Newsy

Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce. Już wkrótce będzie znana jej efektywność

2014-10-17  |  06:40
Mówi:Małgorzata Augustyniak
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:AMS SA
  • MP4
  • Połączenie tradycyjnej komunikacji i narzędzi online to szansa na rozwój reklamy zewnętrznej. Po raz pierwszy od 20 lat ruszają badania, które mają dokładnie określić efektywność tego typu reklamy i w ocenie branży zwrócić uwagę na jej efektywność. AMS liczy na to, że rozwój reklamy przyspieszy dzięki budowie nowych wiat przystankowych w Warszawie, co znacząco zwiększy podaż nośników.

    Branżę czeka rozwój. Myślę, że outdoor [reklama zewnętrzna – red.] będzie łączył bardzo sprawnie offline’ową przestrzeń z online’ową, i mam nadzieję, że będzie tym medium, które jako jedyne pozostanie skutecznym pod względem zasięgu dla reklamodawców – przewiduje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.

    Augustyniak ocenia, że bardzo duże znaczenie dla rozwoju reklamy zewnętrznej będzie miała wymiana wiat przystankowych w Warszawie. AMS podpisał w grudniu ubiegłego roku umowę na budowę i utrzymanie 1580 wiat w stolicy. Spółka na prawie 9 lat otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na tych wiatach, a przez pierwsze trzy lata będzie samodzielnie korzystać z zysków (potem będzie dzielić się nimi z miastem).

    Na wiatach znajdą się nośniki formatu citylight, umożliwiające prowadzenie niestandardowych kampanii reklamowych.

    Mniejsze znaczenie dla spółki ma otwarcie drugiej linii metra w Warszawie. Jest to stosunkowo niewielki rynek, choć metro było miejscem wprowadzenia reklamy wyświetlanej City Info. Obecnie stała się ona standardem we wszystkich środkach komunikacji publicznej – także w autobusach w Warszawie oraz autobusach i trolejbusach w Trójmieście.

    Augustyniak dodaje, że reklama zewnętrzna może też zyskać na pierwszych badaniach, które mają pokazać reklamodawcom skuteczność tego kanału promocji.

    To było najbardziej subiektywne medium i zawsze ulegało opiniom, że jest drogie, niewdzięczne i niemierzalne. W końcu będziemy mogli skończyć z tymi zarzutami, mamy nadzieje je rozwiać, dlatego że outdoor jest jednym z tańszych mediów – przekonuje Augustyniak. ‒ Będziemy mogli porównać GRP [Gross Rating Point, wartość określająca siłę kampanii reklamowej – red.] outdooru z telewizją i radiem, będziemy wiedzieć, jaki jest konkretny odbiór w konkretnych grupach celowych, czyli jak w związku z tym poruszają się mieszkańcy.

    14 października powstał Instytut Badań Outdooru, założony przez AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska. Pierwszy etap projektu badawczego ma ruszyć jeszcze w tym roku.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

    Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

    Przemysł spożywczy

    UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

    Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

    Prawo

    Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

    Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.