Newsy

Robert Zagożdżon: Prawdziwe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym odnoszą ludzie, którzy mają odwagę. Bez tej cechy, wszystkie inne przestają mieć znaczenie

2015-06-22  |  06:15
Mówi:Robert Zagożdżon
Funkcja:biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm
  • MP4
  • Lepiej zaryzykować i przegrać niż postępując ostrożnie, zadowolić się zachowywaniem swojego status quo – powiedział nam przedsiębiorca i coach Robert Zagożdżon. Biznesmen, który sam odniósł spory sukces finansowy, uważa, że należy aktywnie badać granice swoich możliwości, by móc je w pełni wykorzystać.

    Robert Zagożdżon jest m.in. twórcą wartych ponad 100 mln euro firm European Energy Center i Investment Union. Jak sam deklaruje, w biznesie kieruje się często wewnętrznym głosem serca i intuicją. Za klucz do sukcesu firmy uważa odwagę.

    – To odwaga jest początkiem wszystkiego mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm. – Żeby lepiej coś zrozumieć, dobrze jest spojrzeć na to z przeciwnej pozycji. Przeciwieństwem odwagi jest strach. Jeżeli nasze działania w życiu wynikają ze strachu, jeżeli motywacją jest strach, to poszukujemy automatycznie bezpieczeństwa, wygody i komfortu. Wtedy staramy się zachowywać swój status quo i nasze potencjalne osiągnięcia idą w tym kierunku. Osiadamy trochę na mieliźnie, a nie o to w nim chodzi…

    Dlatego według niego lepiej czasami podjąć ryzyko i przegrać, niż pielęgnować stagnację i brak spełnienia w życiu. A potem podnieść się i podjąć wyzwanie bycia kreatorem, głównym aktorem w filmie pt. „ Moje Życie”.

    – Jeżeli podejmujemy zbyt duże wyzwania, przekraczające nasze możliwości, to czasami przegrywamy. Ale jeżeli realizujemy tylko te niewielkie wyzwania, to tak naprawdę nigdy nie osiągniemy maksimum, raczej popadniemy w apatię. Odwaga, by zmienić swoje życie, by zacząć spełniać marzenia, być autentycznym, to droga do szczęścia.

    Robert Zagożdżon, entuzjasta gry w golfa, uważa też, że gra ta daje możliwość poznania siebie i partnera biznesowego, dzięki czemu w ciągu kilku godzin wspólnej rozgrywki można się przekonać, czy ktoś będzie w relacjach biznesowych słowny, uczciwy, solidny, odważny i roztropny. Podczas klasycznej rozgrywki jest dość czasu oraz okazji, by zaobserwować, jak podejmuje on decyzje, a nawet jakimi motywacjami się kieruje.

    – Po każdym uderzeniu, po każdym wyborze kija, miejsca i sposobu uderzenia widać, jakie wartości reprezentuje ten człowiek  zwraca uwagę biznesmen. – Dla tych 4-5 godzin, kiedy z nim gram, kiedy z nim obcuję, kiedy mamy wspólną drogę i podejmujemy różnego rodzaju decyzje, poznajemy się dość dobrze. Poznajemy swoje wartości, wiemy, na ile, kto jest zdolny ryzykować, na ile, kto jest uczciwy w tym, co robi, nie tylko w golfie, lecz także w życiu. Po prostu runda golfa jest odzwierciedleniem życia. Potrafię ze swojej rundy golfa bardzo wiele się o sobie dowiedzieć, podobnie o tych, z którymi gram.

    Swoje przemyślenia właściciel spółki Energia dla Firm zawarł w książce „Bogiem a prawdą”. Jak tłumaczy, osoby z jego otoczenie chciały poznać jego sposób na życiowe i biznesowe spełnienie.

    – Pozornie proste pytania i odpowiedzi na nie, to zawartość tej książki. Zachęcam moich czytelników do bycia autentycznym, prawdziwym, do bycia odważnym. A to wszystko poparte jest moimi osobistymi doświadczeniami i metamorfozą, którą przeszedłem. Stąd wiem, że wszystko w życiu jest możliwe i proste – jeśli tylko ma się odwagę i zdecyduje się na zmiany, na wybieranie drogi, która nie zawsze jest tą najkrótszą, ale za to prowadzi do spełnienia zawodowego i prywatnego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.