Newsy

Duże zmiany w mediach społecznościowych. Facebook wprowadza inny sposób wyświetlania zewnętrznych wideo, a Twitter zwiększa limit znaków

2017-12-15  |  06:10

Facebook wprowadza w ostatnich tygodniach duże zmiany. Serwis społecznościowy zmienił sposób wyświetlania zewnętrznych treści wideo, a obecnie testuje możliwość przesyłania w Messengerze zdjęć w jakości 4K. Nowością, która na razie pojawi się tylko we Francji i Wielkiej Brytanii, będzie też opcja płatności online za pośrednictwem Messengera. W ostatnich tygodniach spore kłopoty związane z mechanizmem wyświetlania spotów reklamodawców przechodził za to YouTube.

Filmy publikowane na przykład na YouTubie są wyświetlane na Facebooku w formie linków i nie będą odtwarzane w aktualnościach, tak jak było dotychczas. Nowy sposób wyświetlania wideo obowiązuje zarówno w wersji mobilnej, jak i komputerowej serwisu. Dotyczy treści sponsorowanych i bezpłatnych i może spowodować straty dla serwisów wideo.

Kolejną zmianą wprowadzoną przez Facebooka jest możliwość przesyłania w Messengerze zdjęć w jakości 4K. Jest to odpowiedź na oczekiwania użytkowników, którzy chcą w komunikatorze dzielić się fotografiami wysokiej jakości. W Messengerze pojawiła się także inna nowość – użytkownicy bez opuszczania konwersacji będą mieli możliwość przesyłania znajomym pieniędzy. Ta funkcja początkowo będzie dostępna wyłącznie we Francji i Wielkiej Brytanii – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Baran, redaktor serwisu PRoto.pl.

Facebook ma również w planach zwiększenie transparentności reklam w serwisie (dotyczy to przede wszystkim reklam politycznych) i testuje w tym celu nowe rozwiązania. Na stronach serwisu ma m.in. pojawić się przycisk, dzięki któremu użytkownik będzie mógł wyświetlić wszystkie reklamy opublikowane przez daną stronę bez względu na to, czy jest on w jej grupie docelowej. Nowe rozwiązanie ma być dostępne zarówno na Facebooku, Instagramie, jak i w Messengerze, a nowa funkcja zostanie najpierw przetestowana w Kanadzie.

Poważne kłopoty związane z mechanizmem wyświetlania reklam niedawno przechodził YouTube. Znane marki – takie jak Lidl, Mars czy Adidas – zdecydowały się wycofać swoje reklamy z serwisu, ponieważ ich spoty reklamowe były wyświetlane przy filmach zawierających treści brutalne czy pornograficzne. YouTube w odpowiedzi na tę sytuację wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że podjął już działania mające usunąć szkodliwe treści z serwisu.

– Instagram z kolei wprowadza możliwość obserwowania hashtagów. Do tej pory w serwisie możliwe było obserwowanie jedynie kont użytkowników. Teraz będzie można również obserwować konkretny hashtag – mówi Małgorzata Baran.

Jedną z wprowadzonych ostatnio zmian w mediach społecznościowych było również zwiększenie limitu znaków na Twitterze. Serwis zwiększył limit znaków we wpisach do 280. Wcześniej tweety mogły mieć maksymalnie 140 znaków.

– Twitter testował tę funkcję od września tego roku, natomiast oficjalnie wprowadził ją w listopadzie. W czasie testów okazało się, że użytkownicy, którzy zamieszczali dłuższe tweety, zyskiwali więcej obserwujących, którzy byli też bardziej zaangażowani. Okazało się również, że osoby, które brały udział w testach, stwierdziły, że były bardziej zadowolone z treści publikowanych na Twitterze – mówi Małgorzata Baran.

Redaktor serwisu PRoto.pl zwraca też uwagę na opublikowane niedawno badanie Twiplomacy dotyczące organizacji międzynarodowych w mediach społecznościowych. Wynika z niego, że najpopularniejsze w social mediach są ONZ, UNICEF i Światowe Forum Ekonomiczne.

– Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród organizacji międzynarodowych jest Twitter. Okazuje się jednak, że najwięcej fanów i najbardziej zaangażowaną publiczność organizacje te mają na Facebooku. Organizacje międzynarodowe, jak wynika z badania, są też aktywne na Instagramie i coraz częściej korzystają z funkcji Stories – mówi Małgorzata Baran.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.