Newsy

PKO BP wesprze polskie start-upy. W ramach programu Scale UP mogą otrzymać do 200 tys. zł dofinansowania

2016-11-24  |  06:50
Mówi:Szymon Wałach
Funkcja:dyrektor Pionu Klienta Detalicznego
Firma:PKO Bank Polski
  • MP4
  • Do 200 tys. zł dofinansowania, dostęp do infrastruktury technicznej oraz wsparcie ekspertów ds. biznesu, podatków i prawa mogą otrzymać innowacyjne przedsiębiorstwa uczestniczące w konkursie Scale UP, który jest częścią programu Start in Poland. Jednym z nagrodzonych w programie został PKO Bank Polski, który oferuje wsparcie dla firm działających w szeroko rozumianym obszarze finansów. 

    – Inicjatywa Scale UP jest częścią większego programu Start in Poland, który ma za zadanie wspierać oraz rozwijać przedsiębiorczość i innowacyjność polskiej gospodarki – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim. – Program łączy młode przedsiębiorstwa mające innowacyjne pomysły ze skalą i wielkością dużych przedsiębiorstw, które dają realną szansę na rozwinięcie tych pomysłów i ich tzw. akcelerację, czyli zbudowanie dużej skali – dodaje.

    Scale UP to pierwsza tego typu inicjatywa realizowana przez PARP w ramach rządowego programu Start in Poland. Jednym z nagrodzonych jest akcelerator PKO Banku Polskiego – opiekun ścieżki o nazwie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W jej ramach przedsiębiorcy działający przede wszystkim w obszarze finansów mogą liczyć na dostęp do wsparcia merytorycznego, infrastruktury technicznej oraz pomoc finansową. Nabór projektów potrwa do 7 grudnia 2016 roku.

    – Ścieżka „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” jest dedykowana innowatorom w obszarze szeroko rozumianych finansów. W tym obszarze będziemy starali się znaleźć pomysły, które mają szansę na zastosowanie i wdrożenie we współpracy z PKO Bankiem Polskim – informuje Szymon Wałach. – Mogą to być rozwiązania w zakresie analityki danych, bezpieczeństwa, ale także elementów zmieniających funkcjonalność oddziałów, czyli naszych placówek – precyzuje Wałach.

    Szymon Wałach wyjaśnia, że przedsiębiorstwa, które pomyślnie przejdą przez rekrutację i zakwalifikują się do ścieżki akceleracyjnej „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” oprócz doradztwa ekspertów z zakresu prawa, podatków czy biznesu oraz dostępu do zaplecza technicznego PKO Banku Polskiego otrzymają także pomoc finansową w wysokości do 200 tys. zł. Ponadto autorzy najciekawszych rozwiązań będą mogli uczestniczyć w szkoleniu biznesowym realizowanym na amerykańskim Massachusetts Institute of Technology. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

    Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

    Polityka

    Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

    W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.