Mówi: | Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego |
Branża turystyczna chce przyciągnąć klientów poza sezonem. W marcu kolejny weekend zniżek na noclegi i atrakcje
Wyjazdy weekendowe i krótkoterminowe stanowią ok. 40 proc. wszystkich podróży Polaków. W promowaniu takiej aktywności hotele i pensjonaty, przewoźnicy, restauratorzy i inne firmy z branży turystycznej upatrują szans na zwiększanie zysków poza sezonem. Pomóc w tym ma kolejna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, podczas której turyści w całej Polsce mogą liczyć na rabaty sięgające co najmniej 50 proc. W poprzedniej edycji wzięło udział 165 tys. Polaków i 757 partnerów z całego kraju. Kolejny weekend zniżek odbędzie się 15–17 marca, a rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć udział w akcji, potrwa do 12 lutego.
– Turystyka weekendowa rośnie z roku na rok. Wzrost zamożności społeczeństwa wpływa na to, że więcej podróżujemy. Turystyka krótkookresowa to prawie 40 proc. wszystkich wyjazdów Polaków. Na wyjazdy weekendowe Polacy najchętniej wybierają duże miasta, takie jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław, które są w ścisłej czołówce, ale również inne regiony Polski, które są atrakcyjne turystycznie, przede wszystkim morze i góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Jak podkreśla, dla turystów bardzo ważna jest komplementarność oferty. Polacy nie szukają wyłącznie zakwaterowania, lecz także ciekawych atrakcji turystycznych, tanich sposobów dojazdu na miejsce, wygodnego transportu i dobrego jedzenia. Oferta gastronomiczna coraz częściej jest czynnikiem, który przyciąga turystów do danego regionu.
W tym roku po raz szósty POT chce zachęcić Polaków do krótkich, weekendowych wyjazdów poprzez akcję „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Główną zachęta dla turystów jest możliwość skorzystania ze zniżek sięgających minimum 50 proc.
– Na podstawie poprzednich edycji widzimy, że akcja mocno zachęca Polaków do wyjazdów weekendowych poza głównym sezonem turystycznym. Ostatnia edycja akcji była rekordowa. Ponad 165 tysięcy Polaków skorzystało z obniżonych cen. To ogromny wzrost liczby uczestników. Podczas pierwszej edycji akcji skorzystało z niej zaledwie 60 tys. osób – mówi Robert Andrzejczyk.
W 2018 roku z wiosennej i jesiennej edycji akcji POT oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki skorzystało niemal 300 tys. Polaków. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna planuje dodatkowo zwiększyć budżet na promocję akcji, stawiając mocny akcent na reklamę w mediach społecznościowych.
– Akcja „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” daje możliwość darmowej promocji przedsiębiorcom, którzy do niej przystępują. Trzeba też pamiętać, że jej głównym celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce, na czym przedsiębiorcy i instytucje uczestniczące bezpośrednio korzystają. W interesie wszystkich jest wydłużenie sezonu tak, żeby Polacy podróżowali nie tylko w wakacje i ferie zimowe, lecz także jesienią i wiosną – mówi Robert Andrzejczyk.
– Ta akcja została już zauważona w całej Polsce. Nie tylko coraz więcej hoteli, lecz także muzeów, teatrów czy restauracji dołącza do kampanii. My odbieramy ten projekt nie tylko jako akcję sprzedażową, lecz także marketingową, która powinna mieć swój dalszy ciąg za granicą. Jestem przekonany, że Polska Organizacja Turystyczna w przyszłości będzie gotowa na to, żeby promować Polskę poprzez ten pomysł również za granicą. Będziemy trzymać za to kciuki – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
Dzięki temu, że w akcji uczestniczą instytucje i przedsiębiorcy z różnych branż, turyści mają możliwość ułożenia sobie optymalnego planu podróży, korzystając ze zniżek na transport, zakwaterowanie czy bilety wstępu do atrakcji turystycznych.
Jednak organizatorzy podkreślają, że projekt to przede wszystkim niepoliczalne korzyści dla całej branży turystycznej i okołoturystycznej – przedsiębiorcy mogą pozyskać klientów i zapełnić obiekty również poza sezonem. POT zapewnia partnerom także wsparcie marketingowe w mass mediach i środkach transportu (np. filmy w pociągach Pendolino czy autobusach Polonus).
– Z roku na rok zainteresowanie akcją wśród naszych partnerów rośnie. Tymi partnerami są hotelarze, sieci restauracyjne, instytucje kultury, właściciele atrakcji turystycznych oraz firmy przewozowe. W ostatniej edycji uczestniczyło 757 partnerów i z każdą kolejną edycja obserwujemy wzrost o około 20 proc. Najważniejsze jest to, że ponad 90 proc. naszych partnerów wraca i bierze udział w kolejnych edycjach. Taki sam odsetek jest gotowy zarekomendować udział w tej akcji innym podmiotom – podkreśla prezes POT.
– W ten sposób budujemy nowy segment klientów. Cieszymy z każdego nowego gościa, który korzysta z tej promocji, bo liczymy, że ten gość do nas wróci albo zachęci innych do skorzystania z naszej oferty. Szósta edycja odbędzie się w połowie marca i jestem przekonany, że to będzie kolejny sukces, bo już słyszę od właścicieli i dyrektorów hoteli, że zainteresowane jest coraz większe – dodaje Gheorghe Marian Cristescu.
Wiosenna edycja akcji „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się w weekend 15–17 marca. Rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć w niej udział, potrwa do 12 lutego br., a sprzedaż ofert ruszy 28 lutego br.
– Zachęcamy wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje działające w branży turystycznej, jak i podmioty z branż powiązanych z turystyką, do zarejestrowania się na stronie polskazobaczwiecej.pl. Rejestracja trwa jedynie 5 minut – podkreśla Robert Andrzejczyk.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-06-10: Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.