Mówi: | Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A. Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A. |
LC Corp spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Deweloper szuka nowych rynków na inwestycje biurowe i mieszkaniowe
Po zmianie akcjonariatu spółka chce kontynuować dotychczasowe tempo rozwoju. Prowadzi szereg inwestycji mieszkaniowych w największych miastach Polski. Posiadany bank ziemi daje potencjał oferty kilku tysięcy mieszkań. Firma realizuje też dwa projekty biurowe w Warszawie i Wrocławiu i cały czas obserwuje rynek pod kątem nowych szans inwestycyjnych. Poza dużymi miastami w obszarze jej zainteresowania są też rynki regionalne.
– W zakresie budownictwa mieszkaniowego chcielibyśmy utrzymać dotychczasową strategię dywersyfikacji. Jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce działamy na 5 podstawowych rynkach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto i w tej chwili ruszamy z inwestycjami w Katowicach. Tę strategię chcielibyśmy dalej rozwijać – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.
Jak podkreśla, wszystkie te ośrodki mają jeszcze duży potencjał rozwoju. Dlatego spółka chce utrzymywać na nich swoją obecność. Dziś realizuje na nich łącznie ponad 20 inwestycji mieszkaniowych.
– Nasz potencjał to oferta kilku tysięcy mieszkań. Poziom naszej sprzedaży od 2 lat utrzymuje się na poziomie 2 tys. mieszkań. Nie wykluczamy, że pojawią się również inne miejskie lokalizacje, nieco mniejsze i rozwijające się. W tej chwili monitorujemy rynek – mówi Dariusz Niedośpiał.
Poza inwestycjami mieszkaniowymi, prowadzonymi w 5 polskich miastach, spółka LC Corp jest też aktywna na rynku nieruchomości komercyjnych. W portfelu ma łącznie około 50 tys. mkw. powierzchni handlowej oraz 150 tys. mkw. powierzchni biurowej, łącznie z aktualnie prowadzonymi projektami.
– W tej chwili realizujemy dwa projekty biurowe: Wola Retro w Warszawie liczący 24,5 tys. mkw. oraz Retro Office House na ul. Piłsudskiego, w samym centrum Wrocławia, tuż przy kinie Capitol. Moim zdaniem to jeden z najlepiej zlokalizowanych biurowców we Wrocławiu. Mamy już ponad 70 proc. skomercjalizowania, a pozostało jeszcze ponad 8 miesięcy do zakończenia budowy – mówi Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A.
Deweloperska spółka podkreśla, że cały czas analizuje rynek, poszukując nowych możliwości inwestycyjnych. Bezpieczeństwo takich inwestycji gwarantuje wysoki stopień komercjalizacji inwestycji jeszcze przed startem.
– Cykl od zakupu do rozpoczęcia budowy nie przekracza zwykle roku. Zwykle w momencie rozpoczęcia budowy chcemy mieć około 30 proc. skomercjalizowanej powierzchni. Cały czas analizujemy rynek, szukamy nowych projektów. Rozglądamy po rynkach wrocławskim, warszawskim, kilku rynkach regionalnych i szukamy szans – patrzymy, kogo możemy tam wprowadzić, zaczynamy rozmowy, sprawdzamy rynek, podejmujemy decyzję, kupujemy, projektujemy i budujemy – mówi Tomasz Wróbel.
LC Corp to notowana na warszawskim parkiecie spółka zgodnie z raportem giełdowym, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 42,7 mln zł zysku netto.
Do września właścicielem spółki deweloperskiej był biznesmen Leszek Czarnecki. We wrześniu jeden z najbogatszych Polaków sprzedał swój pakiet 51,17 proc. akcji i złożył rezygnację z funkcji przewodniczącego rady nadzorczej LC Corp. Swoje zaangażowanie udziałowe w spółce zwiększyły natomiast Otwarte Fundusze Emerytalne oraz m.in. fundusze zarządzane przez Altus oraz i Quercus TFI.
Czytaj także
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-16: UE walczy z kryzysem mieszkaniowym. Problemem jest brak dostępnych mieszkań i wysokie czynsze
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-26: W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.