Newsy

Polska jednym z najważniejszych rynków dla IBM. Firma docenia pracowników i poziom uczelni wyższych

2013-06-11  |  06:42
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • Polska to najważniejszy rynek w regionie dla IBM-u – zapewniają władze firmy. Tak tłumaczą inwestycje w naszym kraju prowadzone na dużą skalę. To nie tylko kwestia wielkości rynku – IBM docenia również wykwalifikowaną kadrę w dziedzinie IT oraz dobry poziom uczelni wyższych. Ambitny biznesplan zakłada m.in. rozwój terytorialny: w tym i ubiegłym roku firma otworzyła kilka oddziałów, m.in. w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdańsku.

     – Polska jest dla nas bardzo ważna. To pojawia się w każdej naszej wewnętrznej dyskusji o tym kraju, ponieważ jest to bardzo duży rynek. Nasza obecność tu to bardzo duża szansa dla nas, ale też dla ludzi stąd: dla studentów, dla naszych klientów i partnerów – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Najnowszą inwestycją IBM-u w Polsce jest centrum w Katowicach. Od czterech lat działa także Centrum Dostarczania Usług we Wrocławiu – jedno z dziesięciu na świecie i dwóch w Europie. Firma tylko w zeszłym roku otworzyła oddziały we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Katowicach, a w tym roku w Gdańsku.

     – Zatrudniamy najlepszych inżynierów i specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa – dodaje Bartunek. – To są zobowiązania, które już w Polsce mamy, ale do tego dochodzi bardzo ambitny biznes plan, dlatego też staramy się rozwijać geograficznie.

    Bartunek podkreśla, że znaczenie Polski dla IBM-u wynika nie tylko z tego, że to największy rynek w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Równie ważna jest wykwalifikowana kadra specjalistów, szczególnie z dziedziny IT. Bartunek zauważa, że Polacy są cenieni jako pracownicy, ponieważ mają wysokie standardy pracy. Do tego IBM docenia polskie szkolnictwo wyższe, które według Bartunka jest bardzo konkurencyjne.

     – Polskę traktujemy jako jeden z naszych największych rynków z ogromnym potencjałem. Mamy podobne, ale nie w takiej skali, centra usług np. w Czechach, Bułgarii czy Rumunii, ale Polska z tej perspektywy pozostaje krajem najwyższejuwagi w Europie Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Bartunek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Polityka

    Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

    Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.