Mówi: | Karol Wilczko |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Comperia.pl |
Dziś poznamy ostateczną cenę akcji Comperii, po jakiej zadebiutuje ona na GPW
W ostatni piątek zakończyły się zapisy na akcje Comperia.pl dla inwestorów indywidualnych. Inwestorzy instytucjonalni będą mieli możliwość ich nabycia w dniach 11-13 lutego. Spółka zamierza pozyskać między 10 a 12 mln złotych netto. Od 2011 roku jest obecna na rynku NewConnect, teraz chce wkroczyć na parkiet główny.
– Dzięki wejściu na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych Comperia.pl jako porównywarka na pewno zyskuje większy prestiż i większą rozpoznawalność jako marka – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Karol Wilczko, prezes Comperia.pl.
Oferta Comperii to sprzedaż do miliona akcji zwykłych serii F. Maksymalna cena akcji to 22 zł, a spodziewane wpływy z emisji to 10-12 mln zł netto. Zgodnie z prospektem emisyjnym spółka zamierza przeznaczyć pozyskane środki m.in. na stworzenie ogólnopolskiej agencji ubezpieczeniowej oraz inwestycje infrastrukturalne.
– Chcemy zainwestować w technologię, w aplikację do rozliczania polis skierowaną do agentów, jak również w infrastrukturę, aby móc rozwijać własną sieć sprzedaży oraz współpracę z agentami – mówi Wilczko.
Planowane jest także utworzenie nowej sekcji porównywanych produktów i rozwój programu partnerskiego „Comperia Lead”.
– Program ten umożliwia innym wydawcom wzbogacanie treści swoich stron internetowych o nasze porównywarki i generowanie w ten sposób dodatkowego przychodu – mówi prezes Comperia.pl. – Zamierzamy ponadto jeszcze w tym roku uruchomić porównywarki produktów pozafinansowych takich, jak: telefonia komórkowa, ceny prądu, a także telewizja kablowa i internet – dodaje.
Środki z emisji mają zostać przeznaczone także na marketing i promocję marki.
– Chcemy również przeznaczyć pieniądze na marketing Comperii, na inwestycję w brand. Zależy nam na tym, aby Polacy rozpoznawali naszą markę i korzystali z naszych porównywarek, oszczędzając w ten sposób czas i pieniądze – mówi Wilczko.
Zdaniem prezesa Comperia.pl obecne warunki makroekonomiczne sprzyjają debiutom giełdowym firm z branży internetowej.
– Biznesy internetowe znaczą coraz więcej w realnej gospodarce – zauważa rozmówca Newserii Biznes. – Świadczą o tym choćby ostatnie debiuty na rynku amerykańskim. Oczywiście polski rynek ma lekcję do odrobienia. Jesteśmy przekonani, że będziemy bardzo dobrym przykładem spółki internetowej, która się szybko rozwija, korzysta z rynku kapitałowego i przynosi dobre zwroty inwestorom – przekonuje Karol Wilczko.
Czytaj także
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-09-02: Projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk wzburzył naukowców. Ich zdaniem spowoduje on obniżenie prestiżu tej instytucji oraz ograniczy jej samodzielność
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-07-01: Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku
- 2024-06-17: Reforma finansowania samorządów ma im pomóc wyjść z dramatycznej sytuacji. Zmiany możliwe już od 2025 roku
- 2024-07-05: Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
- 2024-06-06: Samorządy liczą na rządowe zmiany w systemie finansowania. Ministerialne rozwiązania potrzebne także w zakresie oświaty i służby zdrowia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.