Newsy

Polskie firmy coraz częściej angażują się w działalność społeczną

2013-11-15  |  06:45
Mówi:Zbigniew Kamieński
Funkcja:zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Przemysłu
Firma:Ministerstwo Gospodarki
  • MP4
  • Ministerstwo Gospodarki chce wspierać działalność społeczną polskich firm. Resort pracuje też nad wsparciem innowacyjności i kładzie nacisk na komercjalizację wyników wszystkich badań. Dzięki temu firmy będą miały własne zaplecza naukowo-badawcze.

     – Chcemy rozwijać to spojrzenie innowacyjności społecznej. Dla nas innowacyjność w każdym wymiarze jest czymś niezbędnym dla rozwoju kraju. Jeżeli byśmy nie poszli tą drogą, to raczej bardzo szybko byśmy stanęli w miejscu. Tworzymy całą nadbudowę tego podejścia innowacyjnego, zaczynając od strategii innowacyjności gospodarki – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Zbigniew Kamieński, zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki.

    Głównym celem resortu jest zwiększenie stopnia komercjalizacji wyników badań. Oznacza to skuteczniejsze wprowadzanie ich w życie, a także większy wpływ przedsiębiorców na prowadzone badania. Kamieński przewiduje, że po wdrożeniu programu ministerstwa docelowo wszystkie prace badawczo-rozwojowe powinny kończyć się komercjalizacją.

    Oznacza to, że przedsiębiorcy będą mieli znacznie więcej do powiedzenia na etapie wyboru kierunku badań.

     – Chcemy, żeby zarówno duże, jak i mniejsze firmy miały swoje własne zaplecze naukowo-badawcze, bo wtedy będą bardziej zaangażowane w proces pełnego przejścia od badań do komercjalizacji – dodaje Kamieński.

    Zauważa, że przedsiębiorcy nie tylko chętnie angażują się we współpracę z naukowcami, ale także prowadzą coraz bardziej odpowiedzialną społecznie działalność. Kamieński ocenia, że w tym obszarze Polska jest jednym z liderów w Unii Europejskiej. Resort gospodarki promuje taką działalność i współpracuje z wieloma organizacjami.

     – Firmy są bardzo zaangażowane, rozumieją, że to nie jest tylko kwestia filantropii, ale szerszego spojrzenia na prowadzoną przez nich działalność. Bardzo dobrze, że upatrują w tym swoją wizję rozwojową. Uczestniczą w finansowaniu przedszkoli czy interesują się poprawą standardu życia pewnej grupy społecznej, ale to jest coś więcej. To jest coś, co wynika z otwartego myślenia biznesu o spojrzeniu społecznym – zaznacza Kamieński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Ochrona środowiska

    Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

    Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

    Media i PR

    Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

    Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.