Newsy

Spotkania biznesowe zmieniają charakter. Nie cena a jakość obsługi i lokalizacja restauracji mają coraz większe znaczenie

2018-04-25  |  06:10
Mówi:Robert Skubisz
Funkcja:szef kuchni
Firma:Restauracja Amber Room
  • MP4
  • Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach w centrum miasta. Rosnącą popularnością cieszą się dodatkowe atrakcje takie jak live cooking oraz zdrowe, lekkostrawne menu.

    Spotkania biznesowe to dobra okazja do zaprezentowania firmy potencjalnemu klientowi lub omówienie celów i strategii rozwoju w gronie pracowników. Sukces tego rodzaju spotkań uzależniony jest jednak od ich odpowiedniej organizacji, przede wszystkim wyboru prestiżowej, a jednocześnie ciekawej lokalizacji. Polscy przedsiębiorcy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wagi spotkań biznesowych oraz z ich przebiegu.

     Spotkania biznesowe firm w ostatnim czasie zmieniły oblicze w kontekście używalności restauracji, przestrzeni konferencyjnych czy hotelowych. W tym momencie nie jest ważna cena, bo wcześniej osoby, które za to odpowiadały, bardzo często patrzyły na konkurencyjną cenę – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room.

    Obecnie organizatorzy spotkań biznesowych stawiają przede wszystkim na jakość usług. Dużą wagę przywiązują do lokalizacji – restauracja powinna znajdować się w centrum miasta, aby wszyscy uczestnicy spotkania mieli dogodny dojazd. W przypadku gości z zagranicy dobrze jest wybrać lokal położony w pobliżu lotniska. Istotne są również wnętrza restauracji i wyposażenie techniczne – lokal powinien oferować możliwość przeprowadzenia wideokonferencji, wykorzystania sprzętu komputerowego oraz dobrej jakości internetu.

    Często są to spotkania w przestrzeniach zamkniętych i małych gabinetach. Restauracje przeważnie mają małe sale, jeżeli porównamy się z hotelami, a coraz więcej firm szuka sal do spotkań na 30–40 osób, gdzie atmosfera jest bardziej kameralna i można się skoncentrować na istotnych problemach –mówi Robert Skubisz. 

    Coraz więcej właścicieli firm decyduje się na zorganizowanie spotkania biznesowego na tarasach lub w ogródkach zlokalizowanych przy restauracjach. Dużą popularnością cieszą się również dodatkowe opcje uatrakcyjniające spotkanie, np. live cooking, które dodatkowo integruje zespół.

    Menu serwowane podczas tego rodzaju imprez dostosowane jest do potrzeb organizatorów, coraz większe uznanie zyskuje jednak jadłospis zgodny z zasadami zdrowego żywienia. Popularnością cieszą się lekkie śniadania oraz spotkania lunchowe.

    – Warto wspomnieć o delikatnych, małych przystawkach, które nie przeszkadzają w trakcie spotkań, gdzie każdy może na spokojnie je spożyć. Rzadkością są opcje bufetowe, chociaż tego typu oferty są przez nas oferowane, połączone z przerwą, w trakcie której goście mogą swobodnie spożyć potrawy. Chodzi o to, żeby odświeżyć umysł, ale tego typu oferty są na drugim miejscu – mówi Robert Skubisz. 

    Organizatorzy spotkań biznesowych sporadycznie proszą o dołączenie do menu napojów alkoholowych. Jeśli wybierają taką opcję, rodzaj alkoholu dostosowują przede wszystkim do pory roku: zimą popularnością cieszą się ciężkie trunki, wiosną i latem natomiast delikatne białe wina lub drinki, które dobrze komponują się z lekkim menu.

    – W przypadku śniadań biznesowych zaproponowałbym delikatne prosecco lub białe wino, w przypadku obiadów – czerwone delikatne wino, niezbyt mocno zbudowane pod względem smaku albo jakiś fajny koktajl owocowy – mówi Robert Skubisz. 

    Spotkania biznesowe organizowane są najczęściej w okresie od marca do czerwca oraz od września do listopada. Aby mieć pewność, że wybrana lokalizacja będzie dostępna, warto zacząć przygotowania przynajmniej miesiąc wcześniej.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

    Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

    Transport

    Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

    Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

    Infrastruktura

    W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

    Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.