Newsy

Citi rozszerza działalność w Polsce. W nowym centrum bankowości transakcyjnej pracę znajdzie 100 osób

2019-04-15  |  06:25

Aktualizacja, 16.04.2019, godz. 9:40

W centrum usług wspólnych Citi Service Center Poland pracuje już przeszło 4 tys. specjalistów. Bank zdecydował właśnie o rozszerzeniu jego zakresu działalności, dodając nowy obszar: TTS EMEA Front Office Hub, czyli jednostkę biznesową zajmującą się wsparciem klientów korporacyjnych na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.  W ciągu dwóch lat planuje stworzyć około 100-osobowy zespół, składający się m.in. ze specjalistów w zakresie zarządzania projektami i rozwoju produktów oraz fachowców od nowych technologii, w tym SAP i API. Jak podkreśla szef implementacji bankowości transakcyjnej Citi na region EMEA Mark McAteer – dotychczasowe dobre doświadczenia w Polsce i dostęp do wykwalifikowanej kadry naturalnie przesądziły o wyborze lokalizacji.

– Citi wybrało Warszawę na siedzibę swojego centrum obsługi dla bankowości transakcyjnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mark McAteer, szef implementacji bankowości transakcyjnej Citi na region EMEA.

W Polsce działa Citi Service Center Poland – centrum usług wspólnych, które rozpoczęło pracę w 2005 roku, zatrudniając na początek 57 pracowników. Teraz w CSC pracuje już ponad 4 tys. pracowników i jest to największy z tego typu zespołów Citi w regionie EMEA. W lokalizacjach w Warszawie i Olsztynie realizowane są wyspecjalizowane usługi dla klientów Citi w 94 krajach Europy, Azji, Afryki, Australii oraz obydwu Ameryk.

Bank postanowił właśnie rozszerzyć swoją obecność Polsce i rozbudować Citi Service Center Poland o nowy obszar: TTS Front Office Hub na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Będzie to zarazem pierwsza tego typu jednostka w Polsce. W ramach TTS Citi prowadzi operacje bankowości transakcyjnej i jest liderem tego sektora. Ma oddziały w ponad 100 krajach i każdego dnia obsługuje transakcje o wartości ponad 4 bln dol.

– Citi już od dawna prowadzi działalność na terenie Polski. Nasze centrum usług wspólnych, które znajduje się tu już od ponad 10 lat, zatrudnia ponad 4 tys. pracowników. Zatem rozszerzenie go o centrum obsługi klienta wydało się dla nas czymś zupełnie naturalnym – mówi Mark McAteer – Mamy bardzo pozytywne doświadczenia związane z prowadzeniem działalności w Polsce, mamy tu dostęp do dużej liczby dobrze wykształconych pracowników, którzy są nastawieni na wykonywanie swojej pracy na wysokim poziomie.

W związku z rozszerzeniem zakresu działalności swojego centrum, Citi prowadzi już rekrutację pracowników. W TTS EMEA Front Office Hub powstają nowe stanowiska m.in. w zakresie zarządzania projektami, prowadzenia rachunków i opracowywania produktów oraz w obszarze technicznej integracji klienta. W tym momencie w TTS EMEA Front Office Hub pracuje już 30-osobowy zespół, ale w ciągu dwóch lat liczba zatrudnionych ma już wzrosnąć do setki.

– Część z tych stanowisk zostanie obsadzona pracownikami przeniesionymi z naszego centrum obsługi w Londynie. Pozostałe obejmą nowi pracownicy. Będziemy poszerzać naszą pulę fachowców, zatrudniając specjalistów od nowych technologii, takich jak API – mówi Mark McAteer.

Do nowych ról w ramach TTS EMEA Front Office w Polsce Citi poszukuje przede wszystkim specjalistów z zakresu zarządzania projektami, opieki nad klientem i rozwoju produktów bankowych.

– Pod kątem wymaganych przez nas umiejętności nie szukamy tutaj stricte osób z wykształceniem bankowym. Chcemy jednak przyjąć doświadczonych specjalistów dysponujących, zależnie od pozycji, na którą aplikują, różnymi umiejętnościami, w tym m.in. z zakresu zarządzania projektami, obsługi klienta oraz komunikacji. Na bardziej techniczne stanowiska szukamy znajomości SAP, XML oraz API – mówi Mark McAteer.

Jak podkreśla, Citi to duża, zróżnicowana i globalna organizacja o ugruntowanej pozycji w przeszło 100 krajach, co czyni z niej perspektywiczne miejsce pracy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Edukacja

RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów

Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.