Newsy

Polska chmura coraz większa

2013-10-03  |  06:40
Mówi:Rafał Roszak
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:e24cloud
  • MP4
  • Liczba klientów korzystających z pierwszej polskiej chmury publicznej wzrosła w ciągu roku o prawie 40 proc. – poinformowała firma e24cloud. Ponad 80 proc. jej użytkowników to spółki z sektora MŚP. Najaktywniej z rozwiązań cloud computingu korzystają obecnie agencje reklamowe i interaktywne (34 proc.) oraz firmy z sektora internet software house (23 proc.). Rosnące zainteresowanie usługami w chmurze to przede wszystkim efekt wzrostu świadomości i zaufania przedsiębiorców.

     – Korzystanie z usług cloud computingu jest 2,5 razy efektywniejsze niż praca w tradycyjnym modelu – podkreślają przedstawiciele e24cloud. – Rozwijając bezpieczeństwo swoich usług, od 2 października e24cloud, jako pierwsza polska chmura, daje możliwość utrzymywania serwerów w dwóch lokalizacjach, dotychczasowej Beyond w Poznaniu albo nowej, Data Center Plix w Warszawie. Firma zaprezentowała także nowe możliwości dopasowywania usług w chmurze i aplikację mobilna do zarządzania infrastrukturą.

    Dla firm chmura oznacza przede wszystkim oszczędności i likwidację finansowych barier wejścia na rynek. To szczególnie ważne w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw, w tym start-up’ów, przekonują przedstawiciele e24cloud.

    – Wśród firm, które najchętniej wykorzystują chmurę obliczeniową, możemy wymienić firmy dostarczające rozwiązania w zakresie e-commerce, agencje reklamowe i sektor internet software house (firmy tworzące aplikacje internetowe), czyli wszystkie te przedsiębiorstwa, które muszą działać szybko i bardzo elastycznie reagować na potrzeby rynku. Często funkcjonują w dużym zakresie geograficznym, nie tylko na polskim rynku, ale również poza granicami naszego kraju – mówi Rafał Roszak, dyrektor marketingu firmy e24cloud.

    Chmura daje małym i średnim firmom możliwość konkurowania z wielkimi potentatami. Jak wyjaśnia Roszak, ponad 80 proc. klientów e24cloud to reprezentanci sektora MŚP.

    – Kiedyś, by konkurować z dużą korporacją lub ze swoim odpowiednikiem z zagranicy, małe firmy musiały podjąć bardzo duże inwestycje, co często było poza ich zasięgiem – mówi dyrektor marketingu e24cloud. – Obecnie dzięki rozwiązaniom chmurowym, małe i średnie przedsiębiorstwa mają dostęp do tej samej technologii, co ich olbrzymi konkurenci, bez potrzeby takich nakładów finansowych.

    Według analiz firmy, korzystanie z usług cloud computingu jest 2,5 razy efektywniejsze niż praca w tradycyjnym modelu. Nic dziwnego, że rosnąca świadomość przedsiębiorców oraz wzrost zaufania do bezpieczeństwa rozwiązań cloud computingu sprzyja szybkiemu rozwojowi tego rynku.

    – Ważny trend na rynku cloud computingu, związany jest z bezpieczeństwem, zarówno od strony formalnej, jak i fizycznej infrastruktury. Wynika to przede wszystkim z edukacji i rosnącej świadomości na temat tego, czym chmury obliczeniowe są i w jaki sposób można je efektywnie w ramach przedsiębiorstwa wykorzystać – mówi Roszak.

    Jednym z najważniejszych elementów bezpieczeństwa infrastruktury w chmurze jest rozproszenie geograficzne, dlatego e24cloud, jako pierwsza firma w Polsce oferuje możliwość utrzymywania serwerów w dwóch lokalizacjach. Klienci mogą wybierać pomiędzy infrastrukturą i łączem Beyond w Poznaniu albo nową lokalizacją – Data Center Plix w Warszawie.

    – Druga lokalizacja daje naszym klientom dużo większą elastyczność działania ze względu na możliwość wykorzystania dwóch, niezależnych serwerowni dla stworzenia swojej infrastruktury. Druga lokalizacja to też możliwość bliższego wyjścia do klienta i dostarczenia mu infrastruktury sieciowej bliżej jego miejsca działania – zapewnia Rafał Roszak.

    e24cloud jako pierwsza firma w Polsce zdecydowała się także na wprowadzenie rozwiązania pozwalającego na dowolną konfigurację pamięci RAM i mocy obliczeniowej. Firma zaprezentowała również nową, bezpłatną aplikację mobilną do zarządzania infrastrukturą. Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

    Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

    Polityka

    Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

    Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.