Newsy

PKP Energetyka będzie rozwijać łączoną sprzedaż gazu i energii elektrycznej. Przedsiębiorcy czekają na ofertę

2014-10-01  |  06:45
Mówi:Maciej Kowalski
Funkcja:zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży
Firma:PKP Energetyka SA
  • MP4
  • PKP Energetyka liczy na dynamiczny rozwój oferty dual fuel, czyli łączonej sprzedaży gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzone przez spółkę wskazały, że aż 73 proc. przedsiębiorców jest zainteresowanych takim rozwiązaniem.

    PKP Energetyka od lipca rozpoczęła sprzedaż gazu. To nowy rynek dla spółki, więc Kowalski nie chce mówić o celach sprzedażowych. Pierwszym klientem został w  lipcu PEC Siedlce. Elektrociepłownia gazowa w Siedlcach sprzedaje wyprodukowaną energię elektryczną z powrotem do PKP Energetyki.

    Dziś mamy zakontraktowane ponad 0,5 TWh w gazie i jestem przekonany, że z czasem ten wolumen będzie dynamicznie wzrastał – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Kowalski, zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży PKP Energetyka. ‒ Wygląda to bardzo obiecująco, na dzień dzisiejszy mamy już kontrakty wybiegające na rok do przodu z klientami przemysłowymi, również w formule dual fuel, czyli łącznie ze sprzedażą energii elektrycznej.

    Spółka wiąże duże nadzieje właśnie z rynkiem dual fuel. Badania przeprowadzone przez PKP Energetykę pokazały, że aż 73 proc. przedsiębiorstw przemysłowych jest zainteresowanych tego typu ofertą. Dla nich to szansa na oszczędności oraz tańsze zakupy gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzono na 510 przedsiębiorstwach w całym kraju w kwietniu i maju br.

    Realizujemy sprzedaż energii elektrycznej zgodnie z naszymi wcześniejszymi kontraktami. Ceny energii wzrosły i wydaje się, że to jest trend, który będzie się utrzymywał przez jakiś czas. W tej chwili mamy sezon kontraktowy na rok 2015-2016. Jesteśmy na dobrej drodze, aby podtrzymać sprzedaż z ubiegłego roku – zapowiada Maciej Kowalski.

    Kowalski dodaje, że tylko 20-30 proc. wolumenu sprzedawanej przez spółkę energii elektrycznej trafia obecnie do odbiorców związanych z koleją.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.