Newsy

Nowa marka rodziny Kruków. Butiki z biżuterią Ani Kruk startują w kolejnych miastach

2012-11-20  |  06:25
Mówi:Ania Kruk
Funkcja:Dyrektor Artystyczna
Firma:Ania Kruk
  • MP4

    Chcemy przyciągnąć do sklepów dziewczyny i kobiety, które rzadko mogą sobie pozwolić na zakup złota czy drogocennych kamieni – zapewniają właściciele i pomysłodawcy nowej marki, Ania Kruk. Nowy rodzinny biznes rodziny Kruków to przede wszystkim oryginalne materiały i autorskie pomysły różnych projektantów, w tym dyrektor artystycznej marki, Ani Kruk.

    Ania Kruk stawia na  oryginalność pomysłów i niestandardowe materiały.

     – To są przede wszystkim materiały takie, jak rzemienie, ceramika, żywica. Szukamy materiałów, które byłyby niestandardowe w złotnictwie, żeby się wyróżnić i żeby w ten sposób obniżyć trochę cenę produktu, a tym samym trafić do dziewczyn, które na taką tradycyjną biżuterię ze złotem i diamentami mogą sobie pozwolić rzadziej – przyznaje Ania Kruk, córka Wojciecha Kruka i dyrektor artystyczna nowej marki.

    Ceny proponowanej biżuterii wahają się w granicach 25 zł – 300 zł. 

     – Chcemy, by był to butik, do którego dziewczyny mogą wpadać przechodząc, po drodze, ponieważ ceny są na tyle przystępne, że mogą sobie na to pozwolić, a nie jest to wyprawa raz na pół roku po wybrany produkt do naszego salonu – podkreśla Ania Kruk.

    Jednocześnie zapewnia, że firma stawia na jakość. Część materiałów jest sprowadzana z zagranicy, ale raczej nie są to chińskie produkty, a np. francuskie.  Cały proces projektowy i produkcyjny odbywa się jednak już w Polsce.

     – To dla nas ważne, żeby przez naszą działalność aktywować małe warsztaty, z którymi współpracujemy, żeby stawiać na rozwój przedsiębiorstw w Polsce – podkreśla dyrektor artystyczna marki. – Współpracujemy z 20 małymi warsztatami w Poznaniu i okolicach. Do końca roku na pewno liczba ta wzrośnie to do około 30.

    Ania Kruk zaznacza, że jej sklepy to nie galeria autorska. Razem z bratem, Wojciechem jr. Krukiem, stara się budować markę, która sprzedaje różne produkty, również od innych projektantów.

     – Ja jestem dyrektorem artystycznym w naszej firmie, więc czuwam nad całością wizerunku, ale też odpowiadam za materiały graficzne i stronę projektową. W tej chwili skupiamy się na umocnieniu w oczach odbiorcy naszej marki, żeby zaczął ją rozpoznawać, żeby się z nami zaprzyjaźnił. Później może zaczniemy współpracować z innymi markami na zasadzie partnerskiej współpracy, ale wątpię, żeby doszło do tego, żebyśmy umieszczali nasze produkty w butikach innych marek – twierdzi Ania Kruk.

    Budowanie relacji z klientami to najbliższy cel firmy. Ponieważ są to zwykle młode kobiety, właściciele chcą do nich dotrzeć m.in. przez bloga o działalności firmy czy Facebooka.

    Produkty marki są już dostępne w sklepach w Poznaniu, Łodzi i Częstochowie. Następne butiki powstają w Warszawie (za kilka dni otwarcie w Galerii Mokotów) i Krakowie (Galeria Krakowska). Dziś odbędzie się oficjalna prezentacji marki w stolicy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

    Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

    Prawo

    Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

    Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

    Firma

    Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

    Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.