Newsy

Robert Zagożdżon: Prawdziwe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym odnoszą ludzie, którzy mają odwagę. Bez tej cechy, wszystkie inne przestają mieć znaczenie

2015-06-22  |  06:15
Mówi:Robert Zagożdżon
Funkcja:biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm
  • MP4
  • Lepiej zaryzykować i przegrać niż postępując ostrożnie, zadowolić się zachowywaniem swojego status quo – powiedział nam przedsiębiorca i coach Robert Zagożdżon. Biznesmen, który sam odniósł spory sukces finansowy, uważa, że należy aktywnie badać granice swoich możliwości, by móc je w pełni wykorzystać.

    Robert Zagożdżon jest m.in. twórcą wartych ponad 100 mln euro firm European Energy Center i Investment Union. Jak sam deklaruje, w biznesie kieruje się często wewnętrznym głosem serca i intuicją. Za klucz do sukcesu firmy uważa odwagę.

    – To odwaga jest początkiem wszystkiego mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm. – Żeby lepiej coś zrozumieć, dobrze jest spojrzeć na to z przeciwnej pozycji. Przeciwieństwem odwagi jest strach. Jeżeli nasze działania w życiu wynikają ze strachu, jeżeli motywacją jest strach, to poszukujemy automatycznie bezpieczeństwa, wygody i komfortu. Wtedy staramy się zachowywać swój status quo i nasze potencjalne osiągnięcia idą w tym kierunku. Osiadamy trochę na mieliźnie, a nie o to w nim chodzi…

    Dlatego według niego lepiej czasami podjąć ryzyko i przegrać, niż pielęgnować stagnację i brak spełnienia w życiu. A potem podnieść się i podjąć wyzwanie bycia kreatorem, głównym aktorem w filmie pt. „ Moje Życie”.

    – Jeżeli podejmujemy zbyt duże wyzwania, przekraczające nasze możliwości, to czasami przegrywamy. Ale jeżeli realizujemy tylko te niewielkie wyzwania, to tak naprawdę nigdy nie osiągniemy maksimum, raczej popadniemy w apatię. Odwaga, by zmienić swoje życie, by zacząć spełniać marzenia, być autentycznym, to droga do szczęścia.

    Robert Zagożdżon, entuzjasta gry w golfa, uważa też, że gra ta daje możliwość poznania siebie i partnera biznesowego, dzięki czemu w ciągu kilku godzin wspólnej rozgrywki można się przekonać, czy ktoś będzie w relacjach biznesowych słowny, uczciwy, solidny, odważny i roztropny. Podczas klasycznej rozgrywki jest dość czasu oraz okazji, by zaobserwować, jak podejmuje on decyzje, a nawet jakimi motywacjami się kieruje.

    – Po każdym uderzeniu, po każdym wyborze kija, miejsca i sposobu uderzenia widać, jakie wartości reprezentuje ten człowiek  zwraca uwagę biznesmen. – Dla tych 4-5 godzin, kiedy z nim gram, kiedy z nim obcuję, kiedy mamy wspólną drogę i podejmujemy różnego rodzaju decyzje, poznajemy się dość dobrze. Poznajemy swoje wartości, wiemy, na ile, kto jest zdolny ryzykować, na ile, kto jest uczciwy w tym, co robi, nie tylko w golfie, lecz także w życiu. Po prostu runda golfa jest odzwierciedleniem życia. Potrafię ze swojej rundy golfa bardzo wiele się o sobie dowiedzieć, podobnie o tych, z którymi gram.

    Swoje przemyślenia właściciel spółki Energia dla Firm zawarł w książce „Bogiem a prawdą”. Jak tłumaczy, osoby z jego otoczenie chciały poznać jego sposób na życiowe i biznesowe spełnienie.

    – Pozornie proste pytania i odpowiedzi na nie, to zawartość tej książki. Zachęcam moich czytelników do bycia autentycznym, prawdziwym, do bycia odważnym. A to wszystko poparte jest moimi osobistymi doświadczeniami i metamorfozą, którą przeszedłem. Stąd wiem, że wszystko w życiu jest możliwe i proste – jeśli tylko ma się odwagę i zdecyduje się na zmiany, na wybieranie drogi, która nie zawsze jest tą najkrótszą, ale za to prowadzi do spełnienia zawodowego i prywatnego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

    30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

    Sport

    Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

    Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

    Infrastruktura

    Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

    W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.