Newsy

Dobre lokalizacje przyciągają najemców mimo dużej konkurencji na rynku nieruchomości

2015-11-18  |  06:40
Mówi:Michał Skotnicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:BBI Development
  • MP4
  • Odpowiednie zlokalizowanie budowanego biura, centrum handlowego czy mieszkania jest gwarancją zainteresowania najemców, nawet jeśli – jak Warszawa – rynek charakteryzuje się dużą konkurencyjnością. BBI Development również stawia na lokalizacje i klimat projektów. Spółka kilka tygodni temu rozpoczęła budowę Kwartału Centralnego – kompleksu biurowo-handlowego w byłej fabryce wódki Koneser. Będzie to m.in. siedziba Google Campus.

    Ruszyliśmy w zeszłym miesiącu z pracami w Centralnym Kwartale wraz z naszym partnerem, firmą Liebrecht & wooD. To prawie 50 tys. mkw. powierzchni użytkowej. Przewidujemy w tym miejscu centrum biurowe – to będzie jedyny park biurowy po prawej stronie Wisły bezpośrednio przy metrze – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Michał Skotnicki, prezes zarządu BBI Development.

    Około 25 tys. mkw. stanowić będzie powierzchnia użytkowa biur. Niemalże 20 tys. mkw. zajmie centrum handlowe, z czego 30 proc. będzie przeznaczone na restauracje i bary. Oprócz tego inwestorzy w ramach Kwartału Centralnego planują wybudować na powierzchni 3,3 tys. mkw. Muzeum Polskiej Wódki, a także hotel z 140 pokojami oraz centrum konferencyjne na ponad tysiąc osób. W październiku BBI Development wraz z Liebrecht & wooD podpisali umowę z Erbudem na rozpoczęcie budowy części biurowo-handlowej.

    Centralny Kwartał to jeden z elementów projektu deweloperskiego mieszczącego się przy starej fabryce wódki Koneser na Pradze, przy ulicy Ząbkowskiej. Na tym terenie powstały już pierwsze budynki mieszkalne z loftami i softloftami.

    Całość Konesera to prawie 80 tys. mkw. To część mieszkaniowa na wysokim poziomie, park biurowy, handel z trzema dziedzińcami publicznymi, Muzeum Wódki, centrum konferencyjne, Google Campus, który będzie otwierany za kilka tygodni, oraz hotel – wymienia prezes zarządu BBI Development. – To daje pewną całość i to jeszcze w tej części Warszawy, która nie była zniszczona. Rewitalizacja okolicznych zabytków, linia metra oraz bliskość centrum sprawiają, że ten projekt jest naprawdę wyjątkowy.

    Skotnicki dodaje, że dzięki temu inwestycja cieszy się dużym zainteresowaniem najemców.

    Na rynku biurowym jest duża konkurencja, więc trzeba się czymś wyróżniać: albo lokalizacją – tak wyjątkową jak Sezam czy Roma Tower, albo innymi atutami, np. zabytkami, sąsiedztwem metra i kilkom innymi funkcjami, jak Centrum Koneser – wymienia Skotnicki. – Zainteresowanie jest także ze strony inwestorów, którzy kupują gotowe obiekty, funduszy kupujących biurowce czy centra handlowe. Stopy kapitalizacji ulegają dalszemu obniżeniu, co jest dobre dla deweloperów.

    Jak podkreśla Skotnicki, również na rynku mieszkaniowym widać ożywienie. Większą sprzedaż notują inwestycje premium o podwyższonym standardzie, ale wciąż jest ich niewiele.

    W Warszawie było ich dotychczas dosłownie kilka i Złota 44 się wyróżnia na tle konkurencji. Sądzę, że najbliższe lata dla tego segmentu będą bardzo dobre – mówi Michał Skotnicki. – Myślę, że ceny lokalizacji mieszkaniowych będą powoli rosły. To już widać od mniej więcej roku, szczególnie w tych wyjątkowych lokalizacjach.

    Centrum Koneser jest kolejną z większych inwestycji BBI Development w Warszawie. Inne projekty spółki to apartamentowiec Złota 44, Roma Tower i Centrum Marszałkowska Sezam.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Super woda Alcalia

    Firma

    Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

    Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

    Prawo

    Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

    Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

    Konsument

    TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

    Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

     

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.