Technologia opracowana przez polską spółkę ma pomóc go rozwiązać

Stowarzyszenie WindEurope szacuje, że w całej Europie do 2023 roku nawet ok. 14 tys. turbin wirników elektrowni wiatrowych może zostać wycofanych z eksploatacji. Łopaty wirników, wykonane z materiałów kompozytowych, są bardzo trudne w recyklingu, a ich zagospodarowanie stwarza problem dla całej branży. Jak ocenia WindEurope, w sektorze energii wiatrowej na całym świecie jest obecnie w użyciu nawet 2,5 mln ton materiałów kompozytowych. Polska spółka 2loop Tech pracuje nad metodą ich przetwarzania, aby można było odzyskać z nich surowce do ponownego wykorzystania, np. w budownictwie. Spółka jest w przededniu złożenia wniosku patentowego na opracowaną przez siebie technologię.

Media i PR

Coraz bliżej debiutu platformy społecznościowej Donalda Trumpa. Pozycja wielkich graczy raczej nie jest zagrożona

Nowa aplikacja społecznościowa należąca do Donalda Trumpa w lutym ma być powszechnie dostępna do ściągnięcia. To odpowiedź byłego prezydenta USA na blokowanie od ponad roku jego profili na Facebooku czy Twitterze. W obecnym stanie prawnym nowe media społecznościowe są na straconej pozycji względem cyfrowych gigantów. Zdaniem ekspertów potrzebne są regulacje, które dadzą dostęp do publikowanych w social mediach treści również osobom niezarejestrowanym na ich platformach. Apelują oni także o większą przejrzystość decyzji na temat blokowania kont użytkowników.

Handel

Najwyższa od kilku dekad inflacja zmorą konsumentów w całej Europie i USA. Inwestorzy czekają na ruchy banków centralnych [DEPESZA]

– Retoryka RPP i prezesa Glapińskiego zmieniła się znacząco. Obecnie projekcja inflacji na 2022 rok to 7,6 proc., a kolejne podwyżki są prawdopodobne – mówi Maciej Kik, zarządzający funduszami akcji Generali Investments TFI. Jak podkreśla, inflacja to aktualnie słowo klucz na wielu rynkach, nie tylko w Polsce, ale i w Stanach Zjednoczonych, gdzie na rynkach akcji wyraźnie widać oczekiwanie na reakcję Fedu. Rezerwa Federalna zapowiedziała już na ten rok trzy podwyżki stóp procentowych.