Newsy

Aplikacje mobilne pomagają zaplanować podróż służbową. Zainteresowanie takimi rozwiązaniami szybko rośnie

2015-08-26  |  06:30

Przedsiębiorcy chcą, by organizacja podróży służbowych była coraz prostsza. Na rynku jest dostępnych coraz więcej narzędzi do samodzielnej rezerwacji oraz aplikacji mobilnych. Rozwiązania na smartfony i tablety pozwalają m.in. wprowadzać zmiany również podczas trwania podróży i szybko znaleźć poszukiwane miejsce czy sklep.

Innowacje w planowaniu podróży służbowych będą szły głównie w kierunku online. Wzbogacanie oferty turystycznej, która jest dostępna za pośrednictwem narzędzi do samodzielnej rezerwacji albo jest dostępna dla agenta, który w tradycyjny sposób będzie nam te rezerwacje robił, jest bardzo ważne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Rek, dyrektor generalny Amadeus Polska.

W ocenie Reka, coraz więcej podróżnych będzie też korzystać z aplikacji mobilnych. Taki trend jest już wyraźnie widoczny na rynku chińskim.

Duża część podróży rezerwowana jest z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych. Przez to, że chińscy podróżni mają bardzo łatwy dostęp do tanich smartfonów, aplikacje mobilne stały się bardzo popularne i zyskują popularność również w Europie. Chcemy być cały czas online, chcemy mieć na bieżąco informacje, chcemy wiedzieć, gdzie na lotnisku znaleźć przejście czy sklep, który nas interesuje – mówi Rek.

Wciąż przybywa aplikacji, które ułatwiają nie tylko planowanie, lecz także sam wypoczynek bądź wyjazd służbowy. Na rynku coraz więcej jest programów mobilnych, które pomagają najtaniej zarezerwować bilet lotniczy i hotel, sprawdzić recenzje pensjonatów lub wyszukać darmowe Wi-Fi.

Przemieszczając się, chcemy coraz częściej czuć się jak u siebie. Stąd wzrost popularności aplikacji informujących o komunikacji publicznej, ruchu w mieście, oraz o najlepszych i najtańszych restauracjach. Według specjalistów dzięki aplikacjom jeżdżenie do nowych miejsc nie będzie wiązać się już z podejmowaniem ryzyka i niepewnością.

To będzie coraz bardziej popularne. Ich wykorzystanie przyspiesza bardzo szybko – mówi Paweł Rek.

To odpowiada na zapotrzebowanie podróżujących. Z badania Amadeusa wynika, że wśród nich duża grupa to osoby nastawione na wykonanie zadania.

Dla nich istotne będzie to, żeby w sprawny sposób przedostać się z jednego miejsca na drugie, załatwić sprawę i wrócić. To oczywiście niekoniecznie muszą być osoby podróżujące służbowo, ale to mogą być ludzie, którzy jadą na jakieś rodzinne spotkanie albo wyjeżdżają w jakimś innym celu – wyjaśnia Paweł Rek.

Z badań Amadeusa wynika, że większość przedsiębiorców (75 proc.) oczekuje zmian w sposobie zarządzania podróżami służbowymi. Wielu z nich podkreśla, że powinno to być prostsze, szybsze i bardziej przejrzyste w procesie organizacji i wyceny. Chcieliby również, żeby nie było to obciążone formalnościami.

30 proc. firm i instytucji chciałoby korzystać z rozwiązań IT do zarządzania podróżami służbowymi, które pomagałby w ich organizacji od momentu wystawienia wniosku delegacyjnego, poprzez rezerwację podróży, aż po jej rozliczenie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.