Newsy

Polska jednym z najważniejszych rynków dla IBM. Firma docenia pracowników i poziom uczelni wyższych

2013-06-11  |  06:42
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • Polska to najważniejszy rynek w regionie dla IBM-u – zapewniają władze firmy. Tak tłumaczą inwestycje w naszym kraju prowadzone na dużą skalę. To nie tylko kwestia wielkości rynku – IBM docenia również wykwalifikowaną kadrę w dziedzinie IT oraz dobry poziom uczelni wyższych. Ambitny biznesplan zakłada m.in. rozwój terytorialny: w tym i ubiegłym roku firma otworzyła kilka oddziałów, m.in. w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdańsku.

     – Polska jest dla nas bardzo ważna. To pojawia się w każdej naszej wewnętrznej dyskusji o tym kraju, ponieważ jest to bardzo duży rynek. Nasza obecność tu to bardzo duża szansa dla nas, ale też dla ludzi stąd: dla studentów, dla naszych klientów i partnerów – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Najnowszą inwestycją IBM-u w Polsce jest centrum w Katowicach. Od czterech lat działa także Centrum Dostarczania Usług we Wrocławiu – jedno z dziesięciu na świecie i dwóch w Europie. Firma tylko w zeszłym roku otworzyła oddziały we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Katowicach, a w tym roku w Gdańsku.

     – Zatrudniamy najlepszych inżynierów i specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa – dodaje Bartunek. – To są zobowiązania, które już w Polsce mamy, ale do tego dochodzi bardzo ambitny biznes plan, dlatego też staramy się rozwijać geograficznie.

    Bartunek podkreśla, że znaczenie Polski dla IBM-u wynika nie tylko z tego, że to największy rynek w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Równie ważna jest wykwalifikowana kadra specjalistów, szczególnie z dziedziny IT. Bartunek zauważa, że Polacy są cenieni jako pracownicy, ponieważ mają wysokie standardy pracy. Do tego IBM docenia polskie szkolnictwo wyższe, które według Bartunka jest bardzo konkurencyjne.

     – Polskę traktujemy jako jeden z naszych największych rynków z ogromnym potencjałem. Mamy podobne, ale nie w takiej skali, centra usług np. w Czechach, Bułgarii czy Rumunii, ale Polska z tej perspektywy pozostaje krajem najwyższejuwagi w Europie Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Bartunek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.