Newsy

Oczekiwania klientów zmieniają oferty bankowe. BZ WBK właśnie wprowadził spersonalizowane konto

2017-09-19  |  06:45
Mówi:Iwona Błońska-Orzoł
Funkcja:dyrektor departamentu marketingu
Firma:Bank Zachodni WBK
  • MP4
  • Zmieniające się oczekiwania klientów napędzają rozwój usług bankowych. Bank Zachodni WBK, jeden z liderów polskiego rynku, jest obecnie na etapie dużych zmian w ofercie produktowej i komunikacji z klientami. W sierpniu marka uprościła ofertę i wprowadziła nowe konto, które klienci mogą spersonalizować i dopasować do swoich potrzeb. Wkrótce pojawią się kolejne usługi oparte na tym trendzie. Prostsza i bardziej przyjazna ma być też nowa komunikacja marki.

    – Najważniejsze zmiany w naszej kampanii dotyczą tego, że odeszliśmy od komunikacji produktowej. Zaczęliśmy mówić o wartościach i emocjach, czyli o tym, co jest ważne dla naszych klientów i czego oczekują od banku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor departamentu marketingu w Banku Zachodnim WBK.

    Nowy przekaz marketingowy BZ WBK ma być oparty na emocjach i wartościach takich jak wsparcie, empatia, stabilność i elastyczność rozumiana jako dopasowywanie do aktualnych potrzeb klienta.

    – Klient wiąże się z bankiem na wiele lat, w tym czasie jego potrzeby bardzo się zmieniają. Inne potrzeby mamy, kiedy wchodzimy w dorosłość, a inne – kiedy zakładamy rodzinę. Od nas klienci oczekują, żebyśmy my także dopasowali nasze produkty do tych zmian – precyzuje Iwona Błońska-Orzoł.

    Z sondażowych badań, które na zlecenie BZ WBK przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia, wynika, że 44 proc. Polaków oczekuje od banku, że będzie dostosowywał się do ich oczekiwań i zmiennych okoliczności życiowych.

    – Skupiliśmy się na analizie potrzeb klientów, ich oczekiwaniach wobec banku. Okazało się, że najważniejsza jest dla nich długofalowa, partnerska relacja, wsparcie i zrozumienie. Na tych wartościach opiera się nasza nowa kampania. Słuchamy naszych klientów i reagujemy na to, co mówią – dodaje Iwona Błońska-Orzoł.

    Bank chce uprościć ofertę produktowa. W sierpniu bank zdecydował o wycofaniu z oferty dotychczasowych rachunków osobistych (w listopadzie br.). Zastąpi je nowy, uproszczony rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy – Konto Jakie Chcę. Docelowo będzie to jedno z dwóch kont w ofercie banku.

    Nowy produkt został zaprojektowany z wykorzystaniem metody design thinking, którą stosują m.in. projektanci wnętrz czy sztuki użytkowej. Dobrze sprawdza się ona w branżach, które charakteryzuje duża konkurencja i oczekiwania klientów. Istotą design thinking jest praca w interdyscyplinarnych zespołach złożonych z projektantów, badaczy i strategów. Ich zadaniem jest zaprojektowanie i przetestowanie produktu w oparciu o wskazówki klientów.

    W tej chwili bank pracuje nad kolejnymi produktami w oparciu o koncepcję „jakie chcesz” – inwestycyjnymi, ubezpieczeniowymi i kredytowymi.

    – Pierwsze produkty, czyli Konto Jakie Chcę z kartą Dopasowaną, dokładnie reagują na to, czego oczekują klienci i odpowiadają na ich potrzeby. Nie chcemy oferować im rzeczy, których nie potrzebują. Stąd otwarte, spersonalizowane podejście, ukierunkowane na to, czego klient dokładnie oczekuje –podkreśla Iwona Błońska-Orzoł.

    Razem z nowym kontem Bank zaoferował także kartę płatniczą – kartę Dopasowana. Podobnie jak w przypadku rachunku jej funkcjonalności i pakiety cenowe za obsługę można dowolnie ustawić. Samodzielne zarządzanie produktami bankowymi ma być dla klientów proste, szybkie i intuicyjne (zarówno w aplikacji, przez internet i w oddziale).

    Co istotne, posiadacze dotychczasowych rachunków w BZ WBK będą mogli zmienić je na nowe, bezpłatne konto bez dodatkowych warunków (numer rachunku ani ustawienia się nie zmienią) albo nadal korzystać ze swoich ROR-ów na dotychczasowych zasadach.

    Dzięki uproszczeniu oferty i komunikacji na koniec pierwszego półrocza 2018 roku Bank Zachodni WBK chce mieć już przynajmniej milion klientów korzystających z Konta Jakie Chcę. Na ten moment korzysta z niego blisko 70 tys. osób.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

     Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

    Infrastruktura

    Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

    Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

    IT i technologie

    Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

    Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.