Mówi: | Sławomir S. Sikora |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Citibank Handlowy |
Citibank Handlowy wprowadza nowe produkty. Chce zawalczyć o zamożnych klientów z dużych i średnich miast
Citibank Handlowy chce być bankiem małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie zabiegał także o zamożniejszych klientów z dużych i średnich miast. Dzięki ubiegłorocznej restrukturyzacji władze spółki są przygotowane na ciężki rok i liczą, że zyski w tym roku będą podobne do tych z 2012 roku.
Nowych klientów Citibank Handlowy chce przyciągnąć wprowadzając nowe produkty. Najważniejszy kierunek rozwoju banku to digitalizacja, dzięki której klient będzie mógł mobilnie korzystać z konta. Na koniec 2012 roku z bankowości mobilnej korzystało 111 tys. klientów indywidualnych banku. Nowością ma być łatwiejszy dostęp do rachunku zagranicą, dzięki współpracy z globalną siecią Citi.
– W połowie roku planujemy wprowadzenie systemu, który poza tym, że będzie ważnym instrumentem transformacji cyfrowej dla klientów, będzie również oknem na wprowadzenie funkcjonalności pozwalającej umiędzynarodowić naszych klientów, czyli być z naszymi klientami nie tylko w Polsce, ale również w tych krajach, do których wyjeżdżają, pracują bądź dłużej odpoczywają – podkreśla Sławomir Sikora, prezes banku, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Rok 2012 Citibank zamknął wynikiem na poziomie blisko 1 mld zł, czyli o jedną trzecią większym niż 2011. Jak podkreśla prezes, to najlepszy wynik w giełdowej historii banku. Zyski Citi na rynkach finansowych wzrosły o 93 procent. Bank osiągnął najlepsze wyniki w segmencie transakcji walutowych oraz obligacji i bonów skarbowych. Jednocześnie Sławomir Sikora zaznacza, że to zasługa również restrukturyzacji, którą bank przeprowadzał w ostatnich miesiącach.
– Bank dzisiaj jest właściwie zorganizowany. Restrukturyzacja przygotowała bank na to spowolnienie, które nastąpiło w drugiej połowie 2012 roku, i które spodziewamy się wszyscy, że będzie również w 2013 roku. Ja dzisiaj nie przewiduje potrzeby tak dużej skali restrukturyzacji w roku 2013 – przekonuje prezes Citibanku.
Władze liczą na to, że dobre wyniki mimo wszystko uda się powtórzyć w 2013 roku. Tym razem priorytetem banku będzie pozyskiwanie nowych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i klientów detalicznych ze średnich i dużych miast.
– Główny sukces to budowanie relacji z klientami, zarówno korporacyjnymi, jak i z docelową dla nas grupą klientów indywidualnych, czyli klientów, którzy mieszkają w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, i którzy relatywnie cieszą się dobrą sytuacją materialną. Patrzymy również na tych, których pozycja zawodowa, perspektywy zawodowe będą czynić te osoby atrakcyjnymi dla nas klientami w przyszłości – tłumaczy Sławomir Sikora.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2023-12-04: Polscy studenci tworzą innowacje o światowym potencjale. Pracują nad dronem badającym lodowce czy diagnostyką guzów mózgu z łez
- 2023-11-03: Prezes BGK: Współpraca kobiet i mężczyzn daje wartościowe projekty. Zamiast dyskutować o różnicach, trzeba je wykorzystać
- 2023-10-11: Małe i średnie firmy wciąż na początku drogi do zrównoważonego rozwoju. Napotykają znacznie więcej barier niż duże podmioty
- 2023-10-18: Polskie firmy zbyt wolno się cyfryzują. Wiele z nich wciąż nie zna korzyści, jakie płyną z tego procesu
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.