Newsy

(Relacja) Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu według Bloomberg Businesweek Polska

2012-08-14  |  06:40

Nagrody „Bloomberg Businessweek Polska” rozdane. Redakcja nagrodziła 20 najlepszych prezesów polskich firm, małych i dużych, które rozwijają się mimo spowolnienia gospodarczego. – To są osoby, które mogą przeprowadzić naszą gospodarkę w miarę suchą stopą po tym, co na nasz kraj może się rozlać – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny „BBWP”.

Na liście TOP 20 „Bloomberg Businessweek Polska” znaleźli się: Wojciech Balczun (PKP Cargo), Jørgen Bang-Jensen (P4, Play), Norbert Biedrzycki (Sygnity), Krzysztof Bobrowski (OSG Records Management Group), Marek Cywiński (Kapsch Telematic Services), Zbigniew Jagiełło (PKO BP), Krzysztof Kalicki (Deustche Bank Polska), Andrzej Klesyk (PZU), Piotr Krupa (KRUK), Dominik Libicki (Cyfrowy Polsat), Leszek Niemycki (Deutsche Bank PBC), Paweł Olechnowicz (Lotos), Maciej Owczarek (ENEA), Artur Radwan (Koleje Mazowieckie), Miroslav Rakowski (T-Mobile), Sławomir Sikora (Citi Handlowy), Ludwik Sobolewski (GPW), Cezary Stypułkowski (BRE Bank), Herbert Wirth (KGHM), Maciej Witucki (Orange Polska).

Jak przyznaje redaktor naczelny „Bloomberg Businessweek Polska”, są to wyróżnienia za to, co niektórym już teraz wydaje się niemożliwe do osiągnięcia.

 – Nadchodzą czasy, które będą weryfikowały umiejętności. Jak słusznie powiedział jeden z nagrodzonych, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, to, co teraz dzieje się w gospodarce to uwertura do tego, co może dziać się w przyszłości – podkreśla Cezary Szymanek.

Tym bardziej w dobie spowolnienia gospodarczego potrzebni są menedżerowie, którzy nie tylko potrafią oprzeć się kryzysowi, ale i na nim zyskać.

 – Trzymajmy więc kciuki za takich ludzi, jakich nagrodziliśmy, bo to są osoby, które mogą naszą gospodarkę przeprowadzić w miarę suchą stopą przez to, co może się przez nasz kraj przelać – przekonuje redaktor naczelny „BBWP”.

Zgodnie z werdyktem głosujących najlepszy menedżer na czas kryzysu powinien być: odważny, by nie ulegać ogólnej panice i stawiać czoła przeciwnościom; rzeczowy, odporny, zdystansowany, charyzmatyczny, by pociągnąć za sobą ludzi.

 – To, co musi cechować dobrego menedżera, to ostrożność w podejmowaniu decyzji. Niepewność jest dziś zdecydowanie większa, więc każda decyzja obarczona jest ryzykiem – uważa Jacek Socha, wiceprezes PwC. –Menedżer na czas kryzysu to przede wszystkim to osoba, która umie podejmować decyzje, czyli przeanalizuje warianty, podejmie decyzje i weźmie za nią odpowiedzialność.

 – Spokój i konsekwencja to recepta na sukces. Odpowiadam za przeszło 30 tysięcy ludzi, więc sobie nie wyobrażam, żebym wykonywał jakieś nerwowe ruchy. Jeśli widzą we mnie spokojnego człowieka, który wie, czego chce i idzie do przodu, to jest naprawdę duży plus – zapewnia jeden z nagrodzonych, Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź.

Laureaci nagrody zgodnie podkreślają, że relacje z pracownikami i wzajemne zaufanie to klucz do sukcesu.

 – Myślę, że w tym okresie kryzysowym udało nam się – nam jako grupie, bo prezes bez grupy ludzi nie ma znaczenia – z bardzo młodym zespołem stworzyć firmę, zrealizować projekt w bardzo krótkim czasie i obsługiwać system, który w okresie krótszym niż dwa lata zwróci się w stosunku do nakładów dotychczas poniesionych – podkreśla nagrodzony Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

Lista TOP 20 powstała na podstawie sondażu, w którym głosowali doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż. „Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.