Newsy

Polskie firmy coraz częściej angażują się w działalność społeczną

2013-11-15  |  06:45
Mówi:Zbigniew Kamieński
Funkcja:zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Przemysłu
Firma:Ministerstwo Gospodarki
  • MP4
  • Ministerstwo Gospodarki chce wspierać działalność społeczną polskich firm. Resort pracuje też nad wsparciem innowacyjności i kładzie nacisk na komercjalizację wyników wszystkich badań. Dzięki temu firmy będą miały własne zaplecza naukowo-badawcze.

     – Chcemy rozwijać to spojrzenie innowacyjności społecznej. Dla nas innowacyjność w każdym wymiarze jest czymś niezbędnym dla rozwoju kraju. Jeżeli byśmy nie poszli tą drogą, to raczej bardzo szybko byśmy stanęli w miejscu. Tworzymy całą nadbudowę tego podejścia innowacyjnego, zaczynając od strategii innowacyjności gospodarki – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Zbigniew Kamieński, zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki.

    Głównym celem resortu jest zwiększenie stopnia komercjalizacji wyników badań. Oznacza to skuteczniejsze wprowadzanie ich w życie, a także większy wpływ przedsiębiorców na prowadzone badania. Kamieński przewiduje, że po wdrożeniu programu ministerstwa docelowo wszystkie prace badawczo-rozwojowe powinny kończyć się komercjalizacją.

    Oznacza to, że przedsiębiorcy będą mieli znacznie więcej do powiedzenia na etapie wyboru kierunku badań.

     – Chcemy, żeby zarówno duże, jak i mniejsze firmy miały swoje własne zaplecze naukowo-badawcze, bo wtedy będą bardziej zaangażowane w proces pełnego przejścia od badań do komercjalizacji – dodaje Kamieński.

    Zauważa, że przedsiębiorcy nie tylko chętnie angażują się we współpracę z naukowcami, ale także prowadzą coraz bardziej odpowiedzialną społecznie działalność. Kamieński ocenia, że w tym obszarze Polska jest jednym z liderów w Unii Europejskiej. Resort gospodarki promuje taką działalność i współpracuje z wieloma organizacjami.

     – Firmy są bardzo zaangażowane, rozumieją, że to nie jest tylko kwestia filantropii, ale szerszego spojrzenia na prowadzoną przez nich działalność. Bardzo dobrze, że upatrują w tym swoją wizję rozwojową. Uczestniczą w finansowaniu przedszkoli czy interesują się poprawą standardu życia pewnej grupy społecznej, ale to jest coś więcej. To jest coś, co wynika z otwartego myślenia biznesu o spojrzeniu społecznym – zaznacza Kamieński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.