Mówi: | Małgorzata Augustyniak |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | AMS SA |
Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce. Już wkrótce będzie znana jej efektywność
Połączenie tradycyjnej komunikacji i narzędzi online to szansa na rozwój reklamy zewnętrznej. Po raz pierwszy od 20 lat ruszają badania, które mają dokładnie określić efektywność tego typu reklamy i w ocenie branży zwrócić uwagę na jej efektywność. AMS liczy na to, że rozwój reklamy przyspieszy dzięki budowie nowych wiat przystankowych w Warszawie, co znacząco zwiększy podaż nośników.
‒ Branżę czeka rozwój. Myślę, że outdoor [reklama zewnętrzna – red.] będzie łączył bardzo sprawnie offline’ową przestrzeń z online’ową, i mam nadzieję, że będzie tym medium, które jako jedyne pozostanie skutecznym pod względem zasięgu dla reklamodawców – przewiduje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.
Augustyniak ocenia, że bardzo duże znaczenie dla rozwoju reklamy zewnętrznej będzie miała wymiana wiat przystankowych w Warszawie. AMS podpisał w grudniu ubiegłego roku umowę na budowę i utrzymanie 1580 wiat w stolicy. Spółka na prawie 9 lat otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na tych wiatach, a przez pierwsze trzy lata będzie samodzielnie korzystać z zysków (potem będzie dzielić się nimi z miastem).
Na wiatach znajdą się nośniki formatu citylight, umożliwiające prowadzenie niestandardowych kampanii reklamowych.
Mniejsze znaczenie dla spółki ma otwarcie drugiej linii metra w Warszawie. Jest to stosunkowo niewielki rynek, choć metro było miejscem wprowadzenia reklamy wyświetlanej City Info. Obecnie stała się ona standardem we wszystkich środkach komunikacji publicznej – także w autobusach w Warszawie oraz autobusach i trolejbusach w Trójmieście.
Augustyniak dodaje, że reklama zewnętrzna może też zyskać na pierwszych badaniach, które mają pokazać reklamodawcom skuteczność tego kanału promocji.
‒ To było najbardziej subiektywne medium i zawsze ulegało opiniom, że jest drogie, niewdzięczne i niemierzalne. W końcu będziemy mogli skończyć z tymi zarzutami, mamy nadzieje je rozwiać, dlatego że outdoor jest jednym z tańszych mediów – przekonuje Augustyniak. ‒ Będziemy mogli porównać GRP [Gross Rating Point, wartość określająca siłę kampanii reklamowej – red.] outdooru z telewizją i radiem, będziemy wiedzieć, jaki jest konkretny odbiór w konkretnych grupach celowych, czyli jak w związku z tym poruszają się mieszkańcy.
14 października powstał Instytut Badań Outdooru, założony przez AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska. Pierwszy etap projektu badawczego ma ruszyć jeszcze w tym roku.
Czytaj także
- 2025-08-01: Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK
- 2025-07-22: Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2023-07-04: Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie
- 2022-06-02: Ewa Szabatin: Wcześniej często dostawałam od reklamodawców coś, czego nie nosiłam ani nie używałam. Teraz bardzo skrupulatnie wybieram współpracę z markami
- 2021-11-30: Rynek reklamy ma już za sobą kryzys związany z pandemią. Wydatki w internecie przekraczają już budżety na TV
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.