Mówi: | Andreas Maierhofer |
Funkcja: | prezes zarządu T-Mobile Polska |
Firma: | T-Mobile Polska |
T-Mobile ma ponad 330 tys. nowych klientów. Do sieci wraca coraz więcej dawnych użytkowników
Powiększenie bazy o 333 tys. klientów, spadek współczynnika odejść o 1/3 do rekordowo niskiego poziomu, udane wprowadzenie na rynek nowych ofert i uruchomienie sieci 5G – taki był 2018 rok dla sieci T-Mobile. Operator odwrócił negatywne trendy we wskaźnikach finansowych oraz znacząco poprawił jakość obsługi klientów, co znalazło odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W nadchodzącym roku sieć zapowiada, że nie zwolni tempa.
– 2018 rok był dla nas bardzo dobry. Zawdzięczamy to 333 tysiącom nowo pozyskanych klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Do tego mieliśmy jeden z najniższych wskaźników rezygnacji od bardzo wielu lat, co oznacza, że klienci nie tylko coraz częściej nas wybierają i wracają do naszej sieci, lecz także pozostają z nami na dłużej. To bardzo satysfakcjonujące dane – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Na koniec grudnia baza klientów telekomu sięgnęła 10,787 mln. Najwięcej klientów (322 tys.) udało się pozyskać w kluczowym dla operatora segmencie post-paid, czyli abonamentowym. Dobre wyniki to zasługa m.in. rekordowo niskiego współczynnika odejść (churn), który w ciągu ostatniego roku spadł o 1/3. Telekom od dłuższego czasu obserwuje też, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.
– W tym roku i kolejnych latach spodziewamy się dalszego wzrostu. To przede wszystkim rezultat usprawnień, które wprowadziliśmy w naszej działalności, lepszej dostępności i rozbudowy sieci salonów, poprawy dostępności biura obsługi klienta i podniesienia kompetencji naszych przedstawicieli. Są to główne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu zadowolenia klientów i ich powrotów do naszej sieci – mówi Andreas Maierhofer.
W ubiegłym roku sieć konsekwentnie wzmacniała swoje portfolio produktowe – w czerwcu wprowadziła nowe oferty obejmujące Supernet Video dla klientów pre-paid (do końca roku skorzystało z nich 90 tys. osób), a w sierpniu wprowadziła nową ofertę rodzinną. Z kolei w grudniu operator uruchomił usługę Smart Car, która pozyskała ponad tysiąc klientów w ciągu pierwszego miesiąca.
Z drugiej strony, w ubiegłym roku telekom inwestował w poprawę procesów i systemów obsługowych, co przełożyło się na 8-proc. poprawę ogólnej satysfakcji klientów z obsługi w call center. Czas potrzebny na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center – mierzona w końcówce roku) spadła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Dobre wyniki badań satysfakcji klientów i wszystkie kluczowe wskaźniki skuteczności, które uległy znacznej poprawie, dowodzą, że klienci postrzegają nas jako firmę, która chętnie i w sposób profesjonalny odpowiada na wszelkie zapytania, udzielając satysfakcjonujących odpowiedzi. Większe zadowolenie klientów widzimy też w naszych badaniach – mówi Andreas Maierhofer.
Jak podkreśla, w ubiegłym roku operatorowi udało się również odwrócić negatywne trendy we wskaźnikach finansowych. W ubiegłym roku sieć T-Mobile Polska wypracowała 6,5 mld zł przychodów (wzrost o 1,2 proc. w ujęciu rocznym) i EBITDA w wysokości 1,66 mld zł. Na ten ostatni wynik negatywnie rzutowały zdarzenia jednorazowe, m.in. wprowadzenie nowych zasad rachunkowości i wynikających z regulacji roam-like-at-home.
– Po pierwsze, walczymy o każdego klienta, starając się przekonać go, by dołączył do najlepszej sieci w kraju. Po drugie, oferujemy wysokiej klasy usługi, szeroką ofertę produktów, ale również skupiamy się wsparciu technicznym i mamy znakomicie wykwalifikowanych specjalistów [w obsłudze klienta – red.] – podkreśla Andreas Maierhofer.
W tym roku telekom planuje m.in. kontynuować projekt harmonizacji sieci, który ma już objąć ponad 50 proc. powierzchni kraju. W 2018 roku ten proces został zakończony w jedenastu największych miastach Polski oraz na terenach turystycznych – w Karpaczu i Zakopanem, dzięki czemu nastąpił wzrost pojemności sieci i prędkości przesyłania danych. Mimo że operator dociera z usługami do blisko 100 proc. populacji, w ostatnim roku infrastruktura została też uzupełniona o blisko 500 nowych stacji. Milowym krokiem dla T-Mobile było uruchomienie w Warszawie pierwszej w Polsce sieci 5G. W tym roku telekom zamierza stopniowo rozszerzać dostępność nowej technologii o kolejne lokalizacje.
Czytaj także
- 2025-08-05: 1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
- 2025-07-23: W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane
- 2025-07-15: ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców
- 2025-07-09: W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-18: Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
- 2025-07-03: Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
- 2025-07-01: Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
- 2025-07-01: Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.