Newsy

Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków

2022-11-22  |  06:15
Mówi:Aleksandra Surdyk-Kaptur
Funkcja:starszy menedżer ds. marketingu
Firma:Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka
  • MP4
  • Akcje lojalnościowe cieszą się w Biedronce dużym zainteresowaniem. Z karty Moja Biedronka, która daje dostęp do różnych promocji i rabatów, korzysta już 14 mln klientów. Co roku rekordy popularności bije też akcja z maskotkami. Tak też było z zakończoną właśnie kampanią Gangu Bystrzaków, trójki pluszowych bohaterów, którzy uczyli, jak walczyć z inflacją i oszczędzać pieniądze. Dzięki towarzyszącym akcji promocjom klienci Biedronki oszczędzili ponad 0,5 mld zł.  

    Akcje lojalnościowe są stałym elementem działań sieci sklepów Biedronka, ponieważ pozwalają naszym klientom sięgać po najlepsze oferty cenowe. Z karty Moja Biedronka korzysta już ponad 14 mln klientów, którzy podczas swoich codziennych zakupów i wybierając najlepsze produkty, mogą korzystać z promocji – mówi agencji Newseria Biznes Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska. – Co roku klienci posiadający kartę Moja Biedronka oszczędzają ogółem setki milionów złotych. Tyle więcej musieliby zapłacić za wybierane przez siebie produkty, gdyby nie możliwość zakupu ich w obniżonych cenach lub atrakcyjnych pakietach sprzedażowych.

    Rekordy popularności co roku biją akcje z maskotkami. Gang Świeżaków, Fajniaków, Słodziaków czy – tak jak ostatnio – Bystrzaków podbiły serca szczególnie najmłodszych. Przez ponad dwa miesiące, do 19 listopada klienci mogli zbierać naklejki, które uprawniają do odbioru książki lub maskotki – Psa Dżi-Pi-Esa, Świnki Skarbonity i Jabłka Newtona. Do tej pory klienci odebrali już ponad milion tych pluszaków, a ci, którzy zgromadzili wystarczającą liczbę naklejek, mogą to zrobić jeszcze do 3 grudnia (lub do wyczerpania zapasów). 

    Aby otrzymać maskotkę, konieczne było zebranie 50 naklejek. Za 15 do odebrania są książki o przygodach trójki bohaterów w walce z inflacją. To wydawnictwo również cieszy się dużą popularnością – do klientów trafiło już 650 tys. egzemplarzy.

    – Największym powodzeniem dotychczas cieszył się symbolizujący bliskość Pies Dżi-Pi-Es, który zachęca do robienia zakupów blisko miejsca zamieszkania tak, aby oszczędzać czas i pieniądze na dojazd. Drugie miejsce ma Świnka Skarbonita, dbająca o finanse gangu, a podium zamyka Jabłko Newton, które stawia na jakość – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

    Zbieraniu naklejek towarzyszył szereg akcji i promocji, które – tak jak pluszowi bohaterowie – miały zachęcać do oszczędzania. Tym razem to właśnie inflacja była tematem przewodnim akcji. Równolegle z naklejkami sieć prowadziła promocje na różne produkty, które nie tylko umożliwiały szybsze zbieranie naklejek, ale też pomagały oszczędzać na codziennych zakupach. To przyniosło wymierne korzyści – wynika z obliczeń sieci.

    – Dzięki tegorocznej akcji lojalnościowej klienci sklepów Biedronka zaoszczędzili ogółem ponad 520 mln zł. W ramach akcji Gang Bystrzaków można było oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając z ofert cenowych w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, a drugi, odkładając część wydanej kwoty w ramach Wirtualnego Portfela – mówi ekspertka Jeronimo Martins Polska. 

    Jak przypomina, środki z Wirtualnego Portfela można wykorzystać w soboty do 3 grudnia, a wysokość zaoszczędzonej kwoty na bieżąco można sprawdzać m.in. w aplikacji sklepu lub na stronie internetowej, po zarejestrowaniu karty.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.