Newsy

Rodzice zaplanowali większe budżety na wyprawkę szkolną. Najwięcej z nich deklaruje wydatki między 300 a 700 zł

2023-09-04  |  06:25
Mówi:Marta Baran
Funkcja:dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Ponad 80 proc. rodziców – ze względu na wysoką inflację – spodziewa się większych wydatków na wyprawkę szkolną swoich dzieci i zaplanowało na ten cel odpowiednio wyższe budżety. Zdecydowana większość wyda na artykuły szkolne między 300 a 700 zł. Co 10. rodzic planuje jednak zamknąć się w kwocie 300 zł – wynika z badania SW Research dla sieci Carrefour. Dla zdecydowanej większości cena produktu decyduje o wyborze miejsca zakupu. Dlatego największe sieci prześcigają się w promocjach i rabatach, a rodzice skłaniają się ku markom własnym.

     Prawie 80 proc. rodziców spodziewa się wzrostu wydatków na artykuły szkolne w tym roku. W zeszłym roku sytuacja wyglądała podobnie, tym razem ceny rosną jednak dużo wolniej – mówi w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marta Baran, dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem w Carrefour Polska.

    Z badania SW Research dla Carrefoura wynika, że w tym roku na wyprawkę szkolną wydamy więcej niż przed rokiem. Ceny w lipcu były o niemal 11 proc. wyższe niż przed rokiem, a w kategorii edukacja wzrost przekroczył 13 proc. w ujęciu rocznym.  

    –  Aż 70 proc. rodziców w tym roku planuje wydać między 300 a 700 zł na artykuły szkolne dla swoich dzieci. Poniżej 300 zł i między 700 a 900 zł deklaruje po ok. 10 proc. respondentów, natomiast 9 proc. rodziców planuje wydać ponad 900 zł – wylicza ekspertka.

    Kryterium ceny to najważniejsza kwestia dla niemal 81 proc. rodziców. Ma ono znaczenie zwłaszcza w kontekście wyboru miejsca zakupu wyprawki. Ponad połowa Polaków kompletuje ją w dyskontach, 40 proc. wybiera hipermarkety, podobny odsetek decyduje się na specjalistyczne sklepy papiernicze, a 31 proc. – supermarkety.

     Ceny mają ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Klienci nie chcą natomiast zrezygnować z dobrej jakości produktów wybieranych dla swoich pociech, w związku z tym szukają miejsc, gdzie są w stanie to pogodzić – tłumaczy Marta Baran. – Dobrym rozwiązaniem na trudne czasy są produkty marek własnych, które według danych Carrefoura są tańsze nawet o 30 proc. w stosunku do ich markowych odpowiedników.

    Niemal 60 proc. rodziców przed zakupami porównuje oferty różnych sklepów. Ponad połowa sprawdza oferty w gazetkach promocyjnych, co trzeci korzysta z polecenia od znajomych.

    – Sklepy organizują specjalne strefy z artykułami szkolnymi, gdzie można znaleźć szeroki wybór artykułów do szkolnej wyprawki. Zachęcamy do wizyty w sklepach, najszersza oferta będzie u nas dostępna do połowy września – mówi ekspertka Carrefoura.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

    Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

    Konsument

    W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

    W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

    Firma

    Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

    Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.