Mówi: | Agnieszka Sałek |
Funkcja: | dyrektor ds. handlowych |
Firma: | Quick Service Logistics Polska |
Branża logistyczna inwestuje w powierzchnię magazynową. Duże natężenie inwestycji pod Warszawą
Niskie stopy procentowe i niskie czynsze wpływają na wzrost zainteresowania inwestorów polskim rynkiem nieruchomości magazynowo-przemysłowych. Firmy logistyczne dynamicznie rozbudowują swoje zasoby, żeby sprostać oczekiwaniom klientów z Polski i z zagranicy. QSL Polska, lider w logistyce żywności, otwiera nowy magazyn w podwarszawskim Błoniu. Okolice Błonia stają się jednym z najważniejszych hubów magazynowych w Polsce.
– Rozwijamy się niezwykle dynamicznie w całej Europie, także w Polsce. W tym roku obchodzimy trzecią rocznicę naszej operacji i pojawiła się potrzeba otworzenia nowego magazynu. Złożył się na to zarówno rozwój naszych dotychczasowych klientów, jak i rozpoczęcie współpracy z nowymi – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agnieszka Sałek, dyrektor ds. handlowych w Quick Service Logistics Polska.
Firma QSL, działająca w sektorze logistyki dla branży spożywczej, wynajmuje w Europie łącznie 163 magazyny o łącznej powierzchni ponad 3,3 mln mkw. na terenie 9 krajów. Obecnie w Polsce dysponuje dwoma magazynami i trzema centrami cross-dock (przeładunkowymi), obecnie rozbudowuje się w ramach parku P3 Błonie.
– Nowa lokalizacja znajduje się w pobliżu naszego obecnego magazynu. To nowoczesny budynek o powierzchni operacyjnej 9 tys. mkw., z trzema strefami składowania: magazyn suchy bez kontroli temperatury, chłodnia z przedziałem temperaturowym 1–4 st. C i mrożnia z przedziałem temperaturowym od -18 do -24 st. C. Dodatkowo będziemy tam mieli dużą przestrzeń biurową z pomieszczeniami biurowymi i socjalnymi dla naszych pracowników – zapowiada Agnieszka Sałek.
Dotychczas firma QSL wynajmowała w parku P3 Błonie 6 tys. mkw. W nowej, większej powierzchni ponad 4 tys. mkw. zajmie chłodnia i mroźnia. Blisko 0,5 tys. mkw. zajmie powierzchnia biurowa.
– Magazyn w Błoniu będzie naszym największym magazynem. Równie nowoczesne centrum o powierzchni 7 tys. mkw znajduje się w Sosnowcu. Z magazynu w Błoniu będziemy obsługiwali obszar Polski Centralnej i Północnej. Dodatkowo także klientów zagranicznych z krajów nadbałtyckich, Kazachstanu, Armenii i na południe od Polski, czyli z Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii – wymienia dyrektor ds. handlowych w QSL Polska.
Jak wynika z raportu Colliers International i Advisory Group TEST Human Resources, na koniec ubiegłego roku zasoby warszawskiego rynku magazynowo-przemysłowego wzrosły do 3 mln mkw., z czego 75 proc. znajduje się w strefach II i III, czyli w promieniu odpowiednio 15–30 km oraz 30–60 km od Warszawy. Największa koncentracja tego typu obiektów występuje właśnie w Błoniu, w Natolinie, pod Grodziskiem Mazowieckim i w okolicach Pruszkowa. Wszystkie te miejscowości są położone w bliskiej odległości od Autostrady A2, co ułatwia dojazd do centrum Warszawy, ale również na zachód i północ Polski
Rozwój działalności wymusza na firmach logistycznych także rozbudowę floty. Także QSL zapowiada, że zamierza zwiększyć liczbę pojazdów.
– W tym roku planujemy rozszerzenie naszej floty samochodowej. Będą to samochody zarówno typu daily przystosowane do obsługi klientów w ścisłych centrach miast, jak i samochody wielopaletowe przystosowane do transportu po całej Polsce – wskazuje Agnieszka Sałek.
QSL Polska obsługuje wiodące na rynku sieci kawiarń i restauracji, m.in. Starbucks, Burger King, KFC, Pizza Hut i Bobby Burger.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.