Mówi: | Tomasz Frączek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej
2,5 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług assistance. To prawie o połowę więcej niż w 2014 roku. Coraz więcej osób wie też, czym jest assistance i kiedy może się przydać. Najchętniej korzystano z pomocy medycznej, co jest dużą zmianą, bo do tej pory assistance kojarzony był głównie ze wsparciem dla kierowców. Dużą popularnością cieszą się również assistance domowy i turystyczny. Pakiet usług proponowanych przez firmy się powiększa – nowością w ofercie będą m.in. assistance dla rowerów, usługi dla seniorów czy telemedycyna.
– W tym roku do usługodawców assistance w Polsce zadzwoniło ponad 2,5 mln ludzi. Jeżeli popatrzymy, że większość tych osób żyje w rodzinach 3-4-osobowych, to mniej więcej 10 mln ludzi jest świadomych, że firma assistance przyszła z pomocą – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. – Wzrost jest niebagatelny, bo ponad 40-proc. W 2014 roku z assistance skorzystało 1,8 mln osób.
Jak wynika z badania IPSOS i Mondial Assistance, typowy konsument usług assistance to mieszkaniec dużego miasta, w przedziale wiekowym między 30 a 49 lat i wykształcony. Jedna trzecia użytkowników to pracownicy biurowi, wykwalifikowani specjaliści i osoby na stanowiskach kierowniczych. Wśród posiadaczy coraz więcej jest kobiet (wzrost o 7 pkt proc., dziś stanowią 50 proc. ogółu) i singli (wzrost o 4 pkt proc., do 14 proc.).
Coraz częściej z usług tych korzystają klienci banków (wzrost o 650 tys. osób). Pakiety assistance są bowiem dodawane do różnych produktów finansowych i ubezpieczeniowych, które posiada ponad 18 mln Polaków. Wciąż jednak ok. 40 proc. nie ma świadomości, w jaki sposób mogą skorzystać z assistance, choć z roku na rok statystyki te się poprawiają.
– Dawniej była kojarzona tylko z częścią komunikacyjną. Każdy miał assistance samochodowy, jak samochód się zepsuł, wzywana była pomoc. Dziś coraz częściej kojarzymy assistance ze wszystkimi możliwymi usługami pomocowymi. Są to m.in. usługi travelowe, czyli pomoc za granicą, na wakacjach, coraz więcej jest też usług domowych, np. kiedy zepsuje się pralka – wymienia Frączek.
Jednak statystyki z ubiegłego roku wskazują, że najpopularniejsze i najbardziej cenione stały się usługi medyczne, czyli np. wizyta domowa lekarza. W podziale na płci wygląda to trochę inaczej – dla mężczyzn wciąż najbardziej wartościowe jest assistance samochodowe, a dla kobiet – medyczne.
Pomoc firm oferujących assistance nie ogranicza się tylko do tych czterech segmentów. Klienci mogą liczyć m.in. na wsparcie concierge’a, który pomoże zaplanować podróż, kupi bilety do teatru, zamówi kwiaty, a nawet sprawdzi wynik meczu. Mogą także uzyskać pomoc w razie problemów ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD.
– Rynek nie śpi i assistance się rozwija również produktowo, chociażby o assistance rowerowy. W związku ze starzeniem się społeczeństwa będą rozwijać się dwa obszary – pewne specyficzne usługi dla seniorów oraz monitoring zdalny, czyli teleopieka – mówi prezes Mondial Assistance.
Zdecydowana większość posiadaczy assistance dostrzega atrakcyjność tych usług (ok. 75 proc.). Co więcej, blisko połowa osób, które nie mają takich pakietów, uważa również, że podnoszą one atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych.
– To są usługi, które się przekładają na lojalność wobec partnera, od którego kupiliśmy lub dostaliśmy ten pakiet. Jeżeli klient ma konto czy kredyt w banku albo polisę u danego ubezpieczyciela, a do tego dostał dodatkowe usługi, które przydadzą się w awaryjnych sytuacjach, to chętniej w danej instytucji czy firmie pozostanie, tym bardziej że odsetek zadowolenia klientów z usług assistance to 95 proc. – mówi Tomasz Frączek.
Czytaj także
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-24: Odsetki to za mało. Parlament Europejski chce, by zamrożone rosyjskie aktywa stopniowo wspierały Ukrainę
- 2025-03-19: Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-02-18: Pogłębia się brak wojskowych kadr medycznych. System ich kształcenia wymaga pilnej reformy
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.