Mówi: | Grzegorz Kinelski |
Funkcja: | członek zarządu ds. handlowych |
Firma: | Enea SA |
Enea wprowadzi kolejne produkty finansowe i ubezpieczeniowe
Enea stawia na sprzedaż łączoną energii i produktów finansowych. Spółka w ubiegłym tygodniu wprowadziła do oferty pakiet Energia z Ubezpieczeniem. Zarząd Enei liczy na to, że nowy produkt – podobnie jak oferta z kontem bankowym – również będzie cieszył się popularnością wśród klientów.
– Mamy przygotowany pakiet nowych rozwiązań na 2015 rok – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kinelski, członek zarządu ds. handlowych spółki Enea. – Nasz ostatni produkt bankowy cieszy się dużym powodzeniem klientów, dlatego myślimy, że kolejne projekty okołoenergetyczne też zdobędą uznanie.
W ramach wprowadzonej w połowie br. roku oferty Energia z Kontem Enea proponuje klientom założenie rachunku w Getin Banku. Od każdego zapłaconego za jego pośrednictwem rachunku przysługuje m.in. zwrot 15 proc. opłaty za prąd (do 200 zł rocznie).
– Nowe produkty także będą związane z sektorem finansowym i sektorem ubezpieczeń – zapowiada Kinelski. – Ich głównym celem ma być zapewnienie klientowi bezpośredniej korzyści. Chodzi nam o to, by mógł łatwo przełożyć ich funkcjonalności na własną, prywatną korzyść.
W ubiegłym tygodniu Enea rozpoczęła sprzedaż kolejnego produktu – Energia z Ubezpieczeniem. Klienci indywidualni zyskują gwarancję stałych cen prądu oraz ubezpieczenie od utraty pracy i następstw nieszczęśliwych wypadków skutkujących niezdolnością do pracy – w razie utraty źródła dochodów mogą zyskać do 600 zł na pokrycie rachunków za energię. Do polisy dołączony jest pakiet assistance, w ramach którego klienci otrzymują pomoc w poszukiwaniu nowej pracy.
Enea w ostatnim kwartale rozpoczęła również sprzedaż gazu ziemnego w ofercie dual-fuel.
Oprócz pracy nad nowymi produktami spółka intensywnie prowadzi negocjacje z dostawcami węgla. Na rynkach światowych utrzymuje się tendencja spadkowa.
– W Polsce również w tym roku obserwujemy przy negocjacjach węglowych niższe ceny węgla. Nie są to jakieś znaczne obniżki, raczej drobne, czasem około 1 proc., ale jest to jednak trend malejący – wyjaśnia Kinelski. – Jeśli chodzi o ceny energii, to cały czas obserwujemy trend boczny. Jest to zróżnicowane w przypadku produktów notowanych na giełdzie – BASE (kontrakty bazowe) i PEAK (kontrakty szczytowe). Widzimy, że PEAK jest bardziej dynamiczne, są tam większe zmiany, a na podstawowych produktach energetycznych mamy trend stabilny – podkreśla.
Czytaj także
- 2025-07-16: Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji
- 2025-07-25: M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania
- 2025-07-18: Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu
- 2025-07-07: Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów
- 2025-06-16: Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
- 2025-06-04: Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]
- 2025-06-02: UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.