Newsy

Grupa Sage wybuduje w Warszawie centrum obsługi kadrowo-płacowej. Firma rośnie w Polsce szybciej niż rynek

2017-12-07  |  06:25

Sage notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. Polski oddział spółki uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. rdr. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył 17-proc. wzrost zysku netto do poziomu 1,8 mln zł. Elementem strategii rozwoju spółki jest otwarcie w Warszawie centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową. To już trzeci kluczowy projekt inwestycyjny dostawcy oprogramowania obok Centrum Deweloperskiego, które prowadzi prace badawczo-rozwojowe, oraz centrum usług wspólnych obsługującego procesy IT.

– Ten rok był dla nas rekordowy pod względem wyników finansowych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o 19 proc., za którym poszedł też 17-proc. wzrost zysków. Wyniki Sage w Polsce są najwyższe spośród wszystkich oddziałów w Europie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

Polska i region Europy Centralnej są najszybciej rosnącymi rynkami w brytyjskiej grupie Sage, która jest jednym z międzynarodowych liderów w systemach finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych. Przychody w roku fiskalnym 2017 sięgnęły 87,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,8 mln zł. Stabilny wzrost spółki w kolejnych okresach zapowiada 32-proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży usług abonamentowych i oprogramowania w modelu subskrypcyjnym.

– Za tym sukcesem poszła filozofia unowocześnienia i wprowadzenia na rynek nowych produktów. Bardzo ważny jest obszar rozwiązań w chmurze, natomiast dzisiaj polski rynek jeszcze nie jest na nią gotowy. Klienci w dalszym ciągu obawiają się o swoje dane i my to szanujemy. Dlatego proponujemy rozwiązania hybrydowe – klient zaczyna z rozwiązaniem w wersji desktopowej, natomiast później, kiedy jest gotowy, może włączyć komponent chmurowy, aż do pełnego przeniesienia danych do chmury. Ta strategia przynosi nam bardzo widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży – mówi Piotr Ciski.

Technologie chmurowe to jeden z głównych motorów wzrostu Sage w Polsce. W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe rozwiązania hybrydowe, które udało się skutecznie skomercjalizować. W przyszłym zapowiada kolejne nowości i unowocześnienie portfolio swoich usług.

Rozwój spółki będą też determinować zmiany prawne, m.in. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i Jednolity Plik Kontrolny, który od stycznia 2018 roku zacznie obowiązywać również segment mikroprzedsiębiorstw. Obowiązek comiesięcznego sporządzania JPK, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), w tej chwili obejmuje już małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

W ramach wsparcia dla mikrobiznesu Sage udostępnia już bezpłatne oprogramowanie z zakresu raportowania JPK_VAT, które ma ułatwić współpracę mikrofirm z biurami rachunkowymi. To rozwiązanie dla mniejszych podmiotów, które nie zdecydują się na zakup odrębnego oprogramowania.

– Bardzo ważnym elementem zmian prawnych jest wejście mikropodmiotów do systemu JPK, które nastąpi z początkiem stycznia. Następnie split payment – duża zmiana, do której przygotowują się zarówno przedsiębiorcy, jak i producenci oprogramowania i banki. Jest też RODO, czyli zmiana, która będzie dotyczyła szerokiego grona firm. Od dłuższego czasu realizujemy strategię zapewnienia klientom bezpieczeństwa prawnego, dlatego spodziewamy się, że nasze rozwiązania będą bardzo chętnie wybierane przez rynek – mówi Piotr Ciski.

Z kolei split payment, czyli dzielenie płatności, ma zacząć obowiązywać w kwietniu przyszłego roku. Kupujący będzie przelewał należność dla sprzedawcy na dwa konta – kwotę netto na zwykły rachunek bankowy oraz równowartość podatku od towarów i usług na specjalne, odrębne konto (każdy podatnik VAT będzie musiał założyć w tym celu dodatkowy rachunek). Ta zmiana wymierzona jest przede wszystkim w oszustwa VAT.

 Oprócz naszych planów biznesowych związanych z rozwojem rynku, bardzo ważnym elementem jest budowa centrum usług wspólnych na rzecz grupy Sage. W zeszłym roku rozpoczęliśmy dwie duże inwestycje. Development Lab to jeden z pięciu labów Sage na całym świecie. W tej chwili finalizujemy też otwarcie następnego ITIS – czyli struktury IT, która będzie wspierać działania Sage we wszystkich krajach. Wiadomość z ostatniej chwili – dostaliśmy również trzeci duży projekt: centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową większości spółek Sage. To bardzo ważny element rozwoju naszego biznesu w Polsce – podkreśla Piotr Ciski.

People Services Hub wkrótce wystartuje w Warszawie. Otwarte w sierpniu Development Lab to centrum deweloperskie, które tworzy zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów brytyjskiej grupy. To jeden z pięciu takich ośrodków na świecie (pozostałe znajdują się w Newcastle, Johannesburgu, Atlancie i Barcelonie). Centrum Usług Wspólnych (ITIS) ma wspierać procesy IT w całej grupie. Spółka podkreśla, że rozwój polskiego oddziału wiąże się ze wzrostem zatrudnienia – w najbliższym czasie pracę w Sage ma podjąć prawie 250 osób. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.