Newsy

Citibank Handlowy wprowadza nowe produkty. Chce zawalczyć o zamożnych klientów z dużych i średnich miast

2013-02-15  |  06:40
Mówi:Sławomir S. Sikora
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Citibank Handlowy
  • MP4

    Citibank Handlowy chce być bankiem małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie zabiegał także o zamożniejszych klientów z dużych i średnich miast. Dzięki ubiegłorocznej restrukturyzacji władze spółki są przygotowane na ciężki rok i liczą, że zyski w tym roku będą podobne do tych z 2012 roku.

    Nowych klientów Citibank Handlowy chce przyciągnąć wprowadzając nowe produkty. Najważniejszy kierunek rozwoju banku to digitalizacja, dzięki której klient będzie mógł mobilnie korzystać z konta. Na koniec 2012 roku z bankowości mobilnej korzystało 111 tys. klientów indywidualnych banku. Nowością ma być łatwiejszy dostęp do rachunku zagranicą, dzięki współpracy z globalną siecią Citi.

     W połowie roku planujemy wprowadzenie systemu, który poza tym, że będzie ważnym instrumentem transformacji cyfrowej dla klientów, będzie również oknem na wprowadzenie funkcjonalności pozwalającej umiędzynarodowić naszych klientów, czyli być z naszymi klientami nie tylko w Polsce, ale również w tych krajach, do których wyjeżdżają, pracują bądź dłużej odpoczywają  podkreśla Sławomir Sikora, prezes banku, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Rok 2012 Citibank zamknął wynikiem na poziomie blisko 1 mld zł, czyli o jedną trzecią większym niż 2011. Jak podkreśla prezes, to najlepszy wynik w giełdowej historii banku. Zyski Citi na rynkach finansowych wzrosły o 93 procent. Bank osiągnął najlepsze wyniki w segmencie transakcji walutowych oraz obligacji i bonów skarbowych. Jednocześnie Sławomir Sikora zaznacza, że to zasługa również restrukturyzacji, którą bank przeprowadzał w ostatnich miesiącach.

     – Bank dzisiaj jest właściwie zorganizowany. Restrukturyzacja przygotowała bank na to spowolnienie, które nastąpiło w drugiej połowie 2012 roku, i które spodziewamy się wszyscy, że będzie również w 2013 roku. Ja dzisiaj nie przewiduje potrzeby tak dużej skali restrukturyzacji w roku 2013 przekonuje prezes Citibanku.

    Władze liczą na to, że dobre wyniki mimo wszystko uda się powtórzyć w 2013 roku. Tym razem priorytetem banku będzie pozyskiwanie nowych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i klientów detalicznych ze średnich i dużych miast.

      Główny sukces to budowanie relacji z klientami, zarówno korporacyjnymi, jak i z docelową dla nas grupą klientów indywidualnych, czyli klientów, którzy mieszkają w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, i którzy relatywnie cieszą się dobrą sytuacją materialną. Patrzymy również na tych, których pozycja zawodowa, perspektywy zawodowe będą czynić te osoby atrakcyjnymi dla nas klientami w przyszłości  tłumaczy Sławomir Sikora. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim

    Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.

    Prawo

    Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

    W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.

    Konsument

    Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

    Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.