Newsy

PKO BP po przejęciu przekształci Nordea Bank w bank hipoteczny

2013-06-28  |  06:55
Mówi:Zbigniew Jagiełło
Funkcja:Prezes zarządu
Firma:PKO BP
  • MP4
  • PKO Bank Polski po przejęciu Nordea Banku chce rozwijać działalność hipoteczną. Na bazie banku Nordea w Trójmieście powstanie bank hipoteczny. Prezes PKO BP zapewnia, że dotychczasowi pracownicy nie muszą obawiać się redukcji zatrudnienia. PKO BP chce także rozwijać sprzedaż produktów ubezpieczeniowych.

     – Chcemy zintegrować bank Nordea z PKO Bankiem Polskim. Na bazie licencji banku Nordea zbudować bank hipoteczny z siedzibą w Trójmieście. Chcemy wykorzystać Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Nordea do silnej współpracy z bankiem i znaleźć partnera strategicznego w zakresie ubezpieczeń, żeby współpracować lepiej i efektywniej w zakresie bancassurance w PKO Banku Polskim. Chcemy doprowadzić do integracji firmy Nordea Finance z naszą silną spółką leasingową PKO Leasing – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP.

    Na pewno nie uda się zachować marki Nordea, która należy do silnej grupy skandynawskiej. Jagiełło podkreśla, że PKO BP chce tworzyć silny bank hipoteczny, korzystając ze struktury Nordei w Trójmieście. Ważne jest też doświadczenie skandynawskiego banku w ubezpieczeniach i leasingu. Również w zakresie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej decyzje będą podejmowane w taki sposób, by wykorzystać połączone siły obydwu banków.

    W zakresie bankowości detalicznej oddziały banków zostaną zintegrowane. To dobra wiadomość dla pracowników Nordei i PKO BP, bo, jak zapewnia Jagiełło, zwolnienia nie są planowane.

    W bankowości detalicznej widzimy pełną integrację oddziałów banku Nordea z naszym bankiem. Nie przewidujemy żadnych specjalnych ruchów kadrowych. Pojawią się oferty pracy związane z tworzeniem na bazie banku Nordea w Trójmieście banku hipotecznego – zapowiada prezes PKO BP.

    PKO BP ma ok. 15 proc. udziału w polskim rynku. Przejęcie Nordei ma go zwiększyć. Jagiełło uważa, że mając 20 proc. udziału w rynku PKO BP nie będzie już musiał szukać okazji do przejęć i zajmie się rozwojem swoich usług.

      Skala naszej działalności w Polsce jest poniżej naszych aspiracji. Chcemy ją zwiększać przez przejęcia czy przez wzrost organiczny i to czynimy bardzo dobrze. Uważam, że bank, który ma mniej więcej 20 proc. udziału w rynku jest wystarczająco duży, aby nie musiał już myśleć w perspektywie zdobywania rynku, tylko optymalizacji jakościowej i ilościowej zasobów, które posiada – podkreśla Jagiełło.

    Umowę o przejęciu Nordei przez PKO BP podpisano 12 czerwca. Transakcja jest warta ponad 2,8 mld zł. Jagiełło zapowiada, że natychmiast po otrzymaniu zgody UOKiK-u rozpoczną się zmiany.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.